*mietteitä, yrittääkö neljättä lasta vai*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilma

Vieras
hitto kun ei tiedä, toisaalta en halua taas siihen rumpaan alusta asti, vanhin on nyt 6v, toinen 4v ja kolmas 2v, nyt ois niin helppoa, nuorinkin jo niin omatoiminen ja muutenkin pääsee helpolla ja jos neljäs ois poika ei meille edes mahtus, jos tyttö niin mahtus tuon yhden tytön kanssa samaan huoneeseen, sit pitäs vaihtaa auto isompaan, muttakuitenkinmieli tekis vielä kerran kokea se raskausaika ja synnytys ja se vastasyntynyt pieni ihme, mutta...
Äh en tiedä, hirvittää se yösyöttö rumpa, purkkiruokarumpa, kaikki opettelut seisomaan, kävelemään...
Kyllä voi mieli olla sekasin,
miten teillä neljäs vaikutti elämään?

No jos oikeesti noin paljon ahdistaa jo pelkkä ajatus, niin suosittelen jättämään kolmeen tai ainakin odottaa vielä jokunen vuosi. Meillä on neljä muksua ja asunto on 98 neliöinen rivari, hyvin ollaan mahduttu. Muutaman vuoden päästä lohkaistaan olohuoneesta meille makkari ja kaksi nuorinta muuttaa meidän nykyiseen makkariin. Totta kai neljäs on vaikuttanut elämään, ainahan uusi lapsi niin tekee.

sepäs se, haluan sen raskauden ja haluan vielä yhden lapsen, mutta kammottaa suoraan sanottuna se vauvan eka vuosi ja auton vaihdot sun muut on pikku juttuja tuon rinnalla :/

Sinulla näyttää olevan noita nega puolia niin paljon enemmän kuin positiivisia niin uskon että kannattaa olla hankkimatta enään yhtään, mutta luulen kuitenkin, että tulet se neljännenkin vielä tekemään jos ei ole jo alullasa.

Meillä on nyt 4 lasta. Kolmas oli todella helppo vauva ja mä nautin hirveästi vauva-ajasta. Uskaltauduin sitten neljänteen lapseen ja jos suoraan sanotaan niin tää on ollu yhtä helvettiä. Vaikka en todellakaa tätä lasta enää pois laittas ja sillain tätä katuakaa ei voi, kun onhan tuo lapsi rakas. Mutta elämä tuntuu ihan katastrofilta, oon totaalisen poikki. Odotan, että vauva täyttäs vuoden,jos se sitte vähä helpottas...

Alkuperäinen kirjoittaja tohvelo:
Sinulla näyttää olevan noita nega puolia niin paljon enemmän kuin positiivisia niin uskon että kannattaa olla hankkimatta enään yhtään, mutta luulen kuitenkin, että tulet se neljännenkin vielä tekemään jos ei ole jo alullasa.

luulen että yritän keksimällä keksiä noita miinus puolia, mutta kuitenkin haaveilen kuinka ihanaa ois kun olis se neljäs pieni tässä pyörimässä <3 auton vaihdot ja kaikki rahalliset puolet ei oikeesti ois ongelma vaan keksimällä keksittyjä miinus puolia...
Anteeksi että jankkaan tätä, mutta ehkä tää kirjottelu ja muitten mielipiteet selventäs itelle tätä asiaa, miehelle on ihan sama, jos haluan niin yritetään, jos en niin sekin sopii, hmmm...
Kun tosiaan tuo vauva aika ei enää houkuta, mutta se mitä ennen sitä on ja sen jälkeen, houkuttaa kyllä kovasti..

Vielä ei ole tuloillaan, mietin kun huomenna pitäs laittaa ehkäisyrengas paikoilleen, että laitanko vai en...

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Meillä on nyt 4 lasta. Kolmas oli todella helppo vauva ja mä nautin hirveästi vauva-ajasta. Uskaltauduin sitten neljänteen lapseen ja jos suoraan sanotaan niin tää on ollu yhtä helvettiä. Vaikka en todellakaa tätä lasta enää pois laittas ja sillain tätä katuakaa ei voi, kun onhan tuo lapsi rakas. Mutta elämä tuntuu ihan katastrofilta, oon totaalisen poikki. Odotan, että vauva täyttäs vuoden,jos se sitte vähä helpottas...

Tätä mä pelkään että näin käy, olen aina nauttinut vauva-ajasta, mutta nyt on tullut, ei kiitos, vaihe. kun näen jollain sylissä alle vuoden ikäsen, huokasen helpotuksesta, että luojan kiitos mulla ei oo enää tommosta roikotettavaa, muttakun näen pienen joka jo kävelee, mun sydän huutaa kanssa semmosta, miks ei voisolla jotain kristallipalloo joka kertoo mitä tehdä?

Yhteistyössä