Miestä ei voi jättää taapron kanssa :( (sori tuli vähän pitkä sepustus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Eilen sen sitten viimein uskoin.

Mies on ennemminkin pettänyt lupakset. Kyseessä siis alkoholisoitunut/ alkoholisti. Ja tästä syystä käskin hänen ottaa antabuksen ennen kuin lähdetiin esikoisen kanssa sairalan päivystykseen (80km). Mies otti, minä näin ja siksi uskalsin lähteä. Miehen piti käydä kumminkin hakemassa autoon osa, et voitiin matkaan lähteä.

No 18.30 päästiin pois sairaalasta ja miehelle laitoin viestiä. Hän soitti ja kuulosti mun korvaan juoneelta, mut ajattelin et kuvittelen sillä mieshän otti antabuksen. Noh, noin 21.00 laitoin miehelle viestin et nauhoittaa sen erään ohjelman ja pyysin ettei laita kuopusta vielä nukkumaan. Soitti ja kysyi miksi ei saa laittaa nukkumaan, sanoin et halua nähdä, kun koko päivänä nähnyt kuin aamulla vilaukselta. Mies sanoi et kuopus on jo nukkumassa?! Oli kuulemma itse pyytänyt. Vähän tuota ihmettelin kun kuopus viime aikoina mennyt vasta 22 maissa nukkumaan. Ja sekin lievällä vänkäämisellä.

No kotiin tultiin n. 21.40. Ja mieskin oli jo sängyssä, tiivisti peiton alla!? Heti arvasin et jotain on vialla, yleensä valvoo aamuyöhön asti. Heti "kalastin", ja käytiin sueraava keskustelu:
Minä: "Miksi oot juonu"
Mies: "enkä oo"
Minä: "ootpa, älä jaksa valehdella"
Mies: "miten niin?"
Minä: "Mä kuulin puhelimessa sun äänestä et oot juonu"

No mies oli hiljaa, mut liikautti peittoa sen verran et näin naaman ja niskan olevan tulipunaiset! Myöhemmin oli peitto siirtynyt sen verran et näin yläselänkin olevan punaisen kirjavan. Nukkunut mies on tähän asti, äsken nousi ylös.

Mut sen päätin et jos joudun pitempään olemaan pois kotoa, pakko on hoitaja hankkia, vaikka mies kuinka olis kotona :(
Jos kysyisin mieheltä asiasta, hän vähättäelis ja sanois juoneensa vain muutaman. Mutta miehen ja muutamat on hiukan eriluokkaa. Saattaa olla puhaltaa 1promillea ja olla omasta mielestään selvä...

lasten isä matkalla kohti hautuumaata juomisellaan. juomisesta on vaan niin vaikea päästä eroon. jos rakastat häntä ja lapsia niin hommaat oman kodin ja hän voi tavata lapsia jos on selvinpäin. ja mieluusti jossain muualla että lapsilla turvallinen koti jossa ei kännissä olla.

tota ei millään pahalla, mut mitä hienoa on olla parisuhteessa ihmisen kanssa jonka kanssa ei voi olla tasvertanen?jota täytyy huoltaa niinku pikkupentua?

jos ei voi lasta jättää oman isänsä kanssa niin on asiat melko huonolla hapella..

Eikö miehelle voi laittaa nahan alle kunnon antabus-kapseleita jotka pistää ihmisen heti paskaksi jos juo?
En minä ainakaan luottaisin noihin itsesyötäviin, ne kun pystyy vaikka oksentamaan pihalle.

Vaan enpä sen puoleen lasten kanssa juoppoa katselis muutenkaan jos hällä ei olisi edes rahtustakaan itsekuria tai parantumisenhalua.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mitä hyvää teidän suhteessa on, kun jaksat katsella tuollaista miestä?

Ei mitään! Enkä ymmärrä itseäni miksi et saa revittyä itsäni pois tästä suhteesta. Terapiassakin käyn, mut vielä mulle ei oo selvinnut millä mies mua tässä pitää. Tai ehkä oon läheisriippuvainen?
Tilannetta on välillä helpottanut se et mies on ollut arkipäivät pois eli vain viikonloput kotona.

Voi ei :(

Miestäsi et pysty parantamaan koska hänen täytyy itse hakea siihen apua/ hakeutua hoitoon.

