Alkuperäinen kirjoittaja bbo:
Miksi pitäisi heti tehdä lastensuojeluilmoitus, en ymmärrä. Eikö ensin voisi todellakin varata aikaa perheneuvolaan, jossa asiasta pääsisi keskustelemaan? Suosittelen. Voit myös ottaa asian puheeksi miehesi kanssa ja "uhkailla ja kiristää" häntä eli jos hän ei ota opikseen, niin sitten teet ilmoituksen. MInusta miehelle pitäisi sanoa asiasta ensin.
Ja toinen kysymys: minkä ikäisiä lapset ovat? Miten he itse suhtautuvat asiaan?
Täällä tehdään neuvoloista aina automaattisesti ls-ilmoitus, pienestäkin väkivallasta perheessä. Eli siis tämä reitti ei säästäisi meitä siltä ilmoitukselta, vaan olisi luultavasti pahempi vaihtoehto kuin se, että tekisin sen itse.
Miestä on vaikea saada keskustelemaan. Olen tosin sanonut hänelle miljoonasti, uhannut ja kiristänytkin. Mutta mies ei juurikaan ala puhumaan asiasta. Pitäisi saada hänet puhumaan jotenkin...
Lapset ovat 3-9 vuotiaita. En osaa sanoa, miten lapset tämän ottavat. Joskus mietin, ovatko meidän muksumme liian hemmoteltuja ja märisevät siksi tuon tuosta jostain vai onko niillä oikeasti paha olla vai miten on...en siis tiedä. Ulkopuolisten silmin meidän lapset ovat tasapainoisia ja onnellisia. Näen toki ne puolet itsekin heissä, mutta äitinä takerrun herkästi kaikkiin epäkohtiin ja asioiden mittasuhteet voivat mennä päälleen...
Lapset itse sanovat, että meillä on ihana koti ja on hyvä olla.