miestä ahdistaa käydä koko perheellä sukulaisten luona yön yli. itseäni surettaa kun lasten puolesta...miten muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo surullisena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On kyllä todella väärin, ettei mies korjaa väärinkäsitystä ja vierittää syyn sinun niskoillesi. Vähintä, mitä mies voisi tehdä olisi korjata väärinkäsitys, että sinä et muka haluaisi nähdä miehen vanhempia.

Yhdessä 10 vuotta. En ole koskaan yöpynyt anoppilassa. Minun vanhemmillani yövytty viimeksi 5v sitten pakkoraossa. Iän myötä vihaan toisten nurkissa nukkumista. Yksi ystäväperhe, joilla yövytään, muuten reissuilla aina hotellissa. Ymmärrän miestäsi hyvin.

Vain nainen voi leipoa itselleen ongelman tällaisestakin asiasta. Usko pois, kyllä teidän lapsista kasvaa ihan normaaleja kansalaisia, vaikka ette yökylään koko perheellä jäääkään.

Kun mä olin lapsi, me oltiin harvoin yökylässä sukulaisilla. Tosin me oltiin se perhe jolla oli isoin talo ja muut tulivat mielummin meille. Mummolla ei esim oltu koskaan yökylässä perheenä, joskus 5v+ alettiin lapset käydä siellä yökylässä.

Mun setä on aina ollut aika erakko, tyyppi joka ei viihdy missään juhlissa, sukutapaamisissa eikä oikein kylässäkään. Yökylässä ei missään tapauksessa. Oikeastaan setä on jäänyt meille aika vieraaksi, mutta serkut ja heidän äitinsä ovat aina olleet läheisiä, kyläilleet meillä paljon ja olleet yötä. Tehtiin joskus omia äidit ja lapset-reissujakin.

En mä nykyäänkään tykkää yöpyä kylässä. Omilla sukulaisilla se on vielä ok, mutta miehen sukulaisilla ahdistaa vaikka ovat mukavia. Saan nukuttua siellä ehkä 3-4h/yö ja alkaa helposti väsyttämään. Kovin usein en noille reissuille halua.

Sun tilanteessasi kävisin mielummin yksin lasten kanssa noilla sukulointireissuilla kuin ottaisin vastaanhangoittelevan miehen mukaan.

Ootkohan sä ap nyt vaan itse turhan innokas yökyläilijä? Mä en tykkää olla isovanhemmilla yökylässä YHTÄÄN. Hirveetä säätämistä lasten kanssa, koko ajan pitää varoa ettei lapset sotke ja riko mitään ja ite pitää ruokaakin koko ajan väsätä. Omaa aikaa paljon vähemmän kuin kotona missä lapset voi leikkiä keskenäänkin kun ei ole mitään vaarallista/rikkoontuvaa (jolla ois väliä) käsillä. Kaikkea muuta kuin lomaa! Kotiinkin otan mieluummin yövieraat yhdeksi yöksi eikä asumaan, ei tila riitä. Eri juttu jos joku tulee yksin, sitten on tilaa ja mahtuu olemaan pidempäänkin. Suurperhe yökylään viikonlopuksi (yli yhdeksi yöksi) ois mulle ihan kauhistus!

Päiväseltään on tosi kiva kyläillä puolin ja toisin mutta sitten kaipaan jo omaa rauhaa. Hotellimajoitus ei olis yhtään hullumpi vaihtoehto teillekään, varsinkin jos teillä on monta lasta.
Voisko miehesi suhteen olla kyse siitä, että vanhempansa häiriintyvät kuitenkin teidän vierailuista vaikka eivät sitä sinulle kerrokaan ja miehesi sitten jälkikäteen kuulee miten raskasta oli tm? Tai stressaa etukäteen jos jotain käy eikä osaa rentoutua? Mun mielestä aikuisen on ihan normaalia olla käymättä vanhemmillaan yökylässä, ei se todellakaan estä läheistä suhdetta muodostumasta isovanhempien ja lasten välille. Mikset pyydä heitä teille yöksi? Vai etkö jaksa sitä työmäärää mikä yövieraista aiheutuu? ;)

Etkö voi ap käyä lasten kanssa? Meillä toinen mummila on noin 200km päässä ja olen käyny pojan kanssa yöreissuilla kun mies ei innostu. Toiseen on matkaa se 500km ja sielä käydään aina yhdessä lomareissun yhteydessä. En halua että lapsi ei pääse kylään mummille kun hätäseen siksi että mies ei innostu.

