mietin migreeni ja e-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,,,

Vieras
uskallanko syödä yhdistelmäpillereitä kun mulla on joskus jännitysniskan yhteydessä ollu aurallisen migreenin tyyppisiä oireita..? lääkäri vain kysyi onko viimeaikoina ollut niitä oireita ja sanoin että ei ole ollut nyt pitkään aikaan ja lääkäri tuumas että voin kokeilla yhdistelmiä.. mua silti pelottaa että jos se sittenkin on ollu aurallista migreeniä? vaikka mulla ei mitään päänsärkyjä yleensä tuukaan niitten oireitten jälkeen.. mutta suvussa meillä on paljon särytöntä migreeniä, toisaalta niillä on tää sahalaita mistä ne tietää et on migreeni, mulla ei oo mä en edes tiedä miltä sahalaita näyttää..

Jaah..mulla on kohta 5v sitten ollu kaksi kertaa aurallista migreeniä enkä saa yhdistelmiä, enkä tule saamaan. Mun lekuri on tiukka tossa asiassa. Migreeni on ollu kakarasta asti ja ne kaksi aurallista joskus sillon ovat este. Sahalaita on sellanen todella kirkas valoilmiö näkökentän toisessa laidassa. Siirtyy yli näkökentän ja katoaa. Näkö sumeni kummallakin kerralla auran aikana. Sen jälkeen lievää särkyä ja pahaolo. Normikohtauksessa mä suunnilleen kuolen siihen kipuun.Miehellä on joko siirtyvä aura tai sellasia välähdyksiä silmäkulmassa.

Mun kohdalla ajatuksen torppasi jo neurologi eikä gynekään siten suositellut kun toinen erikoislääkäri ei hyväksynyt.

Nyt on lapsikatras ihan riittävä, ikääkin turhan paljon eli steri tehty. Eipä tarvii ehkäisyllä stressata enää!

siis mullahan ei ole diagnosoitu aurallista migreeniä eikä tavallistakaan migreeniä.

Mutta Leijona76 kertomuksen perusteella voin sanoa että sahalaitaa ei mulla sitten ole koskaan ollut.

Mun oireet oli valon arkuus, posken, käden tai jalan puutuminen... ja noitten oireitten jälkeen ei tule päänsärkyä..

Mulla migreeni ollut lapsesta asti ja aurallinen sellainen. Vakavan seurustelusuhteen aloitettuani marssin lääkäriin ja sain yhdistelmäpillerit(kukaan ei kysynyt migreenistä mitään enkä itsekään tajunnut sanoa/kysyä) ja senjälkeen migreenikohtaukset pahenivat hurjasti. Tuli monta migreeniä peräkkäin, särky oli kamalaa, puhe puuroutui, en löytänyt oikeita sanoja. Pillerit lopetin limakalvon kuivumisen vuoksi ja siinä hötäkässä migreenikin rauhottui. Minipillereiden aikana ei mitään muutosta migreeniin

Voithan sie kokeilla, mutta varaudu vaihtamaan merkkiä. Minulla meni pitkään, ennen kuin tajusin että yhdistelmäpillerit aiheuttivat migreenin aina pari päivää taukoviikon alkamisen jälkeen (osui aina viikonlopulle ja tein rankkaa työtä, luulin työperäiseksi). Minipillerit ovat sen sijaan olleet ihan luojan lykky. Tiputtelua ja tuhrua oli pari ekaa kk, mutta nyt olen syönyt kohta 2 vuotta, eikä menkoista tahi migreenistä tietoakaan. :)

Yhteistyössä