Mihin aikaan 2-vuotiaanne alkaa nukkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää

Vieras
Ja mihin aikaan herää aamulla? Minkä mittaiset päikkärit nukkuu ja mihin aikaan?

Kyselen, koska meidän uhmaikäisen kanssa sekä päiväunille että illalla nukkumaan meneminen ovat yhtä huutoa ja taistelua...

Meidän neiti taistelee kaikin keinoin nukkumista vastaan ja nukahti tänäänkin lähempänä klo 23. Herää silti aamulla 7-8 välillä. Päiväunet nukkuu ja nekin vaihtelevat tosi paljon...

Jos muistelen vuoden takasta niin saman aikaa nukkuin kuin nykyään, rytmi oli vain vähän myöhäisempi kun ol kotihoidossa. eli päikkäri jätti itse pois 2,5-vuotiaana. n. 11-12 tuntia yöunia. samat ajat kuin sankkulilla ja enkulalla.

miten kauan teiän lapsi päikkäreitä nukkuu ja kauanko se nukahtaminen kestää? mä oon nyrkkisääntönä kuullut, että jos nukahtamiseen menee yhtä kauan kuin nukkumiseen kannattaa päkkärit jättää suosiolla pois. sinuna kokeilisin ehkä muutenkin. jos sit olisi illalla väsyneempi ja valmiimpi nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jo 3v.:
Jos muistelen vuoden takasta niin saman aikaa nukkuin kuin nykyään, rytmi oli vain vähän myöhäisempi kun ol kotihoidossa. eli päikkäri jätti itse pois 2,5-vuotiaana. n. 11-12 tuntia yöunia. samat ajat kuin sankkulilla ja enkulalla.

miten kauan teiän lapsi päikkäreitä nukkuu ja kauanko se nukahtaminen kestää? mä oon nyrkkisääntönä kuullut, että jos nukahtamiseen menee yhtä kauan kuin nukkumiseen kannattaa päkkärit jättää suosiolla pois. sinuna kokeilisin ehkä muutenkin. jos sit olisi illalla väsyneempi ja valmiimpi nukkumaan.

Joskus on ollut ilman päikkäreitä. Silloin "sammui" kuudelta illalla ja heräsi illalla ja valvoi puolilleöin. Isompien lasten kanssa ei koskaan tällaista ollut. Menivät nukkumaan helposti, jäivät sänkyyn ja sillä siisti. Ettei mitään uusavuttomuutta pitäisi olla... Mutta aika turhauttavaa kyllä on. Ehkä sitä päiväuniasiaa pitää miettiä. Se vain, että hoitopaikassa kyllä nukuttavat kuitenkin. Nyt ollaan kesälomalla. Sama riesa on silti ollut hoitoaikoinakin.

Meidän 2,5 vee menee näin kesällä nukkumaan siinä 10 maissa, ja heräilee sitten 9-10 paikkeilla. Pakko laittaa päikkäreille 14-15 aikaan, muuten se tipahtaa itse 18 aikoihin ja herää sitten tunnin kahden päästä ja valvoo arvatkaa vaan vaikka kuinka kauan. Eli päikkärit ihan pakolliset vielä. Hoidossa olessaan (talvipuoliskolla) menee nukkumaan klo 20 ja herää klo 7, ja päiväkodissa (tai jos on puolipäivää niin ihan sama kotona) niin nukkuu 1,5-2 h välillä 12-15.

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Meidän 2,5 vee menee näin kesällä nukkumaan siinä 10 maissa, ja heräilee sitten 9-10 paikkeilla. Pakko laittaa päikkäreille 14-15 aikaan, muuten se tipahtaa itse 18 aikoihin ja herää sitten tunnin kahden päästä ja valvoo arvatkaa vaan vaikka kuinka kauan. Eli päikkärit ihan pakolliset vielä. Hoidossa olessaan (talvipuoliskolla) menee nukkumaan klo 20 ja herää klo 7, ja päiväkodissa (tai jos on puolipäivää niin ihan sama kotona) niin nukkuu 1,5-2 h välillä 12-15.

Hei...Meillä muuten ihan sama paitsi tyttö ei oo hoidossa. :)

Yhteistyössä