Migreenikö tämä on vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On ollut monta päivää ihan helvetillinen päänsärky. Aina välillä vähän helpottaa ja sitten alkaa taas. Nyt just on vähän parempi, mutta eiköhän kohta palaa taas. Olen napsinut panadol fortea (1000mg) kuin karkkia ja juuri mitään se ei auta. Aina välillä tulee sellaisia "välähdyksiä", esimerkiksi jotain mustia palloja, sähkönsinisiä salaman näköisiä kuvioita ja muita näköharhoja. Onko tää nyt migreeni vai mikä? Mitään migreeniä ei ole mulla diagnosoitu.

Mene ensin fysioterapeutille, katsovat onko niskaranka oikeassa asennossa. Vika voi hyvin olla siellä, ja vähäisillä harjoitteilla pääset vaivasta eroon - ja mikä parasta, voit itse hallita sitä. Lääkäriltä saat vain kipulääkkeitä ja b-vitamiinia.

Panadol ei auta migreeniin ainakaan minulla tipan vertaa kuten ei muihinkaan päänsärkyihin. Kokeile buranaa. Jos päänsärky jatkuu päivätolkulla, kannattaisi minusta käydä näyttäytymässä terveyskeskuksessa. Lihasjännityspäänsärky voi olla myös ihan hirveää (minua oksettaakin silloin) ja siihen auttaa kunnolla ainoastaan lihasrelaksantit. Jos niska on aivan totaalisen jumissa, fysioterapeutilla tai hierojalla käynti voi pahentaa oloa, muuten kyllä hyvä ajatus.

Yhteistyössä