Ei mekään sillon aikanaan joka kerta perheenä oltu sukulaisreissuilla yösimöisissä. Joskus oli toinen vanhempi ja joskus koko perhe. Kai nekin ajatteli että lapset haluaa nähdä isovanhempia ja serkkuja vaikka mukaan lähti yksi aikuinen pitkälle automatkalle.

Ei yksi tai kaksi yötä hotellissa nyt niin järisyttävän kalliiksi tule ! Ja lapsista on tosi kiva saada olla hotellissa, sehän on kuin pieni seikkailu koska se on erilaista kuin arkielämä.

Ootkohan sä ap nyt vaan itse turhan innokas yökyläilijä? Mä en tykkää olla isovanhemmilla yökylässä YHTÄÄN. Hirveetä säätämistä lasten kanssa, koko ajan pitää varoa ettei lapset sotke ja riko mitään ja ite pitää ruokaakin koko ajan väsätä. Omaa aikaa paljon vähemmän kuin kotona missä lapset voi leikkiä keskenäänkin kun ei ole mitään vaarallista/rikkoontuvaa (jolla ois väliä) käsillä. Kaikkea muuta kuin lomaa! Kotiinkin otan mieluummin yövieraat yhdeksi yöksi eikä asumaan, ei tila riitä. Eri juttu jos joku tulee yksin, sitten on tilaa ja mahtuu olemaan pidempäänkin. Suurperhe yökylään viikonlopuksi (yli yhdeksi yöksi) ois mulle ihan kauhistus!

Päiväseltään on tosi kiva kyläillä puolin ja toisin mutta sitten kaipaan jo omaa rauhaa. Hotellimajoitus ei olis yhtään hullumpi vaihtoehto teillekään, varsinkin jos teillä on monta lasta.
Voisko miehesi suhteen olla kyse siitä, että vanhempansa häiriintyvät kuitenkin teidän vierailuista vaikka eivät sitä sinulle kerrokaan ja miehesi sitten jälkikäteen kuulee miten raskasta oli tm? Tai stressaa etukäteen jos jotain käy eikä osaa rentoutua? Mun mielestä aikuisen on ihan normaalia olla käymättä vanhemmillaan yökylässä, ei se todellakaan estä läheistä suhdetta muodostumasta isovanhempien ja lasten välille. Mikset pyydä heitä teille yöksi? Vai etkö jaksa sitä työmäärää mikä yövieraista aiheutuu? ;)

meillä on säännöllisesti yövieraita, ja en rasitu heistä. Mukavaa kun käyvät. Siksi olisi mukava itsekin välillä käydä kylässä että vähän ympyrät vaihtuisi...en usko että miehen vanhemmat häiriintyvät, kyselevät vähän väliä milloin tullaan kylään ja tekevät sen tosi selväksi että ollaan odotettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä olen minäkin;30548518:
Ei yksi tai kaksi yötä hotellissa nyt niin järisyttävän kalliiksi tule ! Ja lapsista on tosi kiva saada olla hotellissa, sehän on kuin pieni seikkailu koska se on erilaista kuin arkielämä.

Et sinä kamalan köyhä ole, jos sun mielestä joku 80-100e/yö halvimmassa hotellissa ei ole kallista.

Miehellä on siis ahdistuneisuushäiriö ja/tai masennusta. Älä hyvä ihminen ap häntä siis syytä kyläilemättömyydestä! Kyläile ja nauti sinä lasten kanssa, miehelle parempaa vointia!

[QUOTE="hmm";30548574]Et sinä kamalan köyhä ole, jos sun mielestä joku 80-100e/yö halvimmassa hotellissa ei ole kallista.[/QUOTE]

No hyvänen aika, jos kerran on toisena vaihtoehtona se, että perheen lapset käyvät isovanhempien luona vain toisen vanhempansa (äitinsä) kanssa niin voihan tuon parisataa euroa pari kertaa vuodessa nyt vallan hyvin "uhrata".

