Migreeni lääke vetää ihan veteläksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipu Topakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tipu Topakka

Vieras
Sain uudet tujummat migreeni lääkkeet. Kiva, että kohtaus pysähtyy, mutta kun on kuin puuduksissa. Alkaa väsyttää niin kovasti, että silmät lupsahtelee umpeen. Kroppa tuntuu lyijyn raskaalta ja on kuin joku painasi hartioista alaspäin. Minä ihan säikähdin näitä sivuvaikutuksia! Onko teillä muilla lääkkeissä tällasia sivuvaikutuksia?

Joskus vuonna viisi Lännessä Clotam teki pööröksi... Nykyään akupunktiolla olen saanut kohtaukset kuriin. Jos migreenisi on erittäin raju, saattaa olla, että nuo oireet kuitenkin ovat pienempi paha. :whistle:

No juu. Kyseessä harvinaisen sitkeä migreeni. Päivystyksessä useempi piikki lätkästy ilman mitään vaikutusta.. Kyllä nuo sivuvaikutukset ovat todellakin pienempi paha.. Tuntu vaan hurjalle, kun aiemmin ei ole saatu kohtauksia kuriin ja tästä lääkkestä veti ihan katolleen!

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
No juu. Kyseessä harvinaisen sitkeä migreeni. Päivystyksessä useempi piikki lätkästy ilman mitään vaikutusta.. Kyllä nuo sivuvaikutukset ovat todellakin pienempi paha.. Tuntu vaan hurjalle, kun aiemmin ei ole saatu kohtauksia kuriin ja tästä lääkkestä veti ihan katolleen!

Miten sulla tulee migreenin oireet tai siis miten alkaa?

Alkaa auralla (en näe paljon mitään "räiskeen" keskeltä ja silmiä sattuu avata.) Sit alkaa migreeni päänsärky ja kouristusmainen oksentelu (veden sappinesteet ja sit vaan kouristelen kun ei tuu enää mitään). Olipa nyt lääkkeellä tai ilman lääkettä, sängynpohjassa vietän koko päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Sumatripan beta+pahoinvointii vomex

Triptraptryptyleenejäkö? :ashamed: Joskus vielä opettelen oikean nimen.

Äijällä on estolääkityksenä trip... trap... no sitä juuri, jota yritin sanoa. Aluksi vähän väsytti ja hidasti aamuja, mutta muuten toimivaa ja häiritsemätöntä tavaraa. Kuulemma käy myös täsmähyökkäykseen kohtauksen painaessa päälle.

Mulla on joskus ollu ihan noi samat lääkkeet, ja kyllä siitä tulee jokseenkin vetelä ja puutunut olo. Silti vahvimmin se on mulla tuntunut tuolla imigranin injektiolla, mutta se on myös teholtaan paras. Kyllä siinä pakkausselosteessa on melkoinen lista kaikkia sivuvaikutuksia mainittu, 1 minkä olen huomannut (mitä ei pakkauksissa mainita) on leukojen arkuus. Lääkefirmalle kerroin tästä oireesta, niin sanoivat että jenkkiselosteessa mainitaan vastaava oire mutta suomenkielisestä selosteesta se on jätetty pois harvinaisuutensa takia.

Mäkin olen nyt raskauden ja vauva-arjen ajan välttynyt kovilta kohtauksilta ja pärjännyt pronaxen-supoilla. Mä yrjöön kaiken mahdollisen ni en voi ottaa suun tai nenän kautta mitään.

Ainakin tossa pakkauksessa luki vaikuttavana aineena Sumatripan.. Aiemmin kokeilin miedompaa versiota sumtripaanista ja siinä oli vähemmän sivuvaikutuskia. Tässä nykysessä ei saa edes auton rattiin lähteä :/ (Vaan eipä kyllä tulis mieleenkään näillä sivuvaikutuksilla hypätä auton rattiin, ko mänis heti pöpelikköön!)

Kuinka sinulle on voitu määrätä ko. lääke, koska se ei sovi aurallisen migreenin hoitoon, jos tupakoit ja / tai käytät e-pillereitä. Lisätietoa lääkkeestäsi löydät mm. www.tohtori.fi sivuilta.

Yhteistyössä