Miettikää mitä puhette lapsenne kavereista lapsillenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix4"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix4"

Vieras
Hitto että ottaa päähän!
Lapsen kaveri sitte suoraan laukoo nykyään totuuksia mitä äitinsä perheestämme viljelee.
"Veera saa kaiken periksi! Veera on lihava! Veera syö liikaa! Veera on ihme narisija!"
Kyllä kylmäsi mua kun lapsi alkoi tääl kylässä laukoon noita.
Kysyin kuka opettanut tollasia niin sanoi että ÄITI ja äiti aina haukkuu Veeraa.

Olenkin ihmetellyt miksi tämä kaverin lapsi on niin kylmä ja julma leikeissään. Aina viimenen sana pitää saada, pitää olla eka . Jos jotain lelua ei saa sanoo lähtevänsä kotiin.
Jos tuulee ja joku sanoo että onpa kova tuuli tämä kaverin lapsi sanoo että rakastaa tuulta ja toivoo sen kuljettavan hänet kauas Veerasta.
Silti tyttö on joka aamu hakemassa meidän Veeraamme leikkiin kun muita kavereita ei hällä ole kun ei kehenkään tutustu.

Kaikista eniten tympäsee se että Veera ei ole lihava minkään mittapuun mukaan. Hän ei saa periksi vaikka miten kinuaisi jos asia on päätetty kieltää.
Hän ei vingu eikä rangu mutta on kova puhumaan.
Hän on jäähyllä siinä missä muutkin perheen lapset eli kurissa ja nuhteessa kasvaa.

Ehkä tuo periksi antaminen tulee tällä kaverilla siitä mieleen että kun Veera aikoo ottaa jonkun lelun hän saattaa sanoa "minä otan tuon jäätelöponin" niin kaverin lapsella vain välähtää silmissä ja rynnii juuri ottaan sen ponin minkä veera oli juuri ottamassa käsi ojossa.
Tai Veera sanoo menevänsä kiikkuun tämä kaveri rynnii vaikkka olsi tekemässä hiekkakakkuja keinumaan ja pysyy siinä varmasti niin kauan että Veera haluaa johonkin muualle ja rynnii sinne.
TOki Veera voisi oppia olemaan sanomatta mitään mutta kun on ulospäinsuuntautunut niin hankalapa tuo suuta tukkia siltä.

Kaveri on eronnut ja ero ollut riitaisa ja todella toisiaan isä ja äiti runnonut sanallisesti. Jotenkin tuntuu että kaverin lapsi käyttäytyy veeraa kohtaan kuin äitinsä isäänsä kohti. Naljailee, vääntelee sanoja, mitätöi toisen ilon ja haluaa kaikesta olla erimieltä.

Noh purin tänne ja haukuin nyt kaverin lasta kuten hän minun. kiitos.

p.s nimi veera on keksitty

Kannattais varmaan sitä äitiä mieluumin haukkua kuin lasta.

Tarkoitatko mua? Tulsi suoraan sanoon jos tyttä on ihan älyvapaa kylässä. Komentaa saa ja pitää. Olen kysynyt että miten sujuu kyläily niin aina mennyt hyvin ja ei ole tarvinnut komentaa.
Ja minä haukuin kaverin lapsen käytöstä kun nyt sapetti ihmetytti että onkos vika vain yksipuolista.

Ei se lapsessa ole vika, joten ei kannata lasta rangaista. Mutta jos sulla on pokkaa, mene sanomaan äidille suoraa. Voi äippä pikkasen nolostua ja ehkä ottais opikseen ja miettis mitä suustaan päästää...

Ja voihan olla myös että tämä "Veera" on kuuluut jutut jostain muualta tai peräti itse keksinyt ne... eli ei kannata äitiä syyttää ennenkuin tietää... Käypä nyt juttelemassa sen äidin kanssa asiasta, silleen ihan fiksusti ja aikuismaisesti...

Mietin juu.

