L
"Lukutoukka"
Vieras
Mä olen työpaikalla kiinnättänyt huomiota miesten ja naisten välisiin lukutottumuksiin. Yllättävän selkeesti sukupuoli, ikä ja ammattiasema tuntuu määrittelevän sen mitä lukee esim. tauoilla:
Nuoret duunarinaiset: Ei tunnu kukaan lukevan muuta kuin kännykkää, siellä lähinnä Facebookkia. Seiskaa siihen päälle ehkä
Keski-ikäiset duunarinaiset: Enemmän seiskaa, vähemmän kännyä.
Vanhemmat naiset (55-65v): Seiska, naistenlehdet...
Nuoret duunarimiehet: Känny
Keski-ikäiset duunarimiehet: Hesari, känny kakkosena
Vanhemmat duunarimiehet: Hesari
Toimihenkilöt lukee eniten hesaria, joskin naiset saattaa lukea Seiskaakin. Jotkut lukee kans Kauppalehteä, tosin enempi toimihenkilömiehet.
Miehillä saattaa kanssa olla jotain urheilulehtiä.
Mutta sen minkä oon siis huomannut, että naiset lukee helkkaristi enempi roskaa. Tosin nuoriin miehiin on iskenyt sama homma. Mitäs mieltä... Toki aina on poikkeuksia, mutta päälinjoiltaan näin.
Nuoret duunarinaiset: Ei tunnu kukaan lukevan muuta kuin kännykkää, siellä lähinnä Facebookkia. Seiskaa siihen päälle ehkä
Keski-ikäiset duunarinaiset: Enemmän seiskaa, vähemmän kännyä.
Vanhemmat naiset (55-65v): Seiska, naistenlehdet...
Nuoret duunarimiehet: Känny
Keski-ikäiset duunarimiehet: Hesari, känny kakkosena
Vanhemmat duunarimiehet: Hesari
Toimihenkilöt lukee eniten hesaria, joskin naiset saattaa lukea Seiskaakin. Jotkut lukee kans Kauppalehteä, tosin enempi toimihenkilömiehet.
Miehillä saattaa kanssa olla jotain urheilulehtiä.
Mutta sen minkä oon siis huomannut, että naiset lukee helkkaristi enempi roskaa. Tosin nuoriin miehiin on iskenyt sama homma. Mitäs mieltä... Toki aina on poikkeuksia, mutta päälinjoiltaan näin.