Lastesi ja sinun hyvinvointi riippuu sinusta...mieti miten jaksatte, mitä haluatte jne. Päätöksen teet sinä itse.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikö miehelle voi laittaa nahan alle kunnon antabus-kapseleita jotka pistää ihmisen heti paskaksi jos juo?
En minä ainakaan luottaisin noihin itsesyötäviin, ne kun pystyy vaikka oksentamaan pihalle.

Vaan enpä sen puoleen lasten kanssa juoppoa katselis muutenkaan jos hällä ei olisi edes rahtustakaan itsekuria tai parantumisenhalua.

Hänellä on ollut nuo kapselit, ne ei auttanut mitään! En tiedä oliko asennettu väärin mut mies pystyi juomaan ja lopulta ne mätivät pois.
Mietin kans et olisko käynyt jossain oksentamassa kun lähti heti sitä osaa antabuksen oton jälkeen ostamaan.

Voisit ap lopettaa selittelyt ja ruveta ajattelemaan lapsiasi. Minun äitini parast teko oli oli ottaa avioero viinaan menevästä isästämme. Vasta sen jälkeen sain onnellisen lapsuuden. Silti on liian paljon pahoja muistoja. Olin 6 vuotias vanhempieni erotessa. Älä sinä pidä lapsiasi piinassa niin kauaa.

:hug: Olen itse elänyt miehen kanssa, joka sairasti narkomaniaa. oli kipeää lopullisesti tajuta, etten voi häntä auttaa, vaikka kaikkeni tein :'( Pakko oli laittaa hänet hommaamaan oman asunnon vaikka ikävä oli kova ja tuntui etten millään pääse hänestä eroon.. Oli vaan pakko pysyä kovana oman itsensä takia, vaikka teki todella kipeää! En kuitenkaan halunnut oman elämäni valuvan hukkaan, kun aika ja energia meni hänen ongelmiinsa. mies oli pohjimmiltaan todella hyvä mies ja rakas, hän vain sairastui..
Meillä ei ollut lapsia, mutta olisin varmasti sitä painavammalla syyllä mennyt erilleen, kaikesta huolimatta!
voimia sinulle! Hienoa, että käyt terapiassa etkä ole jäänyt yksin! Oletko käynyt al-anon omaisryhmissä? sieltä voisit saada vertaistukea!

jotenkin tutun kuulloista,tosin mulle kävi kerran näin.olin opiskelemassa ja mies vei mut aamul kouluun senjälkeen kun lapset vietiin hoitoon.ja kun koulu loppui ukkoa ei näkynyt missään,ja kun soitin niin jotain öris puhelimeen...olipa sit kivaa mennä taksilla lapset hoidosta hakemaan myöhässä :whistle: tosin en viitsinyt kotiinkaan mennä

No tänään (tai siis eilen) selvis mistä mies on perinyt "luotettavuutensa"!!
Mulla oli meno (kyyditsin äitiäni) ja viime kerrasta viisastuneena soitin anopille. Kerroin että tiedän asettavani hänet hankalaan väliin, ja sanoin että voi kieltäytyä, en suutu. Enkä olisi oikesti suuttunut. Pyysin siis häntä hoitamaan kuopusta, vaikka mies on kotona. Kerroin kuinka oli viimeksi juonut vaikka otti antabuksen ja sanoin että vaikka mies pyytäisi/ sanoisi että hän voi lähteä, hän ei saa lähteä.
Ja mitä tästä seurasi? Anoppi oli hoitamassa kuopusta 2 tuntia! Minä olin poissa 6 tuntia! Onni onnettomuudessa oli ettei mies ollut juonut, mut silti!? Mä mietin et ymmärsikö anoppi mut väärin? Vai oli suunnitellutkin näin? Suunnitelman puolesta kertois se että appiukko oli mukana eikä sille meiltä tekemistä olisi kuudeksi tunniksi löytynyt!! Anoppi tai mies edes vaivautunut soittamaan mulle!! Tänään oon varmaan sen verran rauhoittonut että voin soittaa anopille ja kysyä asiasta.

tajuuko edes mies että sillä on ongelma? ja meinaako hakeutua hoitoon? :|
kuulostaa aika pahalta. toivottavasti et aja ittees ihan loppuun. kai sä itekin tajuut että pitäis tulla muutosta tohon. :hug: :hug: :hug:

Yhteistyössä