neljäs lapsi tulossa ja mies ei halua!!? ompas kivaa nyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo siis mä oon sanonut et kortsua vois käyttää. ja kun ei ollut ja mies halus ja halus sitä seksiä ja tienny et mitä mieltä oon abortista jos sattuu silleen. enkä jättäny huvin vuoks ehkäsyy ite pois..

Ihana lukea, miten aikuiset ihmiset on näin kovin vastuullisia. :|

Niinmutku mies halus ja halus... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kondoomi? Selibaatti?

Aloittajan miehellähän olisi ollut vähintäänkin selibaatin mahdollisuus, mutta käsittääkseni tämä mies ei ole halunnut pidättäytyä seksistä, vaikka on ollut tietoinen raskauden mahdollisuudesta.

Tämän vuoksi sympatiseeraan aloittajaa.

Oma mieheni on myös huolissaan kahden lapsemme tulevasta, pienestä ikäerosta. Olen avoimesti ollut käyttämättä ehkäisyä (kuten tähänkin asti suhteemme aikana) ja antanut hänelle mahdollisuuden käyttää luonnonkumittomia kondomeita, tai pidättäytyä seksistä. Kaipa mieheni vain käy jotain vaihetta nyt läpi, kun ei nähdäkseni ole mitenkään innostunut pikkukakkosesta. Toivon, että myös aloittajan mies asiaa sulateltuaan hyväksyy tilanteen ja oppii jopa iloitsemaan siitä.

Aikuiset ihmiset kun kuitenkin ymmärtänevät sen, että yhdynnästä voi aina seurata raskautuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No voi valitettavasti käydä niin, että miehesi sinut jättää ja toisaalta sinua kohtaan se olisi oikein. Ei tietenkään lapsia kohtaan mutta itse ole tilanteesi aiheuttanut. Inhottavia tuollaiset akat, jotka hankkiutuvat raskaaksi ilman toisen mielipidettä :( Et paljoa syntyvää lastasikaan näytä ajattelevan.

juu tosi inhottava akka oon..kun mies tienny ettei mul pillereitä ja mun kannan aborttiin ja en ees seksii halunnu sillon ym ym.. mun syy se on kun se mun mahassa nyt kasvaa..

ja kyllä mä yksin lapseni hoidan jos jättää tämän takia.

Tässä lauseessa vaikutat järkevältä. Kannattaa miettiä hyvin tarkkaan kannattaako tuollaisen miehen kanssa edes harrastaa suojaamatonta tekstiä. Vaikuttaa aikas itsekkäältä.

No miksi harrastit seksiä tuollaisen idiootin kanssa ? Pakottiko se sinut siihen vai? Ei kaikkeen tarvitse suostua vaikka toinen kuinka haluaa.... Yhteinen vastuu teillä molemmilla asiasta mutta ennenkaikkea minusta sinun tulisi naisena ajatella hieman pidemälle - tämän sanon siitä syystä, koska SINÄ olet se joka lapsen kantaa ja todenäköisesti yksin elättää jos mies on tuollainen luuseri.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No voi valitettavasti käydä niin, että miehesi sinut jättää ja toisaalta sinua kohtaan se olisi oikein. Ei tietenkään lapsia kohtaan mutta itse ole tilanteesi aiheuttanut. Inhottavia tuollaiset akat, jotka hankkiutuvat raskaaksi ilman toisen mielipidettä :( Et paljoa syntyvää lastasikaan näytä ajattelevan.

juu tosi inhottava akka oon..kun mies tienny ettei mul pillereitä ja mun kannan aborttiin ja en ees seksii halunnu sillon ym ym.. mun syy se on kun se mun mahassa nyt kasvaa..

ja kyllä mä yksin lapseni hoidan jos jättää tämän takia.