En ehkä ole kamalan köyhä mutta köyhä kuitenkin. Kaikki on niin suhteellista.

[QUOTE="hmm";30548574]Et sinä kamalan köyhä ole, jos sun mielestä joku 80-100e/yö halvimmassa hotellissa ei ole kallista.[/QUOTE]

Viikonloppuna voi löytyä paljon tuotakin halvempia tarjouksia ihan kunnon hotellistakin, kannattaa seurailla eri kauppaketjujen kanta-asiakastarjoksia ja tilata vaikka sähköpostimainokset tulemaan johonkin mainospostille omistettuun osoitteeseen. Hotellien hiljaiseen kauteen on hyviäkin tarjouksia, sesonkiaikaan niitä on turha yrittää löytää.

Mitä enemmän on ikää tullut, sitä epämiellyttävämpää on yökyläilyt. Silloin arvostaaa enemmän omaa kunnon sänkyä ja omaa rauhaa. Itse ainakin nukun tosi huonosti vieraspaikoissa ja selkä alkaa helposti vihoittelemaan surkean vierasvuoteen tai sohvan jäljiltä. Harvassa paikassa on tarjota kunnon sänkyä nukkumiseen.

Parinsadan kilometrin matkat kyllä käydään yleensä päiväseltään, jos ei sitten jotain juhlissa käymistä varten oteta hotellia ja ympätä siihen sitten jotain lomareissua. Isovanhempien luona vieraillessa joutuu sitten melkein yökyläilemään, kun matkaa on reilusti enemmän. Sitä ihmettelen, kuinka on aikaa vierailla vain pari tuntia muka 200 km matkan päähän. Tarpeeksi aikaisin vaan liikkeelle, niin on ajoissa perillä ja illalla voi lapset nukkua autossa. Monesti tehdään koko päivän huvipuistoreissuja tuollaisten matkojen päähän ihan päiväseltäänkin, jos ei satu sukujuhlia olemaan sopivalla taholla, milloin sitten otetaan se hotelli.

Ap- otappa nyt ensin selvää mitä mieltä vanhempanne ovat kyläilyistä.
Haluavatko oikeesti yökylään teidät kaikki??
Heille saattaa riittää vain kyläily päivällä.
Petien teko ja jatkuva tarjoilu väsyttää vanhempaa väkeä.

sitä minäki, että mene ilman ukkoa.

toisekseen ihmetyttää tuo "pari tuntia". Jos aamulla lähtee, ajo kestää 2-3 tuntia, perillä kymmeneltä, lähdette kuuden - seitsemän aikaan kotio, niin sitten olette olleet siellä ihan koko päivän!

Me käydään useinkin Helsingissä (170 km) ihan vaan huvin vuoksi, eli Heurekassa tai Lintsillä tai teatterissa. Lähin lentokenttäkin on siellä.

Minusta 200 km ei ole matka eikä mikään ajettavaksi - ei edestakaisenakaan.

Kun olin lapsi, sukulaiset maalta oli meillä usein yötä ja me oltiin niillä ja se oli hauskaa lapsen mielestä- isäni ei kovin mielissään ollut näistä visiiteistä, mutta taipui äitini tahtoon. Nyt aikuisiällä pitää olla todella pätevä syy, että suostun ketään majoittamaan kotonani yön yli tai että menisin koko perheenä kenenkään nurkkiin. Jos oletetaan, että oma perheeni asuisi yli päivämatkan päässä, niin varmasti siellä olisin joskus yötä. Tosin silloin olisi varmaan mukavampi sekä vanhemmilleni että miehelleni, että menisin lasten kanssa ilman miestä, he kun kuitenkin ovat toisilleen vieraita ihmisiä noin loppujen lopuksi. Jos lapset ovat jo noin vanhoja ja matkaa vain 200 km, niin en ihan ymmärrä mikä ongelma sinne sukuloimaan on ilman miestä. Ukkoa näkee niin paljon päivittäin, että ihan mukavakin välillä pitää vapaata ilman sitä ;)

Yhteistyössä