Sanoin ihan suoraan lapselleni että hän ei saisi leikkiä XXX:n kanssa koska XXX on niin tottelematon, niin huonokäytöksinen, kiroilee, on väkivaltainen, kiusaa eläimiä, varastaa postilaatikoista postia, jne.

Eikä yhtään haittaa jos poika sattuu sen sanomaan ääneen XXX:n vanhempien kuullen. Tottahan se on, ja pitäähän mun selittää lapselle miksi XXX ei ole suotavaa seuraa.

kun tätäkin palstaa lukee, niin en ihmettele yhtään. Todella rumasti puhutaan vieraista ihmisista. Kyllä nämä samaiset varmaan haukkuvat lastensa kaverit ja niiden vanhemmat. Mä varmaan ottaisin yhteyttä lapsen vanhempiin. Suoraan puhuminen vois avata silmät parhaiten.

[QUOTE="hmmm";23938928]Ja voihan olla myös että tämä "Veera" on kuuluut jutut jostain muualta tai peräti itse keksinyt ne... eli ei kannata äitiä syyttää ennenkuin tietää... Käypä nyt juttelemassa sen äidin kanssa asiasta, silleen ihan fiksusti ja aikuismaisesti...[/QUOTE]

Antteksi huono kirjoitus.
Eli kaverin laspi kertoi minulle että äitinsä puhuu minin "veerasta" todella rumasti. Ja tyhmästi latelin tässä kaverin lapsen omia huonoja puolia mutta otta niin pattii kun kuria on pitänyt omallensa niin ei se tunnu riittävän.
Ja se ottaa myös pattiin kun lapset tulisi ehkä hyvinkin toimeen jos kaverini ei lastansa höystäisi näin rumilla puheilla minun lapsesta.Kun kuitenkin haluaa lasten leikkivän keskenään.

Ikää näillä on 5 ja 6 v

Täytyy sanoa tähän, että lapsilta sen kuulee, mitä aikuiset kotona puhuvat, vaikka kasvotusten olisivatkin niin kaveria. Kiva kuulla, kun sielä on kotona meidän kustannuksella pönkitetty omaa egoa:rolleyes:

Paha ottaa kantaa, tämä on vain sinun näkemyksesi asiasta. Olen tavannut hyvin monta vanhempaa, jonka mielestä hänen lapsensa kasvaa suuressakin kurissa ja on täysin nuhteeton, muut vaan parjaavat tätä pientä hellantelttua syyttä suotta - silti tämä hellantelttu on minun mielestäni huonokäytöksinen / täysin tavaton :D Ja kyllä, kerron lapsilleni jos mielestäni jonkun kaverin käytös on omituista, tietysti. Lihavaksi en hauku, tai muutakaan vastaavaa, mutta huonosta käytöksestä puhumme kyllä.

Paha ottaa kantaa, tämä on vain sinun näkemyksesi asiasta. Olen tavannut hyvin monta vanhempaa, jonka mielestä hänen lapsensa kasvaa suuressakin kurissa ja on täysin nuhteeton, muut vaan parjaavat tätä pientä hellantelttua syyttä suotta - silti tämä hellantelttu on minun mielestäni huonokäytöksinen / täysin tavaton :D Ja kyllä, kerron lapsilleni jos mielestäni jonkun kaverin käytös on omituista, tietysti. Lihavaksi en hauku, tai muutakaan vastaavaa, mutta huonosta käytöksestä puhumme kyllä.

Tässä ei ole kyse hellantertusta vaan ihan oikeasti kasvatettu lapsi.
Osaa käyttäytyä ja sen ovat monet muut sanoneet minulle suoraan.
Olen illan pohtinut ja tullut siihen tulokseen että kaveriani tympäsee oman lapsen julma käytös muita kohtaan ja mitätöi lapsen kavereita tällä tavalla . Samalla hyväksyy lapsensa julmuuden tehden samanlaila isälle.

Yhteistyössä