Tiesitkö, että sinulla on avioliitossakin ihan oikeus kieltäytyä seksistä, jollet sitä halua? Kyllä nyt on aika kasvaa jo aikuiseksi, useampi lapsi jo teidän perheessä on. Ja edelleen: Jos teillä on noin suuret erimielisyydet ehkäisyn suhteen, ei voi sanoa oikein muuta kuin että huonolta näyttää. Suosittelen jonkinlaista perheneuvontaa, että saatte homman toimimaan.

Mä pidän ap:n miestä tyhmänä, seksi kyllä kelpaa, muttei vastuu seksin mahdollisista seuraamuksista? Mut niinhän se tuntuu olevan, muna ohjaa miehen aivoja. Sitten onkin helppoa syyttää naista ja jopa jättää koko perhe oman onnensa ojaan, koska mies vaan "halusi pelkkää seksiä" , olkoonkin ettei miestä kiinnostanut just sillä hetkellä ehkäisy.

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kondoomi? Selibaatti?

Aloittajan miehellähän olisi ollut vähintäänkin selibaatin mahdollisuus, mutta käsittääkseni tämä mies ei ole halunnut pidättäytyä seksistä, vaikka on ollut tietoinen raskauden mahdollisuudesta.

Tämän vuoksi sympatiseeraan aloittajaa.

Oma mieheni on myös huolissaan kahden lapsemme tulevasta, pienestä ikäerosta. Olen avoimesti ollut käyttämättä ehkäisyä (kuten tähänkin asti suhteemme aikana) ja antanut hänelle mahdollisuuden käyttää luonnonkumittomia kondomeita, tai pidättäytyä seksistä. Kaipa mieheni vain käy jotain vaihetta nyt läpi, kun ei nähdäkseni ole mitenkään innostunut pikkukakkosesta. Toivon, että myös aloittajan mies asiaa sulateltuaan hyväksyy tilanteen ja oppii jopa iloitsemaan siitä.

Aikuiset ihmiset kun kuitenkin ymmärtänevät sen, että yhdynnästä voi aina seurata raskautuminen.

kiitos kiltimmästä kommentista. mua täs ärsyttää eniten se et on nyt mun syy kun toinen halus seksiä ilman kumia ja tietää et meil jo kolme tenavaa ja siitä voi tulla taas yks lisää ja etten halua tehdä aborttia. ja tietysti mussakin on vikaa.. mutta on lapsellista sen nyt tos mulle sanoo ettei halua neljättä kun tietää etten haluu aborttii.. vähän niinku odottas et sen teen.

ittee taas hiukan jännittää kuinka sujuu kun pienin on jotain 1,5v sitten kun vauva syntyy..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mä pidän ap:n miestä tyhmänä, seksi kyllä kelpaa, muttei vastuu seksin mahdollisista seuraamuksista? Mut niinhän se tuntuu olevan, muna ohjaa miehen aivoja. Sitten onkin helppoa syyttää naista ja jopa jättää koko perhe oman onnensa ojaan, koska mies vaan "halusi pelkkää seksiä" , olkoonkin ettei miestä kiinnostanut just sillä hetkellä ehkäisy.

Ja sitten sekin, että jos olisit kieltäytynyt seksistä ja tullut kirjoittamaan palstalle miten mies on haukkunut sut pystyyn kun et anna, sut olis täällä leimattu vähintään frigidiksi ( vai miten kirjoitetaan )
Olisithan voinut ottaa suihin jne, vaikka olis yrjö lentänyt :D

Ap, luitko tuon ylemmän viestini? Tiedän, ettei kaikkea elämässä voi suunnitella, eikä jälkiviisaus paljon auta, mutta silti ihmettelen, ettette miehenne kanssa ole selvästi lainkaan etukäteen ennen perheen perustamista sopineet tietyistä säännöistä, joiden mukaan elämäänne rakennatte. On tärkeää olla samoilla linjoilla ehkäisy- ja muista seksiin liittyvistä asioista ja tietty seksin seurauksista. Ja jos toinen parisuhteen osapuolista jossain vaiheessa muuttaa mielensä jonkun asian suhteen, siitä on sovittava uudelleen.
Tuntuu siltä, kuin teillä ei oikein kommunikaatio pelaisi. Siksi ehdotin ulkopuolista keskusteluapua, joka voi saada ns. "linjat auki".
Ja niin se vain on, että jonkun teillä on käytettävä järkeä. Jos et itse halua aborttia muttet välttämättä halua raskaaksikaan, on sun tehtävä sanoa EI ja miehen tehtävä uskoa se tai suostua ehkäisemään.

