Migreenin pitkittynyt auravaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
Onko kellään kokemusta migreenin pitkittyneestä auravaiheesta.
Mulla se on normaalisti kestänyt n.puoli tuntia,mutta nyt parina kertana jopa 2-3h.
Pitänee neurologin juttusilla käydä,mutta olisi mukava kuulla kokemuksia..

Mulle saattaa tulla pelkät auraoireet (puheen sekavuus, valopilkut näkökentässä) ja kestää jopa vuorokauden. Siis jos otan lääkkeen riittävän ajoissa ei tule päänsärkyä mutta auraoireet ei välttämättä katoa.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Mulle saattaa tulla pelkät auraoireet (puheen sekavuus, valopilkut näkökentässä) ja kestää jopa vuorokauden. Siis jos otan lääkkeen riittävän ajoissa ei tule päänsärkyä mutta auraoireet ei välttämättä katoa.

Onko sulla pilkkujen lisäksi sahalaitaa ja näkökenttäpuutoksia
vai tuleeko aura aina pilkkuina?

Mulla on kestäny jokunen vuosi sitten päiväkausia noi auraoireet, oli pilkkua, muita näköhäiriöitä ja puutumisia. Totuin noihin valitettavasti liian hyvin vaikka niin ei saisi käydä, lääkäriin en viitsinyt mennä koska tiesin ettei siitä ole apua. Niistä puhuttiin sillon nimellä särytön migreeni. Kokeilepa ottaa Buranaa 800mg tai 1g Parasetamolia josko niistä olisi apua, itse sain joskus tuollaisen ohjeen mun auraoireisiin.

mulla on auraoireet kestäneet päiväkausia välillä,sahalaitaa,tähdenlentoa ja muita näköhäiriöitä ja puutumista.
Mulla auttoi Burana 800mg,en mennyt lääkäriin,koska ei siitä apua ole,lähettävät vain kotiin.
Ei ne mukavia ole,mutta kyllä niistä pääsee oikealla lääkkeellä eroon auraoireista.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

Samahomma mulla eli ne auraoireet ovat enemminkin mun ongelma kuin päänsärky, joka tulee paljon harvemmin ja vain joskus niin pahana ettei normaali lääkkeet riitä.

millaisia puutmisia on? onko ns. tunne että on puuduksissa vai pisteleekö ihan oikeasti? mitkä paikat puutuvat? halvaantuuko joku täysin vai osittain? liittyykö näihin aina näköhäiriöitä? miten kongnitiiviset tuntemukset?

Sama täällä, tosi pitkiä aura-oireita ihan 2-5 tuntiin. Ei löydä sanoja, ei saa luettua tai kirjotettua järkevää tekstiä, ja käsien motoriikka huono. Välillä ei oikeastaa ollenkaan päänsärkyä. Onko auraan lääkettä? En ole kuullut että olisi.

Ei ole auraa, mutta neurologisia oireita tulee, väsyttää, koko pää menee jumiin, en pysty ajattelemaan, puhumaan tai muutakaan järkevää toimintoa. Ei auta kuin täsmälääkkeenä imigran+panacod 2kpl+burana yhdistelmä. Perseestä.