Migreenistä kärsivät, huhuu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peppi

Vieras
Hei vaan,
Nyt olisi pari tyhmää kysymystä kaikille teille, joilla on migreeni riesana. Eli itselläni todettiin migreeni pari vuotta sitten, lääkitystä ei ole. Nyt mulla on selkeesti pahentunut kohtaukset, siis kipu on kovempaa, muuten samanlaista. Mietin, että onko mun mahdollista saada vaivaani jotain lääkettä "tosta noin vaan" ja mistä varaan aikaa, taval. lääkäriltä vai neurologilta? Mulla on aurallinen migreeni, alkaa näköhäiröllä, kestää n.vartin ja sitten alkaa kauhia pääkipu:( ja lopuksi vielä hölmö kysymys, voiko migreeniin kuolla? tommonen asia käy mielessä silloin, kun kipu on pahimmillaan:( kiitos kaikille vastanneille!

itse menin ihan työterveyslääkärille joka kyseli päänsärystä kaikenmoista,verenpaineen mittas,kysyi onko suvussa kellään.... ja sain lääkkeet. Migreeni on vähentynyt nyt huomattavasti mitä ennen oli. saattoi 2kertaa kk:ssa olla ja pahoja kohtauksia.

kuolla jaa-a sitä en tiedä....
mutta mene lääkärille niin saat avun! :)

Varaa aika neurologille, ne perehtyvät sairauteesi kunnolla. Itselläni migreenikohtaukset hirvittäviä...toinen puoli on tuntohäiriöinen, aivot ei raksuta, puhe puuromaista... välillä pelkään aivoverenvuotoa tai halvausta, oireet niin hirvittäviä...

Tavan lääkärillä on rajoitetut oikeudet määrätä noita migreenilääkkeitä, ainakin näin mulle sanoi lääkäri terveyskeskuksesta. Varaa suosiolla aika neurologille, koska siellä sitten otetaan testit yms. kuvat päästä. Saat täsmälääkkeet sekä tarvittaessa estolääkkeitä. Mä itse olen käynyt 10 samalla neurologilla hoidattamassa vaivaa. Kun on selkeä diagnoosi ja neurologin lausunto, niin se on esim. työpaikalla huomattavasti helpompi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tavan lääkärillä on rajoitetut oikeudet määrätä noita migreenilääkkeitä, ainakin näin mulle sanoi lääkäri terveyskeskuksesta. Varaa suosiolla aika neurologille, koska siellä sitten otetaan testit yms. kuvat päästä. Saat täsmälääkkeet sekä tarvittaessa estolääkkeitä. Mä itse olen käynyt 10 samalla neurologilla hoidattamassa vaivaa. Kun on selkeä diagnoosi ja neurologin lausunto, niin se on esim. työpaikalla huomattavasti helpompi ymmärtää.

siis 10 vuotta...kirjoitusvirheitä :ashamed:

Moikka!
Mulla migreeniä ollut 8-vuotiaasta asti joka on iän myötä pahentunut.suosittelen sua tilaamaan ajan neurologille silloin saat parhaan hoidon itsellesi.Missä päin asut?Voisin neuvoa sinulle hyvän neurologin,jos sanot missä asut?Ei migreeniin kuole,mullakin on ollut todella rajuja migreenikohtauksia ja ei ole mitään käynyt ja lääkkeen kun otan ajoissa,niin se on auttanut.

Suosittelen menoa neurologille, ainakin Helsingissä, Turussa ja Seinäjoella on Päänsärkykeskukset jossa päänsärkyihin perehtyneitä neurologeja.

Ei migreeniin kuole, ole huoleti. Mulla kanssa aurallinen migreeni ja sen lisäks pari muutakin migreenidiagnoosia ja noi puutumiset voi olla todella rajuja. Itse sain viime syksynä verenkiertohäiriötä muistuttavan kohtauksen mikä oli onneks vain todella raju migreenikohtaus.

Tuon tampereen päänsärkykeskuksen osoite on satakunnankatu 22,että sinne suosittelen MARJA-LIISA Sumelahdelle tilaamaan aikaa migreenin takia,niin saat hyvän hoidon häneltä migreeniin.

Onko Oulussa osaavaa neurologia joka osais jotan tehdä, kun pää ollut kipeä jo 5viikkoa. Aluksia tuntu että korvaa särkee sit tuntu että olis kaikki hampaat revitty suusta ja sitten tuntu että takaraivo lentää seinälle aivoineen. OYS:ssä olin viioin ja nyt syön lääkkeitä melkein kilohinnalla ostettuna.

->Hulluksi pian; noi oireet viittaa tosiaan myös hortonin neuralgiaan (cluster headache, sarjoittainen päänsärky) tai kolmoishermosärkyyn. Hortonissa tavallisesti kipua tuntuu myös silmän takana (painetta, viiltävää kipua tms.) Ei löydy parantavaa hoitoa, oireisiin estolääkkeitä ja migreenilääkkeet kohtauksiin. Kolmoishermosärky taitaa olla hoidettavissa.

Yhteistyössä