Vähän ikiävä tilanne, mutta uskoisin että ap:n mieskin hyväksyy ajatuksen vauvasta kunhan odotus etenee. Oma esikoiseni sai alkunsa, kun silloinen mieheni oli tempaissut kumin pois kesken touhujen ja ihmetteli positiivisen testin nähtyään että "emmä nyt olis uskonu että se yhdestä kerrasta tärppää..."

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Ap, luitko tuon ylemmän viestini? Tiedän, ettei kaikkea elämässä voi suunnitella, eikä jälkiviisaus paljon auta, mutta silti ihmettelen, ettette miehenne kanssa ole selvästi lainkaan etukäteen ennen perheen perustamista sopineet tietyistä säännöistä, joiden mukaan elämäänne rakennatte. On tärkeää olla samoilla linjoilla ehkäisy- ja muista seksiin liittyvistä asioista ja tietty seksin seurauksista. Ja jos toinen parisuhteen osapuolista jossain vaiheessa muuttaa mielensä jonkun asian suhteen, siitä on sovittava uudelleen.
Tuntuu siltä, kuin teillä ei oikein kommunikaatio pelaisi. Siksi ehdotin ulkopuolista keskusteluapua, joka voi saada ns. "linjat auki".
Ja niin se vain on, että jonkun teillä on käytettävä järkeä. Jos et itse halua aborttia muttet välttämättä halua raskaaksikaan, on sun tehtävä sanoa EI ja miehen tehtävä uskoa se tai suostua ehkäisemään.

luin tekstin. ei mies varsinaisesti pakottanut..vonkas ja vonkas ym että tyhmänä sitten loppujen lopuksi suostuin.
kyllä mies tietää että haluaisin ehkä vielä lapsen joskus..mutta kun olen itekin ollu epävarma tunteitteni kanssa.. olen nuori vielä eli tarkotan tällä että olisin ehkä vielä kymmenen vuoden päästä halunnut sen neljännen..ehkä. joka tapauksessa mieli on itelläkin nyt ihan maassa,kun toinen on tuollainen.. tänään tullut jopa verta vähän ja maha kipeä..stressistä tai sitten keskenmenee.. olen siitä myös peloissani koska kuitenkin haluaisin tämän lapsen ja en haluaisi.. nyt on kuudes viikko menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:

luin tekstin. ei mies varsinaisesti pakottanut..vonkas ja vonkas ym että tyhmänä sitten loppujen lopuksi suostuin.
kyllä mies tietää että haluaisin ehkä vielä lapsen joskus..mutta kun olen itekin ollu epävarma tunteitteni kanssa.. olen nuori vielä eli tarkotan tällä että olisin ehkä vielä kymmenen vuoden päästä halunnut sen neljännen..ehkä. joka tapauksessa mieli on itelläkin nyt ihan maassa,kun toinen on tuollainen.. tänään tullut jopa verta vähän ja maha kipeä..stressistä tai sitten keskenmenee.. olen siitä myös peloissani koska kuitenkin haluaisin tämän lapsen ja en haluaisi.. nyt on kuudes viikko menossa.

Koetahan nyt ottaa ihan iisisti. En vaan pysty ymmärtämään, ettette ole saaneet sovittua ajoissa sääntöjä, jos kerran itsekin koet, ettei aika ole lapselle paras mahdollinen tulla. Soita neuvolaan ja pyydä päästä juttelemaan psykologille, ensin yksin ja sitten miehen kanssa. Voisi oikeasti olla hyvä teille nyt kuulla jonkun ulkopuolisen, puolueettoman ammatti-ihmisen ajatuksia tilanteesta!

