Migreeni ja raskaana ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Miulla on nyt migreeni päällä, eilen otin yhden panadolin ja yön aikana päänsärky yltyi migreeniks. Tänään aamulla otin kaks panadolia. Ihan kun vähän ois auttanu ettei näin kovin koko ajan sattunu mutta nyt taas sattuu ihan törkeesti :x
Migreenikohtaukseen oon ennen syöny Almogran nimistä lääkettä mutta onko olemassa sellasta migreenilääkettä mitä voisi syödä raskaana ollessakin ?
Oisko kellään tietoa ?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
Akupunktio on oiva apu. Kannattaa koittaa.

Kaikki ei suostu antamaan akupunktiohoitoa raskaana ollessa, tai en mä ainakaan saanut kun oli raskaana päänsärkyä. Perusteli sillä, että se voi käynnistää supistuksia.

Riippuu lääkäristä. Kannattaa kysyä klassista kiinalaista akupunktiota.

en osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi, mutta mene ihmeessä lääkäriltä kysymään kunnon lääkkeitä. Kyllä varmasti jotain panadolia tehokkaampaa on olemassa. Itsellä migreenin estoon auttaa pelkkä tieto siitä, että tehokkaat lääkkeet on olemassa.

Tuossa vähän tietoa:

http://www.migreeni.org/Pages/migreeni_havanka.html

Migreeni ja raskaus

Raskauden aikana migreenin hoito muodostaa helposti ongelman, koska turvallisesti käytettävissä olevien lääkkeiden valikoima on hyvin pieni (51-55). Auraton migreeni usein rauhoittuu raskauden aikana. Aurallinen migreeni sen sijaan usein vaikeutuu, jopa vyyhteytyy raskauden aikana. Raskauden aikana migreeniä hoidetaan ensisijaisesti lääkkeettömästi. Parasetamolin ohella ketoprofeenia, ibuprofeenia ja naprokseenia voidaan käyttää harkiten ja tilapäisesti raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana.
:)

Minä itsepäisesti vaan kärsin migreenit raskaudenaikana ilman mitään lääkettä, minulla paheni kohtaukset silloin. Kohtauksen sattuessa meni sitten pari päivää vuodepotilaana.

Mulle lekuri määräs migreenikohtauksiin Panacodia, kun se kuulemma käy raskaana olevalle myöskin. Ja selkäsärkyyn samaa. Migreeni sillä kyllä lähtee, mutta on muutoin niin tujua kamaa etten oo niitä sit kuiteskaan syöny.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä itsepäisesti vaan kärsin migreenit raskaudenaikana ilman mitään lääkettä, minulla paheni kohtaukset silloin. Kohtauksen sattuessa meni sitten pari päivää vuodepotilaana.

Aamulla oli kyllä sellanen olo että pakko on jäädä petiin mutta eipä auttanu, hoitolapset oli oven takana odottamassa jo ennen kasia ja siitä asti ollaan tätä päivää normaalin rytmin mukaan eteenpäin kituutettu.
Ulkoilu oli hiukan lyhyempi kuin normaalisti ja sekin suoritettii mein omalla takapihalla , neidin omalla hiekkalaatikolla, koska se oli ainoa varjoinen paikka.
Minäkin ajattelin että näinköhän se on vaan nää kohtaukset kestettävä. Vessaan oli pakko mennä välillä itkemään kun niin teki kipeää. :ashamed:

Miulla ei onneks tuota aurallista migreeniä ole eli voisi olla vaikka mahdollisuus että tää tästä vielä helpottais.

Yhteistyössä