Mietiskelin juuri porkkana- ja lanttulaatikoiden tekoa mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joulumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joulumieli

Vieras
taitaa käydä niin että tänä vuonna en lanttulaatikoita itse tee. Olen raskaana ja pahat hajut etoo. Tuo lantun haju on etonut "ei raskaanakin" joten parempi kai jättää tekemättä. En sitä myöskään syö. Anoppi voi tehdä meillekin sitten vaikka :D
Eikö muiden mielestä lanttu haise kamalalle?

juu se haisee kamalalle,mulla kans ois eessä toi sama homma ja en oo ennen tehny niitä kun äiti on aina tehny kaikki laatikot,mutta tänä vuonna ollaan vaan ihan perheen kesken täällä meren toisella puolella niin kait s eon pakko kaivaa keittokirjat esiin ja ruveta väsäämään josain vaiheessa,muta katotaan nyt saattaa jäädä tekemättäki. jos toi äiti tulis vaikka käymää ennen joulua< :D

Minä olen jo useamman vuoden tehnyt laatikot itse. Äitini ei tee. Anoppi tekee kyllä ja hyvää tekeekin mutta jouluihmisenä olen halunnut luoda kotiin, itselleni ja perheelleni myös erilaisia joulurutiineja ja niihin kuuluu mm. jouluruokien teko yhdessä ja se tuoksi kotona. Vaikka tuosta lantun tuoksusta en tykkääkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Lanttulaatikko tuoksuu ihanalta :p Tee kaupan valmissoseesta, ei tarvi keittohöyryjä haistella ja yökkäillä. :wave:

ai millasesta valmissoseesta??siis jostain valmiix murskatusita lantuista?vai mitä meinasit? mä täällä ihan hiilenä kiysyelen kun en tiiä mitäåän noista laatikoista :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja comhem:
Lanttulaatikko tuoksuu ihanalta :p Tee kaupan valmissoseesta, ei tarvi keittohöyryjä haistella ja yökkäillä. :wave:

ai millasesta valmissoseesta??siis jostain valmiix murskatusita lantuista?vai mitä meinasit? mä täällä ihan hiilenä kiysyelen kun en tiiä mitäåän noista laatikoista :ashamed:

juuh, kaupasta saa valmiita lantti ja porkkanasose pusseja ja pussin kyljestä löytyy helpot laatikko-ohjeet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiu:
Alkuperäinen kirjoittaja comhem:

juuh, kaupasta saa valmiita lantti ja porkkanasose pusseja ja pussin kyljestä löytyy helpot laatikko-ohjeet. :)

Aivan. On meillä salessa ainakin juustojen lähellä siellä kylmähyllyssä! Ja niistä tulee oikein hyvä laatikko. Valmiiksi keitettyä ja soseutettua juuresta semmosessa pussissa tai pötkössä.

Yhteistyössä