migreeni ja e-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kati

Vieras
Sain 2viikkoa sitten yhdistelmä ehkäisypillerit. Aloitin ne heti. Eli nyt menossa 14pilleripäivä. Kärsin migreenistä(ei aurallista). Nyt tän kahden viikon aikana mulla on ollut jo 4 migreenikohtausta joista 2 oli aurallisia. Normaalisti mulla tulee migreeni noin kerran kuukaudessa joskus harvemminkin. Pitäisköhän mun nyt lopettaa nuo pillerit ja vaihtaa takas minipillereihin joita olen ennen käyttänyt?

että kannattaa kysyä lääkäriltä tai neuvolasta mitä mieltä ovat. Minulla vaihdettiin minipillereihin 4 vuoden käytön jälkeen kun yhtäkkiä alkoi migreeni pahentua. Toisaalta ihan alottaessa pillereitä voi tulla migreeniä enemmän. Mulla tuli myös minipillereillä.

Monet gynekologit on sitä mieltä, etteivät ollenkaan määrää yhdistelmäpillereitä migreenipotilaalle. Joka kolmannella migreenistä kärsivällä yhdistelmäpillerit pahentavat oireita.

Aurallisessa migreenissä yhdistelmäpillereiden käyttö on jopa riski aivoinfarktille.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Monet gynekologit on sitä mieltä, etteivät ollenkaan määrää yhdistelmäpillereitä migreenipotilaalle. Joka kolmannella migreenistä kärsivällä yhdistelmäpillerit pahentavat oireita.

Aurallisessa migreenissä yhdistelmäpillereiden käyttö on jopa riski aivoinfarktille.

Kamala migreeni oli itsellänikin vuosia pillereiden aikaan ja estolääkitys ja täsmälääkitys. Meni usein koko viikonloppu läsiessä. Kierukan ja lasten myötä helpottanut ja nykyään pärjään särkylääkkeellä heti otettuna. Muuttunut myös auralliseksi migreeni. Ensin sahalaitaa silmässä ja lääke heti niin menee ohi ilman päänsärkyä.

Yhteistyössä