miesten ajatuksen kulku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä x2

Vieras
Mää en sitten ymmärrä aina miesten ajatuksen kulkua. Meillä on 2 lasta ja mää haluaisin kolmannen, mies ei halua kun vasta aikasintaan 3 vuoden päästä. No se on mulle ok, tai siis mielummin nyt mut koska mies ei halua ni turha mun on sitä pariin vuoteen miettiä. Kuitenkin mies jättää usein ehkäsyn pois ja ollaan keskeytetyllä (meillä siis kortsu ehkäsynä kun mulle ei hormoniehkäsy sovi), asiasta ollaan keskusteltu, viimeks eilen. Oon tehny selväks et aborttia en tee jos raskaudun sen takia et ehkäsyä ei oo käytetty, niin mies sano et jos tulisin vahingossa raskaaks niin haluais sen lapsen tietenkin mut tarkotuksella ei kuitenkaan halua sitä tehdä. Ihmeellinen ajattelutapa et tarkotuksella ei halua lasta vielä mut sit kuitenkin ottaa koko ajan sen pienen riskin et tulisin raskaaks ja sit JOS niin kävis niin haluais sen lapsen.

Kyllä meillä lapset ihan itte elätetään. Tai joo kyllähän mää tietty äippärahat saan ja kotihoidon tuen (lapsilisät tietenkin), mut muita tukia ei saada/haeta koska miehellä niin isot tulot ja pärjättäis pelkästään miehen tuloilla (töihin olen kyllä sitten menossa kun lapset isompia, etten miehen elätettäväks sen jälkeen jää). Ei me lapsia hankittais jos ei itellä siihen varaa olis.

onhan siinä oma jännityksensä ja kiihottavaa tietää että on olemassa mahdollisuus että saattaa sattua jotain.. en tiedä miks mutta mua se kiihottaa...

Ihmettelen vaan et jos se raskaus ei sit kuitenkaan haittais jos niin sattuis käymään ni minkä takia ei sitten voi sitä vauvaa alkaa oikeesti yrittämään??ja siihen vielä et meillä se yrittäminen ei oo tähän mennessä ainakaan ollu mitään pakon omasta, et pakko nyt panna et saatais lapsi (on ollu tähän mennessä niin hyvä tuuri et heti kun ollaan lapsi haluttu ni on tärpänny). Mut siis miks sen vauvan haluaa kun se on "vahinko" mut sit taas yritettynä sitä ei halua...ei vaan ymmärrä. Mut salaa toivon et sattuis se vahinko :D

[QUOTE="Take";27644213]yhdyntä ei ole mikään ehkäisykeino. Se on hölmöjen selitys omalle vastuuntunnottomuudelleen.[/QUOTE]

En tietääkseni oo sanonu et se olis ehkäsykeino, nimenomaan ihmettelen et miks mies ei käytä ehkäsyä kun ei halua yrittää vauvaa, mut JOS raskaus alkaa ilman ehkäsyä niin tietää että aborttia en aijo tehdä ja tässä tapauksessa haluaa pitää lapsen. En pidä sitä vastuuntunnottomuutena jos molemmat tietää riskit (ja siis näistä viimeks eilen puhuttu) ja mies myöskin tietää et abortti ei oo vaihtoehto ja siitä huolimatta toimii niinkun toimii ni miks se on vastuuntunnotonta kun se vastuu kannetaan. Kolmannen lapsen mies siis myös haluais mutta vasta vuosien päästä kun taas mää olisin valmis saamaan sen jo nyt.

No sehän on täysin selvää että jos vaimo haluaa lapsen niin mies saa seksiä ja kun kokeillaan onnea ettei se lapsi ihan vielä saa alkuaan niin saa pidempään sitä seksiä. Se on vain miesten tapa pitää parisuhdetta yllä, nauti miehestäsi ja anna lapsen tulla sitten kuin tulee :)

Meillä ei kyllä oo ihan tuosta seksin määrästäkään kiinni kun meillä se oon mää joka useemmin haluaa :D eikä kyse ookkaan siitä ettenkö nauttis ja antais sen vauvan tulla jos tulee (joo mulla on vauvakuume, mut se on ollu jo pitkään eikä se mikään pakkomielle mulle oo). Alotuksen tarkotus oli vaan lähinnä se et ihmettelen tota miehen ajatuksen kulkua kun ei halua vielä mut ei kuitenkaan sit oliskaan kauhee juttu vaikka se vauva tuliskin jo. Ite kun en toimis noin, jos en haluais lasta vielä niin en todellakaan ottais mitään riskiä siihen ja sit jos taas ajattelisin noin et ei se haittaa vaik tuliskin jo niin voisin kyllä sitä vauvaa yrittää jos puoliso sitä haluais.

Noi on kyllä kaikki ihan mahdollisia juttuja, mut sit toisaalta meijän aikasempiakaan lapsia ei edes ehditty alkaa yrittämään tosissaan kun ilmotti tulostaan ni jotenkin luulis ettei miettis tota yrittämällä yrittämistäkään ku ei aikasemminkaan oo sellasta ollu, ehkä se ei vaan osaa sit päättää et nytkö vai myöhemmin ja jättää sen sit sattuman varaan et ei sit tarvi tavallaan ite tehdä sitä päätöstä.

Jos meille joskus se kolmas suodaan niin se on mulle maksimi ja niin on kyllä miehellekin ja tiedän et se ei siinä vaiheessa kyllä riskeeraa jos sille on ehdoton ei (käytti meinaan nytkin aika pitkään kortsua kuopuksen syntymän jälkeen, nyt vaan lähiaikoina jättänyt ehkäsyn pois), ollaan sitä paitsi puhuttu et mies menis sterilointiin sitten kun ollaan päätetty et tuleeko se kolmas vai ei. Ei kai nyt kukaan sentään niin tyhmä oo et olis ilman ehkäsyä jos ei oikeesti enää halua lapsia ollenkaan? mä en pidä aborttia minkäänlaisena ehkäsykeinona eikä se oo vaihtoehto muutakun sillon jos lapsi todetaan pahasti vammaseks, eli en ite lähtis pelleilemään ilman ehkäsyä jos en olis valmis saamaan vielä lapsen.

[QUOTE="vieras";27644860]Missään ei ole niin paljon naisia, joille mikään hormonaalinen ehkäisy "sovi" kuin siellä missä vauvakuumeiset kokoontuu.[/QUOTE]

Juu varmasti on ihmisiä joille oikeesti sopis mut ei halua käyttää. Mulla kielletty esim. e-pillerit aurallisen migreenin takia (voi luoja niitä kohtauksia mitä tuli pillereitä syödessä), minipillerit piti olla hyvävaihtoehto migreenistä kärsivälle, mutta eipä vaan sopinu mulle, onhan sitä vielä vaihtoehtona kierukka, mutta sitä ei kumpikaan meistä oo halunnu. Mää en ymmärrä miks aina pitää alkaa epäilemään syitä että jollekin ei sovi pillerit, mää niin toivoisin et ne sopis, olis paljon helpompaa, saisin jättää menkkoja väliin, ei tarvis miettiä ehkäsyä (jota joka tapauksessa tarvii miettiä pakosti jossain vaiheessa)ei tarvis laittaa kierukkaa tai miehen mennä sterilisaatioon. Ja jos joku nyt miettii et sen takia ei syö pillereitä että helpompi raskautua niin helpomminhan sitä "vahingossa" tulee raskaaks pillereitä syödessä kun on vaan niitä syömättä, sitähän mies ei voi seurata millään muotoo.

Yhteistyössä