Enemmän tilanne on ap:n miehen "syytä", se nyt on selvä. Oppiipahan mies vastaamaan tekojensa seurauksista, kun on TIENNYT ehkäisyn puuttumisen. Ei kyllä mukava tilanne kun mies ei innostu lapsesta! Toivottavasti raskaus sujuu hyvin ja mies tekee omat ratkaisunsa ja ap omansa.

Taisit vaan hankkiutua salaa raskaaksi. Ja nyt harmittaa kun mies ei olekaan innoissaan, ja en yhtään ihmettele jos nuorinkin on vasta vaipoissa kulkeva rääkyvä sinappikone.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taisit vaan hankkiutua salaa raskaaksi. Ja nyt harmittaa kun mies ei olekaan innoissaan, ja en yhtään ihmettele jos nuorinkin on vasta vaipoissa kulkeva rääkyvä sinappikone.

en.
saatko jotain fiiliksiä tms kun pitää ajatella heti et salaa raskaaksi. taidat ajatella kaikista samanlailla. meidän nuorin kulkee vielä vaipoissa, mutta sinappikonetta kaukana..:) kyllä se harmittaa todellakin koska se on ite halunnu harrastaa "lapsentekoa" ja nyt se onki totista totta ja vinkuu nyt ettei haluukaan lasta joka nyt onkin MUN mahassa..helppoohan se on miehillä joo!!

Suht pikaisesti luin ketjun läpi ja voi mahoton tuota "tykitystä" mitä ap sai. Haloo palstalaiset, näitä on tapahtunut kautta aikojen. Itsekin olen ollut tilanteessa, jossa mies oli täysin tietoinen siitä että ehkäisy on hänen vastuullaan (mulle ei käy hormoonivalmisteet). No ei oltu niin tarkkoja ja kappas vain raskaaksi tulin. Mies oli tosi ynseä raskauden alussa. Kun vauva sitten syntyi, mies oli ihan myyty (ihan niinkuin muidenkin lasten kohdalla). Paijasi ja hoiti, eikä olisi koskaan uskonut, mitä tämä sama mies puhui mulle vauvasta raskauden alussa.

Ap anna ajan kulua, mies valmistautuu nyt omalla tavallaan. Ei tässä asiassa kannata syyllisistä puhua. Jokainen aikuinen tietää, miten lapsia tehdään ja miten ehkäistään. Jos olisi 100% varma siitä, ettei enää yhtään lasta halua - sitä toimii myös sen mukaan. Mulle tehtiin sterilisaatio, kun tuli varmuus siitä, että lapsiluku on nyt täynnä.

Suht pikaisesti luin ketjun läpi ja voi mahoton tuota "tykitystä" mitä ap sai. Haloo palstalaiset, näitä on tapahtunut kautta aikojen. Itsekin olen ollut tilanteessa, jossa mies oli täysin tietoinen siitä että ehkäisy on hänen vastuullaan (mulle ei käy hormoonivalmisteet). No ei oltu niin tarkkoja ja kappas vain raskaaksi tulin. Mies oli tosi ynseä raskauden alussa. Kun vauva sitten syntyi, mies oli ihan myyty (ihan niinkuin muidenkin lasten kohdalla). Paijasi ja hoiti, eikä olisi koskaan uskonut, mitä tämä sama mies puhui mulle vauvasta raskauden alussa.

Ap anna ajan kulua, mies valmistautuu nyt omalla tavallaan. Ei tässä asiassa kannata syyllisistä puhua. Jokainen aikuinen tietää, miten lapsia tehdään ja miten ehkäistään. Jos olisi 100% varma siitä, ettei enää yhtään lasta halua - sitä toimii myös sen mukaan. Mulle tehtiin sterilisaatio, kun tuli varmuus siitä, että lapsiluku on nyt täynnä.

Yhteistyössä