mietiskelen tässä että miksi kukaan kasvattaisi hankalia, tottelemattomia,häiriköiviä lapsia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "madame"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"madame"

Vieras
kun aina syyllistetään että kasvattajassa vika, niin minä mietin että kukaan ei kyllä ehdoin tahdoin halua lastansa kasvattaa super hankalaksi. miksi haluaisi? ei oo yhtään järkevää syytä,kaikkihan ETENKIN NE VANHEMMAT pääsee helpommalla helpon ja rauhallisen lapsen kanssa.

Meillä on hyvin kovapäinen ja uhmakas lapsi. On kasvatettu, opetettu tapoja ja pidetty rajoja, mut kun luonne on äidiltä peritty niin hankala ja usien myös tottelematonhan tapaushan hän on. Tottelee kyllä kun pistää kovan kovaa vastaan, mt joskus vaan miettii et kuinka ihanaa olis kun ei tarvis aina vääntää asioista.
No joskus kai tuo helpottaa, viimeistään 20 vuoden päästä - ehkä....

Selitys on se ettei yksinkertaisesti välitetä tarpeeksi lapsesta. Ei asetuta sen lapsen tasolle ja mietitä tämän tarpeita JÄRKEVÄSTI, vaan mennään siitä mikä on aikuiselle helpoin ja mukavampi tapa.

No ei kai kukaan tarkoituksella niin teekään, mutta ovat vain niin tietämättömiä/ itsepäisiä, etteivät esim kiellä lapsilta mitään ja sitten ihmettelevät mikä meni kasvatuksessa vikaan.

Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei se läheskään kaikkien kohdalla mene näin, mutta näitäkin valitettavasti on. Tuttavapiirissä esimerkiksi löytyy äiti, joka päivittelee muiden kasvatustapoja ja sanoo miten pitäisi tehdä, mutta itse antaa lastensa pompotella mennen tullen.

[QUOTE="vieras";23157064 begin_of_the_skype_highlighting**************23157064******end_of_the_skype_highlighting]No ei kai kukaan tarkoituksella niin teekään, mutta ovat vain niin tietämättömiä/ itsepäisiä, etteivät esim kiellä lapsilta mitään ja sitten ihmettelevät mikä meni kasvatuksessa vikaan.

Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei se läheskään kaikkien kohdalla mene näin, mutta näitäkin valitettavasti on. Tuttavapiirissä esimerkiksi löytyy äiti, joka päivittelee muiden kasvatustapoja ja sanoo miten pitäisi tehdä, mutta itse antaa lastensa pompotella mennen tullen.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Yleensä he, jotka moralisoivat toisten kasvatustapoja, ei oikeasti osaa pitää siellä kotona kuria.

kun se on se esimerkki mikä kasvattaa ja valitettavasti vanhemmat eivät halua toimia niin kuin parasta olisi eli ovat itsekkäitä eivätkä asetu lasten asemaan. Liika kuri on esimerkki tästä!

Ei kai kukaan lapsestaan tietoisesti ja tarkoituksella kasvata tottelematonta ja häiriköivää.

On väsymystä, ehkä silkkaa välinpitämättömyyttä, tai yksinkertaisesti ei vaan kyvyt riitä. On helpompaa antaa muksulle kaikki periksi kuin perustella, olla määrätietoinen, väsymätön ja johdonmukainen. Jos ei ole voimia, niin helposti siinä kai ajautuu sille tielle että turha tuolle on mitään selittää kun ei se tottele kuitenkaan. Ja jos on välinpitämättömyydestä kyse niin mikäs sen näppärämpää kuin pistää lapset ovenraosta pihalle riehumaan että saa itse keskittyä johonkin kivempaan, tai olettaa että joku muu (naapurit, kaverin äiti, päiväkoti, koulu) opettaa kyllä tavoille.