mietteitä töihin menosta ja päiväkodista.. apuja siskot =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
koska tienaan todella vähän on mun laskettava kannattaako töihin paluu kuinka.
olemme niitä keskituloisia joille hoitomaksut valitettavasti on kova pala.
kolme lasta löytyy. jos menen töihin saan käteen maksimissaan 1000? kuussa joskus vähemmänkin. olen osa-aikainen.
lasten hoitoon vieminen onnistuisi vain siinätapauksessa jos hoitopäiviä tulisi vain senverran että hoitomaksu puolittuu. kuinka monta päivää kuuakudessa sen voisi siis olla?
kotona ollessa saan kotohoidontuen+sisarkorotukset ja vähän hoitolisää,käteenjäävä osuus on n.460?
jos lasten hoito maksaa vaikka yhteensä 170? niin jäisin voitolle sitten 370? tai vähempi jos vuorojakin vähempi.
kannattaakohan tuo lainkaan..

lisätienestit ei ois pahitteeksi ollenkaan. pitäsköhän ottaa yksi hoitolapsi..saisikohan siitä käteen edes tuon verran? eli n.300??
saisi omatkin lapset olla vielä kotona..

Itse laskin aikoinaan, että osittainen hoitovapaa ei kannata, koska minulla työssä käymisestä tulee niin paljon kuluja, toinen auto, työvaatteita, yms. Niinpä tein lisätienestiä hoitovapaan ohessa. Nuo päivähoitomaksut selviävät kuntien nettisivuilta. Hinta riippuu siitä, onko päivä osa- vai kokopäiväinen, ja lasketaan esim. hoitopäivien mukaan vai kuukausimaksun mukaan. Tulot ja perheen koko vaikuuttaa myös maksuun. Katso nettisivuilta tai soita ph-toimistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Pystytkö olemaan osa-aikainen niin, että olet töissä vain 3-4 pv viikossa?

työ on vuorotyötä jolloin illalla mies voi hoitaa lapset niin niiden ei tarvitsisi olla tarhassa. ja kuvittelisin että päivävuoroo mulla vois olla kuukaudessa 10-12 maksimissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse laskin aikoinaan, että osittainen hoitovapaa ei kannata, koska minulla työssä käymisestä tulee niin paljon kuluja, toinen auto, työvaatteita, yms. Niinpä tein lisätienestiä hoitovapaan ohessa. Nuo päivähoitomaksut selviävät kuntien nettisivuilta. Hinta riippuu siitä, onko päivä osa- vai kokopäiväinen, ja lasketaan esim. hoitopäivien mukaan vai kuukausimaksun mukaan. Tulot ja perheen koko vaikuuttaa myös maksuun. Katso nettisivuilta tai soita ph-toimistoon.

osapäivähoitomaksu on tuon 170? mutta mikä on osapäivähoitoa. niissä meen sekaisin. kun on puolipäivää,osapäivää ja mitäkaikkee.
tarvisin itse semmoisen vaihtoehdon että lapset ois tarhassa sen max. 12 päivää kuukaudessa,mutta onko tuo sitten osapäivähoitoo vai ei. vai mikskä sitä kutsutaan.
laskin laskureilla ihan ja antoi osapäivähoitoon tuon summan.
pitäs joo kysyä toimistolta,mutta ehkä tääläkin joku tietäs.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Pystytkö olemaan osa-aikainen niin, että olet töissä vain 3-4 pv viikossa?

työ on vuorotyötä jolloin illalla mies voi hoitaa lapset niin niiden ei tarvitsisi olla tarhassa. ja kuvittelisin että päivävuoroo mulla vois olla kuukaudessa 10-12 maksimissaan.

Eri kunnissa on eri systeemit päivien kanssa, kannattaa oman kunnan sivuilta kurkata, mitkä ovat vaihtoehdot.

meillä ainakin niin, että tavallinen kokopv hoito maksoi melkeen maksimin, eli yli 200e. sitten tilanne muuttui, ja tarvittiin vähemmän päiviä, ja 15pv/kk maksaa 80% prosenttia meijän aiemmasta maksusta ja 10 pv 60% . Mutta meillä on vaan yksi lapsi ja perhekoko vaikuttaa siihen maksun määräytymiseen, eli parempi, että enemmän. Mutta kaks ekaa maksaa saman verran olkoon esim. 200e x2. vasta kolmannen lapsen hoitomaksussa saat 20% sisaralenusta.. meillä mies on nyt kotona ja jos sen työt yllättäen jatkuiskin, niin mä jäisin sit hoitovapaalle, ei ole varaa mennä töihin melkeenpä, ei paljon kostu siitä, kun alkaa laskemaan auton kustannuksia. ja lapset jatkuvasti kipeenä = aina saikkua ja työnantajasta riippuu, miten paha asia se taas on.

Palvelun tarve

Perhe voi valita kokopäivähoidon (yli 5h/pv), osapäivähoidon (korkeintaan 5 h/pv) tai esiopetuksen jälkeisen hoidon. Vuorohoidossa on huomioitava, että vuorokauden vaihtuminen aiheuttaa uuden hoitopäivän.

http://www.tampere.fi/perhepalvelut/paivahoito/haku/maksut.html

osapäivähoito on sitä, että ovat vain osan päivästä hoidossa eivät "koko"päivää. raja on tuo 5 h.

jos hoitopäiviä on vähän alenee maksu, mutta on kalliimpaa kuin tuo osapäivähoito.

Yhteistyössä