V
vinkki
Vieras
Ota ap nyt vaan yhteyttä lakimieheen. Et sinä kaksplussalta oikeaa tietoa saa. Ihan turha jauhaa täällä asiasta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Joo, näinhän se on. Mutta toki toivoisin, ettei isä nyt ala myymään taloa turhaan, tai siis kun rahaa vois muutenkin saada... ja tokihan minä kuitenkin omaa etuanikin sen verran puolustan, että jos mulla olisi ollut oikeus noihin taloon ja tonttiin ym. niin en olisi antanut isän myydä niitä mutta kun ei ole niin... :/ Ja ihan silläkin kysyin, ettei isä mene tekemään jotain mistä ei sit hyvä seuraa, jos olisikin pitäny meiltä lapsilta kysyä ensin lupa tms.
Eli jos me olisimme naimisissa, miehellä omia lapsia ja minulla omia lapsia, ei siis yhteisiä yhtään. Kaikki talot, autot yms laitettaisiin miehen nimiin, sitten hän kuolisikin niin menisikö tosiaan niin, että minulle ei jäisi yhtään mitään? tai toisinpäin, jos kaikki olisi minun nimissäni ja mies kuolisi niin eikö hänen lapset perisi muka yhtään mitään kun kaikki on minun nimissäni?
No ei muuten mutta kyllä isän olis ollut pakko myydä talo, jos oltaisiin haluttu omat perintömme jaetuksi. Ei olis muuten saanut rahoja kasaan kuin myymällä talon asumisoikeudesta huolimatta.
Äitini nimissä talolaina oli. (Isällä ei koskaan mitään lainaa ole ollut.) Eikä äiti silti omistanut sitä taloa... Niinhän se äiti aina sanoi, että hänellä on vain velkaa ja isä omistaa kaiken.
Ja isäni tarvitsee omien sanojensa mukaan rahaa uuden veneen ostoon. Eikä siis aio entistä myydä.
Äitini nimissä talolaina oli. (Isällä ei koskaan mitään lainaa ole ollut.) Eikä äiti silti omistanut sitä taloa... Niinhän se äiti aina sanoi, että hänellä on vain velkaa ja isä omistaa kaiken.
Ja isäni tarvitsee omien sanojensa mukaan rahaa uuden veneen ostoon. Eikä siis aio entistä myydä.
Aika erikoista, että pankista saa lainaa, jos omaisuus on 0e, eikä ole mitään pantiksi.
On siis erikoista, että äitisi on saanut taloon lainaa, jos ei edes omista sitä taloa.
Tuollaista on aika mahdoton tapahtua.
En usko, että näin on oikeasti voinut tapahtua. Pankki vaatii aika takuut ja ne on olleet kovammat viime vuosikymmenillä kuin nykyään.
Isäsi omaisuus on vaikka 500 000 ja äitisi oli 0. Kuitenkin äitisi kuolinhetkellä heidän omaisuus lasketaan puoliksi niin että äitisi omaisuudeksi katsotaan 250 000e ja isäsi 250000e vaikka kaikki on isäsi nimissä
Isäsi omaisuus on vaikka 500 000 ja äitisi oli 0. Kuitenkin äitisi kuolinhetkellä heidän omaisuus lasketaan puoliksi niin että äitisi omaisuudeksi katsotaan 250 000e ja isäsi 250000e vaikka kaikki on isäsi nimissä.
Ei se noin mene, jos on avioehto. Tässä oli kait ollut.
Ei ollut avioehtoa. Tiedän sen, koska itse toimin pesänilmoittajana ja olin paikalla perukirjoituksessa jossa kysyttiin onko avioehtoa ja todettiin, ettei ole.
Kyllä minusta puoliso perii ensisijaisesti. Tässä käsityksessä vakaasti olen, koska isäni kuoli pari vuotta sitten, ja koska lapsia on vain yksi (minä), autoin äitiä paljon asioiden selvityksessä.
Aika erikoista, että pankista saa lainaa, jos omaisuus on 0e, eikä ole mitään pantiksi.
On siis erikoista, että äitisi on saanut taloon lainaa, jos ei edes omista sitä taloa.
Tuollaista on aika mahdoton tapahtua.
En usko, että näin on oikeasti voinut tapahtua. Pankki vaatii aika takuut ja ne on olleet kovammat viime vuosikymmenillä kuin nykyään.
Vierasvelkapanttaus kiinteistönomistajan suostumuksella on vanha keksintö.