mihin aikaan teidän 16-vuotiaiden pitää tulla kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Meillä arkisiin pitää ola vimeistään klo 20 ja viikonloppuisin 21.
Tietenkin silloin kun tulee harkoista tuleee myöhemmin, mutta kun matka on lyhyt on kotona viimeistään klo 20.30. (mopolla kulkee)
Mä luulin että meillä on kamalan aikaiset ajat, mutta kyllä pojan samanikäisen kaverin oli myös oltava kotona klo 20 ja toinen kaveri joutuu joka toinen viikonloppu jo klo 20 kotiin, ( äitinsä luona joka toinne viikonloppu) muulloin 21 arkena tai viikonloppuna.

[QUOTE="vieras";23822795]21-22 aikaan, arkena ja viikonloppuna. Jos hölmöilee, pidän oikeuden muuttaa käytäntöjä. Ei tiettävästi vielä ole hölmöillyt.[/QUOTE]

meillä menee tuo 16 arkena yleensä noin klo 21 nukumaan. Viikonloppuisin noin klo 23, mutta usein sanoo jo 22 jälkeen että väsyttää, menen nukkumaan. herää arkisisn klo 6.40, kun kello soi, viikonloppuisinkin herää viimeistään klo 8 automaattisesti.

oikeesti? noin aikasin, varsinkin vkonloppuisin?

mulla ei kyllä ole vielä noin vanhoja lapsia mutta muistan omasta nuoruudestani ettei mulla ollut koskaan kotituloaikoja, disco kesti perjantaisin 01.00 asti, ois ollut aika ikävää jos sieltä ois pitänyt lähteä heti kun se alkoi...

meillä menee tuo 16 arkena yleensä noin klo 21 nukumaan. Viikonloppuisin noin klo 23, mutta usein sanoo jo 22 jälkeen että väsyttää, menen nukkumaan. herää arkisisn klo 6.40, kun kello soi, viikonloppuisinkin herää viimeistään klo 8 automaattisesti.

Meillä menee keskimäärin 1-2 tuntia myöhemmin. Eli noin 22-23 aikaan, viikonloppuisin voi mennä puoleen yöhön. Ihan hyvin herää aamuisin klo. 7.30 arkisin.

[QUOTE="apua";23822815]oikeesti? noin aikasin, varsinkin vkonloppuisin?

mulla ei kyllä ole vielä noin vanhoja lapsia mutta muistan omasta nuoruudestani ettei mulla ollut koskaan kotituloaikoja, disco kesti perjantaisin 01.00 asti, ois ollut aika ikävää jos sieltä ois pitänyt lähteä heti kun se alkoi...[/QUOTE]

mut jos ei käy discossa, ei kaikki viihdy sellaisissa paikoissa. ja toki jos neuvotellaan saa olla pidempään, mutta ei meidän poikaa ole kiinnostanut kaupungilla hillumiset. hänen kaverinsa ovat samanlaisia kuin hän, hiljaisia rauhallisa, tosi kilttejä kavereita. Kukaan ei ole ottanut viinaa, saati polttanut, kuen EI vaan kiinosta. ( meidän tyttö olikin ihan tosita maata, mutta nyt on rauhoittuunut)
Toki jos haluaa elokuviin menä ja elokuva päättyy klo 23 niin silloin tullana sit heti seiltä suoraan kotiin.

mut jos ei käy discossa, ei kaikki viihdy sellaisissa paikoissa. ja toki jos neuvotellaan saa olla pidempään, mutta ei meidän poikaa ole kiinnostanut kaupungilla hillumiset. hänen kaverinsa ovat samanlaisia kuin hän, hiljaisia rauhallisa, tosi kilttejä kavereita. Kukaan ei ole ottanut viinaa, saati polttanut, kuen EI vaan kiinosta. ( meidän tyttö olikin ihan tosita maata, mutta nyt on rauhoittuunut)
Toki jos haluaa elokuviin menä ja elokuva päättyy klo 23 niin silloin tullana sit heti seiltä suoraan kotiin.

Ja sekö jos käy diskoissa tarkoittaa automaattisesti sitä että juo viinaa ja polttaa???

Minäkin olin aikoinani "seurakuntanuori", eli siis olin isosena ja muutenkin paljon seurakunnan juttuissa mutta kävin silti diskoissakin, tosin saatoimme perjantai-iltamme viettää myös seurakunnan nuortentiloissa.

Esikoiselle ei oo koskaan tarvinnut antaa kotiintuloaikoja, pari kertaa on illalla jonnekkin lähtenyt ja aina on tullut kotiin tuossa 22 aikaan
Likka taas ei vielä käy missään (kohta 14v) mut luultavasti sillä tulee myös sit olemaan kotiintuloaika (jos siis tarvitsee ) siinä 21-22 aikoihin, poikkeustapauksia sit toki tulee olemaan.

