Mietin tossa äsken...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuleva äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuleva äippä"

Vieras
Mä en pysty poistamaan maailmasta pahuutta, enkä vaikuttamaan ulkopuolisiin ihmisiin, mutta jotain mä voin tehdä.

Mä voin opettaa mun tulevalle lapselle oikean ja väärän eron, toisten kunnioittamisen ja huomioonottamisen, sekä hyväksymisen omana itsenään.

Mä voin auttaa mun lasta rakentamaan itsetuntoaan, luoda hälle hyvän pohjan elämään ja hyvät lähtökohdat sekä opettaa että vaikka äiti on auttanut elämän pohjan rakentamisssa, niin loppujen lopuksi hän on itse vastuussa teoistaan ja valitsee elämälleen suunnan.

Mä voin myös yrittää puuttua käytökseen, mistä huomaan olevan vahinkoa lapselle. Jos mä tässä kaikessa onnistun, tunnen että olen tehnyt asioiden eteen paljon!

Jos lapsellasi on jokin synnynnäinen psykologinen ongelma tai vamma, tuo ei ikävä kyllä poista sitä mahdollisuutta, että hän tekee jotain kamalaa joskus. Olemme luojan armoilla siinä mielessä. Outoja ihmisiä on maailma pullollaan, on jos jonkinlaista syndroomaa, eikä kaikki voi sulkea lukkojen taakse. Minua ärsyttää, kun poliisijohto kehottaa ilmoittamaan huolestuttavista tapauksista poliisille. Jos Kauhajoen ampujaa ei katsottu vaaralliseksi, niin mikä sitten:O

Minä kyllä myös jaksan lapsellisesti uskoa siihen, että voin lasteni lapsuusajan vaikuttaa heidän käyttäytymiseen. Mulla on ihan oikeasti fiksuja lapsia, paitsi yksi on kyllä vähän huoleton rahan suhteen. Mutta ihan varmasti hän ei ketään tapa rahaa saadakseen.

On tietenkin mahdollista, että kaikesta huolimatta lapsesta tulee ihan mitä vaan. Mutta luulisi, että poikkeava käyttäytyminen huomattaisiin jo lapsena, jos vanhempi haluaisi huomata.
Jos siis olisi syntynyt "ongelmaisena".

Äh, tämä on vähän vaikea aihe. Koskaan ei voi tietää yhtään mitään.
Jos tietäisi, tämmöisiä kauheuksia ei tapahtuisi.

Jos lapsellasi on jokin synnynnäinen psykologinen ongelma tai vamma, tuo ei ikävä kyllä poista sitä mahdollisuutta, että hän tekee jotain kamalaa joskus. Olemme luojan armoilla siinä mielessä. Outoja ihmisiä on maailma pullollaan, on jos jonkinlaista syndroomaa, eikä kaikki voi sulkea lukkojen taakse. Minua ärsyttää, kun poliisijohto kehottaa ilmoittamaan huolestuttavista tapauksista poliisille. Jos Kauhajoen ampujaa ei katsottu vaaralliseksi, niin mikä sitten:O

Olen vähän tämän kirjoittajan kantereilla. Hienosti ap ajattelet, mutta et voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toivotan sinulle onnea!!! :)

[QUOTE="tuleva äippä";24270392]Joskus mä mietin käsittääkö ihmiset tahallaan väärin...[/QUOTE]

En mielestäni käsittänyt tahallani väärin. Minusta tuntuu vain vähän turhalta kirjoitella tuollaista, kun väittäisin että 98 % äideistä ajattelee tekevänsä samoin eli parhaansa ja silti niitä sekopäitä sikiää jostain. Jos lapsi on tosiaan ihan normaali, eikä nyt ihan ihmeellisiin ääriryhmiin eksy (mihin viisaat ihmiset eivät yleensä eksy), niin on mitä suurin mahdollisuus onnistua kasvattamaan lapsesta ihminen, jonka vaikutus tässä maailmassa on positiivinen eikä negatiivinen. Jos lapsella on jotain erityisongelmia, niin oikea hoito voi toki pelastaa paljon ja sellaista hyvät vanhemmat tietysti etsivät lapselleen hinnalla millä hyvänsä.

Minä uskon että valtaosalla erilaisiin ääriryhmiin kuuluvilla on ongelmana henkilökohtainen elämään liittyvä katkeruus ja siihen osittain tiedostamattomaan pahaan oloon etsitään joku syyllinen, jolla ei välttämättä ole minkäänlaista yhteyttä omiin ongelmiin. Onnellinen ihminen tuskin kokee tarvetta käyttää suurin osa energiastaan muiden mollaamiseen, joten lapsestaan kannattaa kasvatta onnellinen:)

http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Norjan+joukkosurmaajan+is%C3%A4+H%C3%A4nen+olisi+pit%C3%A4nyt+riist%C3%A4%C3%A4+henkens%C3%A4/1135268062507

Tässä on vähän Breivikin taustoja. Liekö lapsuus ollut rikkonainen ja isäpuoli liian militantti?

Yhteistyössä