A
"a p"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;28533129:Ymmärrän sinua a.p. hyvin.
Olen itse ollut samanlainen vaikean avioliiton jälkeen. Seuraava Elämäni Mies sitten tupsahti elämääni jotenkin sellaisessa vaiheessa että en tosiaan ollut valmis parisuhteeseen enkä odottanut mitään. Mies kyllä odotti - ei tosin onneksi lapsia halunnut, että mihinkään ei ollut sikäli kiire. Mutta olin aika pököpäinen ja halusin katsella rauhassa tilannetta niin kauan kuin minun tarvitsee. Hakeuduin psykoterapiaan, ja sitä kauttakin sain voimia ajatella asioita itsenäisesti huolimatta miessuhteestani. Naimisiin en luvannut koskaan enää mennä, vaan kerroin miehelle, että tämän on riitettävä jos kanssani haluaa olla, muuten voi sitten etsiä jonkun itselleen sopivamman.
Mies pysyi sinnikkäästi vierelläni. Viime talvena sitten mentiin viimein naimisiinkin (huom. erittäin tiukoin avioehdoin), yhdeksän vuoden seurustelun jälkeen.
En nyt tiedä muuttiko se avioliitto sinänsä yhtään mitään ainakaan minun päässäni. Miehelle se tuntuu olevan jotenkin tärkeä asia. Minulle tämä arki ja elämä on muotoutunut tällaiseksi...
Onnea ja voimia, pidä puolesi ja mielesi. Älä usko noita koohottajia jotka pitävät asioita yksinkertaisina isoin kirjaimin ("RAKASTATKO vai ET!!! ziisus) - jätä omaan arvoonsa ivaheitot jotka ovat varmaankin vain tarkoitetut jollekin hänen oman näennäisonnensa aggressiiviseksi puolustukseksi.
Minusta tuntuu kurjalta se, että ajatukseni, pelkoni ja epäluottamukseni loukkaavat ihmistä, jota mielestäni kyllä rakastan. Itsesuojeluvaistoni (tai joku) on kuitenkin vahvempi, enkä pysty näkemään asioita yhtä selvästi kuin mies. Minusta tuntuu vaikealta ajatella, että pitäisin puoleni ja mieleni, mutta se on varmasti kuitenkin ainoa tie, koska minua pelottaa ja koska minä en pysty luottamaan. Sitä paitsi mies kerran on jo minulle valehdellut, josta sovimme sitten, ettei enää koskaan, mutta minusta tuntuu, että se yksikin kerta saattoi olla luottamuksen rakentamisen kannalta liikaa.