[QUOTE="apua";23822894]Ja sekö jos käy diskoissa tarkoittaa automaattisesti sitä että juo viinaa ja polttaa???

Minäkin olin aikoinani "seurakuntanuori", eli siis olin isosena ja muutenkin paljon seurakunnan juttuissa mutta kävin silti diskoissakin, tosin saatoimme perjantai-iltamme viettää myös seurakunnan nuortentiloissa.[/QUOTE]

ei toki automaattisesti.
moni vain ajattelee etä KAIKKI nuoret haluavat kulkea discoissa tai luuhata kauopungilla. hauskaa voi ppitää vaikka ajlkkista pelaamalla, kuten nyt olivat tehneet ja pojat olivat myös ojassa rämpineet, vaattista päätellen =)
Kilttejä rauhallisa POIKIA on harvemmassa, useimmiten näkee noita haistattelevia, rumasti käyttäytyviä. Meidän poiakaa ovat muut ihmiseet kehuneet, osaa käytäytyä, myös silloin kun vanhemat eivät näe

Meillä oli aikoinaan ,kun olin 14-15v et klo 22 arkisin ja viikonloppuna sit sovitusti.16v;nä asuin jo omassa kämpässä.
Itse meinaan pitää lapsilleni saman periaatteen viikonloppujen suhteen.

Meillä oli aikoinaan ,kun olin 14-15v et klo 22 arkisin ja viikonloppuna sit sovitusti.16v;nä asuin jo omassa kämpässä.
Itse meinaan pitää lapsilleni saman periaatteen viikonloppujen suhteen.
Suurin osa 16v ei halua vielä pois kotoa, pojat varsinkaan. kotona on paljon helpompaa kun melkein kaikki tehdään sun puolesta eikä tarvii edes vuokria vielä maksaa

[QUOTE="vieras";23822993]Oletpa tehnyt upean kasvatustyön! Anna itsellesi kunnon onnitteluhali hienosta saavutuksesta![/QUOTE]

en usko että on pelkän kasvauksen tulos, tyttö taa on ollut aivan erilainen kuin poika. Luonnekysynmys enemmänkin.

Miten milloinkin sovitaan. Tänään 15v piti tulla klo 19.00, mutta aamulla onkin luokkaretkelle lähtö ja juna lähtee 5.45, joten aikainen on herätys. Poju ei ole joka ilta edes menossa mihinkään, mutta arkena keskustellaan yleensä niin, että klo 22 olisi viimeistään kotona ja viikonloppuisin 01.00 mennessä.

Meil tyttö 15v ja poika 17v ja kummalakaan ei kotiintulo aikoja ole. Tyttö on lähes aina kotona jos ei ole hevostallilla ( tallilta tulee viimeistään 20-21 oli arki tai vkonloppu) ja poika on paljon kotona , mut jos menee kaverreille tai joskus harvoin kaupunkiin niin tulee 22-1.30 välillä kotiin siis viikonloppuisin. Arkena poika ei juurikaan käy missään,mut jos menee kaverilleniin tulee viimeistään 21

Ei säännöllisiä aikoja. Viikolla ymmärtävät itse tulla ajoissa (ennen klo21) ja viikonloppuna sovitaan erikseen. Mun vanhempien käytäntö toimii eli nuoriso kertoo mihin ovat menossa ja ainakin kenen kanssa menevät ja kotiin tulevat sovitusti. Soittamalla saa kyllä "lisäaikaa".

Mä pidän tärkeämpänä sitä että tiedän missä nuoret liikkuvat ja kenen kanssa. Valitettavasti en voi kotiintuloajoilla vaikuttaa siihen mitä he illan touhuavat joten
Katson parhaakseni että vapaus ja luottamus ehkäisee edes hieman toilailuja alkoholin kanssa. Vahtimaankaan kun en voi lähteä.

Meidän 16v ei koskaan laahusta missään iltaisin, joten kotiintuloaikoja ei tarvita. Jos käy jollain kaverillaan, tulee itse kotiin viimeistään 20.00.
Nuorempi poika (14v) käy kavereiden kanssa pyörällä kylillä ja arkisin kotiintuloaika on viimeistään 20.30, harvemmin on siihen asti kylläkään. Viikonloppuisin on normaalisti kotona viim. 21.00. Joskus käy perjantaisin seurakunnan nuorisokahvilassa, joka loppuu 22.00, niin on kotona viim. 22.30. Kesälomalla kotiintuloajoissa on varmaan joustoa enemmän. :)
Koskaan meillä ei ole kotiintuloajasta valitettu, joten ei ole tarvinnut niistä sen enempiä edes neuvotella. :)

Asuin tuolloin jo omassa asunnossa, joten ei ollut. Ennen kuin muutin (siis 16-vuotiaana kuitenkin), tulin ja menin miten tykkäsi, minuun luotettiin ja ihan kiltti olinkin.

Yhteistyössä