Mietinpä tässä tällaista (exästä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmmmm

Vieras
Ollaan exän kanssa hyvissä väleissä, myös exän nyksän kanssa. Meillä on lapsia ja se onki ollut pääasia eron jälkeen että ex viettää lasten kanssa paljon aikaa ja ainut mikä harmittaa molempia on se että lapset eivät saa asua samassa taloudessa molempien vanhempien kanssa.

Mitä jos ex saa lapsen nykyisen kanssa, ja se sitten onkin siellä isän kanssa koko ajan. Siinä taitais olla kohta joka sais munkin olon erittäin epämukavaksi.

miten tuollaisessa tilanteessa "kestää" ja millaista se on lapsille? Miten selittää että se yksi isän lapsi saa asua isän kanssa ja muut taas näkevät sitä vaan silloin tällöin?

Ex ei halua enempää lapsia mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ex ei halua lisää lapsia... no onneks sä et ole mennyt asioiden edelle...
Nauti tästä hetkestä ja murehdi tuollaisia sitten, jos niin tapahtuu. Voi hyvänen aika sentään!

No kiitti. Olis ollut kiva jos joku jolla on kokemusta olis vastannut. En pyytänyt v.ttuilua. :)
Sitä paitsi jos mä saan, eikö se oo kuitenkin vähän eri asia kun ne lapset joka tapauksessa asuu jo mun luona?

Tarkotin siis sitä että kun nää lapset haluais asua isänsä kanssa myös, niin millanen tilanne siitä tulis jos isällä oiskin sit yksi lapsi joka "saa" asua sen luona?

Nautin tästä hetkestä mut saa kai sitä nyt asioita miettiä hyvänen aika.

Huoh. En oo mustis, vaan meillä on oikeasti tosi hyvät välit ja ollaan paljon tekemisissä. kaikki mitä yhdessä tehdään ja sovitaan, on lasten vuoksi, että ne kärsis mahdollisimman vähän. Siksi mietin tuollastakin.
Tiedän että exän nykyinen haluaa lapsia joten voihan se tilanne muuttua.

No mä voisin kyllä kuvitella olevani iohan onnellinenkin uudesta vauvasta jos sellanen tulis. Ainut mikä mua mietityttää on se että nuo lapset kokisivat jäävänsä jotenkin kakkoseksi.

Mä en vaan tajua, miksi sitä pitää jo nyt miettiä ja murehtia. Lapsetko haluais asua isänsä luona vai sekä sun ja isänsä luona? Lapset ehkä haluaiskin, että isä ja äiti asuis yhdessä ja näin ollen heillä ois yksi koti, mutta myös isä ja äiti saman katon alla. Jos ne on tyytyväisiä sun luona, niin kyllä he tajuavat, että uusi vauva on sen uuden heilan ja isän, joten asuu heillä ja he sun luona. Kyllä meillä ainakin esikoinen on tajunnut, eikä ole ollut mitään ongelmia sen suhteen.

Musta vähän kuulostaa siltä, että sä et ole päässy niin yli exästä kuin haluat antaa ymmärtää.

Riippuu tietty lasten iästäkin. Meillä on miehen kanssa molemmilla ennestään lapsi, ja sitten yhteinen. Kun tuo meidän yhteinen syntyi, ei miehen tyttö ollut mustasukkainen yhtään, oli vaan iloinen ettei tarvitse kuunnella vauvan itkua joka päivä, vaikka tykkäsikin pikku sisaruksestaan :). Meillä on aina ollut niin, että tyttö saa käydä ja olla meillä ihan milloin haluaa, eli sellaista tunnetta ei hänelle tullut että miksi toinen saa asua aina isin kanssa, ja hän vain silloin tällöin. Hänen äidilleenkin tuli sitten uusi vauva vuosi meidän jälkeen. En mä sitten tiedä vaikuttiko tilanteeseen se, että tyttö ei ollut koskaan edes asunut isänsä kanssa.

