mietinkö ihan turhaan (lääkäriin vai ei)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rantapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rantapallo

Vieras
raskausviikkoja nyt 32, supistellut jo viikkoja, tukalaksi niitä voisi kuvailla.
tosi nopea sisätutkimus oli viikolla 27 eli siitä on jo aikaa.
viimeks ultrassa kävin 2 viikkoa sitten, ei tehty sisätutkimusta, mutta ultrassa ja pissatestissä kaikki ok.
neuvolassa kävin viikko sitten, pissatesti ja kaikki muu ok.
pari viikkoa on nipistellyt, vihlonut ja ties mitä kohdunsuulla.
ei ole liitoskipuja, niitäkin on mutta siis tuntuu ihan erilaiselta ja eri paikassa.
eilen illallakin vihlaisi niin kunnolla että mun ilmeestäkin sen näkee.

nyt on pari päivää ollut välillä painon tunnetta alavatsalla. tietysti maha painaa, mutta tuolla sisäpuolella sellaista epämiellyttävää tunnetta. vähän samantapaista kuin menkkojen aikaan. viime yönäkin siihen heräsin.
vihlomiset ynnä muut voisi kai olla oireita tulehduksesta, mutta kysyin neuvolastakin, niin se kuulema näkyis pissatestissä. eli tulehdusta ei kai pitäis olla. voiko sitten olla että paikat jo avautuu? pitäiskö käydä se tarkistuttamassa? jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei siellä mitään tässä vaiheessa tapahdu, kun kuitenkin menee tämäkin odotus pitkälle yli lasketun ajan. ihan lähellä ei äitipoli kuitenkaan ole ja aina siellä niin nyrpeinä ovat kun turhaa siellä käy, niin mietin tarkemmin lähdenkö vai en.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaja:
ainaki alkuun miula tuntuvat jsut niinku menkkakivuilta...se kyl muuttu sit ajastaan aikas paljon vahvemmaks..

niin niitä supistuksia on kyllä ollut, ihan tukalia ja koko maha kovettuu. mutta nuo muut jutut lisäksi, sitä mietin että onko ne merkkejä avautumisesta.

Mulla alkoi suurinpiirtein samoilla viikoilla menkkamaiset tuntemukset ja supistelutkin, just niinkuin kuvailit, ei kivuliaat, mut tukalat. Paikat ei kuitenkaan avautuneet...ehkä pehmeni jonninverran. Sain kyllä jäädä sairikselle, senverta epämukavaa oli liikkuminen ja kävely esim. Vauva syntyi sitten vasta 40+2 viikoilla. Pitkään voi siis olla sellasia ennakoivia tuntemuksia ja epämiellyttävää jomotustakin masussa vaikkei mitään tapahdu. Onnea synnytykseen ja loppuraskauteen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pilkettä:
Mulla alkoi suurinpiirtein samoilla viikoilla menkkamaiset tuntemukset ja supistelutkin, just niinkuin kuvailit, ei kivuliaat, mut tukalat. Paikat ei kuitenkaan avautuneet...ehkä pehmeni jonninverran. Sain kyllä jäädä sairikselle, senverta epämukavaa oli liikkuminen ja kävely esim. Vauva syntyi sitten vasta 40+2 viikoilla. Pitkään voi siis olla sellasia ennakoivia tuntemuksia ja epämiellyttävää jomotustakin masussa vaikkei mitään tapahdu. Onnea synnytykseen ja loppuraskauteen :hug:
kiitti :) vähän vahvistaakin sitä mun epäilystä että ei tuolla mitään kuitenkaan tapahdu. mutta kun näitä tulee kuitenkin pohdiskeltua.

Kannattaisi varmaan käydä tarkistuttamassa varmaan, jos kohdunkaulassa muutoksia (kohdunkaula lyhentynyt) tai vastaavaan niin tietävät odottaa aikasempaa synnytystä.

Joka tapauksessa itselleen paljon rennompi olo jos tietää että kaikki ok... ja minulle lääkäri käskenyt tulemaan jos olo muuttuu tukalammaksi, ihan varmuuden vuoksi.
(rv.27 ja kaikki vielä maanantaina kunnossa)

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Kannattaisi varmaan käydä tarkistuttamassa varmaan, jos kohdunkaulassa muutoksia (kohdunkaula lyhentynyt) tai vastaavaan niin tietävät odottaa aikasempaa synnytystä.

Joka tapauksessa itselleen paljon rennompi olo jos tietää että kaikki ok... ja minulle lääkäri käskenyt tulemaan jos olo muuttuu tukalammaksi, ihan varmuuden vuoksi.
(rv.27 ja kaikki vielä maanantaina kunnossa)
niin eihän se toisaalta ole iso homma tarkistaa asia... pähkäilen tätä varmaan vielä ens viikollakin. mistä tulikin mieleen että tarkistaako ne neuvolassa jos pyytää? vai kuuluuko yhtään niiden hommiin?

Jos sun nlatäti pitkän linjan ammatilainen ja ehkä jopa kätilö, niin tarkistaa varmaan tai laittaa tarvittaessa lääkäriin. Aina kannattaa kysyä... :) ja nuorempikin siis varmaan osaa asiansa, mutta ohjannee helpommin lekurille...

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Jos sun nlatäti pitkän linjan ammatilainen ja ehkä jopa kätilö, niin tarkistaa varmaan tai laittaa tarvittaessa lääkäriin. Aina kannattaa kysyä... :) ja nuorempikin siis varmaan osaa asiansa, mutta ohjannee helpommin lekurille...
täytyypä ensi viikolla kysäistä, suositteleeko käymään tarkistuksessa. en jostain kumman syystä muista onko kätilö vai ei.