Kyllä oon päässyt. Mä itse halusinkin erota. Mua vaan harmittaa just lasten puolesta, ettei niillä ole ehjää perhettä Eihän tota tarviskaan miettiä mutta tuli nyt mieleen kun tajusin että nykyinen haluais vauvan.

Kai se on normaalia että miettii asioita lastensa kannalta, ei kai se heti tarkoita että mä kaipaan exää?

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Riippuu tietty lasten iästäkin. Meillä on miehen kanssa molemmilla ennestään lapsi, ja sitten yhteinen. Kun tuo meidän yhteinen syntyi, ei miehen tyttö ollut mustasukkainen yhtään, oli vaan iloinen ettei tarvitse kuunnella vauvan itkua joka päivä, vaikka tykkäsikin pikku sisaruksestaan :). Meillä on aina ollut niin, että tyttö saa käydä ja olla meillä ihan milloin haluaa, eli sellaista tunnetta ei hänelle tullut että miksi toinen saa asua aina isin kanssa, ja hän vain silloin tällöin. Hänen äidilleenkin tuli sitten uusi vauva vuosi meidän jälkeen. En mä sitten tiedä vaikuttiko tilanteeseen se, että tyttö ei ollut koskaan edes asunut isänsä kanssa.

Nää on aika pieniä vielä joten siksi vois olla vaikeampi ymmärtää. Meillä kun tosiaan on sellanen systeemi myös että lapset näkevät isäänsä mahdollisimman usein.
Kyllä ne täällä mun luon aviihtyvät hyvin, mutta mietin vaan että mitä sitten jos olisi se yksi lapsi siellä koko ajan, miltä tuntuis lähteä sieltä aina pois kun yksi saa jäädä.
En tiedä, turha kai tätä tosiaan on miettiä. :)

Kun erotaan ja uusia puolisoita ja uusioperhearki tulee kuvioihin, on vain se vain hyväsyttävä ja käytävä tunnetasolla läpi, niin lasten kuin aikuistenkin... myös mustasukkaisuutta lapsien osalta tulee ja me aikuisina tuemme ja autamme lasta niiden yli ja annamme aikaa lapsienkin käydä omat kriisit läpi, usein tosin niin että lapset onkin yllättävän suvaitsevaisia ja sopeutuvaisia, aikuisten omat negatiiviset tunteet ja mustasukkaisuus jne. iskee sieltä taustalta aika kovina.

jos nyksä haluu lapsia niin niitä varmana myös tulee! Usko pois. Ei se halua jäädä huonommaks, pelkäks äiti-puoleks, ja sitten ne teidän yhteiset jää kakkoseks sen uuden kultakimpaleen rinnalla. Ne on sitten vaan vierailevia riesoja.

Alkuperäinen kirjoittaja No :
jos nyksä haluu lapsia niin niitä varmana myös tulee! Usko pois. Ei se halua jäädä huonommaks, pelkäks äiti-puoleks, ja sitten ne teidän yhteiset jää kakkoseks sen uuden kultakimpaleen rinnalla. Ne on sitten vaan vierailevia riesoja.

Valitettavasti näin on käynyt monelle tuttavalleni.

Alkuperäinen kirjoittaja HelgaP:
Kun erotaan ja uusia puolisoita ja uusioperhearki tulee kuvioihin, on vain se vain hyväsyttävä ja käytävä tunnetasolla läpi, niin lasten kuin aikuistenkin... myös mustasukkaisuutta lapsien osalta tulee ja me aikuisina tuemme ja autamme lasta niiden yli ja annamme aikaa lapsienkin käydä omat kriisit läpi, usein tosin niin että lapset onkin yllättävän suvaitsevaisia ja sopeutuvaisia, aikuisten omat negatiiviset tunteet ja mustasukkaisuus jne. iskee sieltä taustalta aika kovina.

Näinhän se on. Jos nyt tuollanen tilanne tulee, pitää yrittää itse olla ajattelematta niitä "negatiivisia" puolia.
No toivotaan että lapset ehtis kasvaa vielä ennen kuin tulee tuo tilanne, ois sit ehkä helpompaa.

Yhteistyössä