Mihin aikaan vuodesta kannattaa mennä autokouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autokouluun, apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autokouluun, apuva

Vieras
Olen vihdoin ja viimein päättänyt että autokouluun menen, hirvitti tai ei tai siis hirvittää ihan kamalasti, mutta minä teen sen kuitenkin, mun on tehtävä se. Nyt sitten mietin, että tän vuoden puolella se ei enää ole mahdollista, kun la on marraskuussa ja en uskalla ottaa sitä riskiä, että menisin nyt autokouluun ja se jäisi sitten kesken, jos tulee tän raskauden kanssa jotain ongelmia, koskaan kun ei voi tietää. Elikkä aikaisintaan tammikuussa voisin autokouluun mennä, mutta onko helpompaa mennä keväämmällä vai heti tammikuussa, vai pitäisikö odottaa kun lumet alkaa olla sulaneet. kamalaa pähkäilyä mulla tän asian kanssa, mä olisin mennyt nyt heti, mutta menee liian tiukaksi aikataulu tän raskauden takia, että siksi siirrän sitä aloitusta ensi vuodelle.

no kyllä sen autokoulun kerkee viel käydä ennen marraskuuta, siis jos ei oo esim, töissä.. elokuussa varmaan alkaa uudet kurssit.. ja sen saa käytyy n. 2kk. riippuen kuin hyvin saa ajotunteja

Kesällä helpompi ajaa kun ei ole liukasta mutta toisaalta talvellakin ehkä kiva olla autokoulussa.
Itse en osaa sanoa kun olen syntynyt kesäkuussa ja ajoin kortin heti kun täytin 18.

Itse ajoin talvella ja mun mielestä niin kannattaakin tehdä. Ei tuu sitten eka talvi autoillessa ihan yllätyksenä kun on autokoulussa jo ajellu liukkailla teillä. Onhan tottakai autokoulussa liukasrata mutta ei sillä parilla tunnilla oikeen mittään tee :P

Varmaan helpompi on opetella sillon kun ei ole lunta. Toisaalta lumeenkin on hyvä tottua, kun Suomessa ollaan. Itse kävin niin, et lumet oli lähes koko ajan, inssissä oli jo lähes lumetonta. Lumetta on helpompi, kun näkee tien merkinnät, mutta ei se ollut mitään ylivaikeaa lopputalvestakaan.

No eipä sillä oikeastaan ole merkitystä. Liukkaankelin ajotkin pääsee harjoittelemaan myös kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no kyllä sen autokoulun kerkee viel käydä ennen marraskuuta, siis jos ei oo esim, töissä.. elokuussa varmaan alkaa uudet kurssit.. ja sen saa käytyy n. 2kk. riippuen kuin hyvin saa ajotunteja

joo ehtishan sen, mut jos joudun jostain syystä vaikka liikuntakieltoon tai muuta, niin ikävästi sitten jäisi kesken ja´mulla on töitäkin kyllä. äitiyslomalla olisi paremmin aikaa.

No mä aloitin aikanaan toukokuussa ja sain kortin heinäkuussa. Kesäkuussa oli aikaa käydä ajotunneilla koska menin kesätöihin vasta heinäkuussa.
Mä en ollut koskaan ajanut autoa joten olin aika epävarma, siinä mielessä kesä oli kivaa aikaa niin ei ollut liukasta. Ehti sitten tottua ajamiseen ennen talvikelejä.

Alkuperäinen kirjoittaja autokouluun:
Olen vihdoin ja viimein päättänyt että autokouluun menen, hirvitti tai ei tai siis hirvittää ihan kamalasti, mutta minä teen sen kuitenkin, mun on tehtävä se. Nyt sitten mietin, että tän vuoden puolella se ei enää ole mahdollista, kun la on marraskuussa ja en uskalla ottaa sitä riskiä, että menisin nyt autokouluun ja se jäisi sitten kesken, jos tulee tän raskauden kanssa jotain ongelmia, koskaan kun ei voi tietää. Elikkä aikaisintaan tammikuussa voisin autokouluun mennä, mutta onko helpompaa mennä keväämmällä vai heti tammikuussa, vai pitäisikö odottaa kun lumet alkaa olla sulaneet. kamalaa pähkäilyä mulla tän asian kanssa, mä olisin mennyt nyt heti, mutta menee liian tiukaksi aikataulu tän raskauden takia, että siksi siirrän sitä aloitusta ensi vuodelle.

Mee sillon tammikuussa. Saat paremman hyödyn kun alat heti ajamaan liukkailla..:)

Mietinkin tässä sitä että menekö heti tammikuussa, kun pienin on vasta n. 2kk vanha vai sitten maalis-huhtikuussa, kun olisi muutaman kuukauden vanhempi. Joudun nimittäin turvautumaan muiden lastenhoitoapuun sillä aikaa, koska miestä ei kuvioissa ole ja vaikka se ehkä olisikin valmis hoitamaan lapsia juuri silloin, niin se ei käy, koska en halua että se tietää tästä mun autokouluajatuksesta mitään ennen kuin mulla on kortti kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietinkin tässä sitä että menekö heti tammikuussa, kun pienin on vasta n. 2kk vanha vai sitten maalis-huhtikuussa, kun olisi muutaman kuukauden vanhempi. Joudun nimittäin turvautumaan muiden lastenhoitoapuun sillä aikaa, koska miestä ei kuvioissa ole ja vaikka se ehkä olisikin valmis hoitamaan lapsia juuri silloin, niin se ei käy, koska en halua että se tietää tästä mun autokouluajatuksesta mitään ennen kuin mulla on kortti kädessä.

Ymmärrän. Mut toisaalta on vielä niin pieni että nukkuu pitkiä unia, eikä välttämättä edes huomaa olleensa hoidossa:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla oli kuopus mukana ajossa :) Sovin autokoulun kanssa ja he sanoivat että jos minulla on asian mukaiset varusteet niin ei ole ongelma. Syötin vauvan aina ennen ajotuntia ja sitten vaan kaukaloon, nukkui lähes aina ajotunnin ajan

Ite kävin keväällä ja oli hyvä aika. Siinä ehtii tulla sinuksi auton kanssa ja oppii ajamaan kun on kesä ja syksy aikaa. Sekä oppii miten esimerkiksi omassa kotikaupungissa ajellaan (joissakin on puutteelliset merkinnät talvella). Näin on helppoa opetella.

Sitten on talveksi jo hyvin ajokokemusta, niin ei lähde ihan untuvikkona talven jäille. Siinähän on parhaimmassa tapauksessa jopa puoli vuotta ajokokemusta ennen talvea, joten on todellakin parempi kuski sitten riskialttiimpana aikana.

Loppukeväästä alkusyksyyn on kaikkein kivointa. Pimeäharjoituksen voi suorittaa ympäri vuoden, samoin liukasradan.

Ylipäätään ap:n tapauksessa aloittaisin niin pian kuin mahdollista, vielä kun ei tarvitse edes lapsen hoitoa miettiä. Ja teoriat on yleensä illalla, samoin ajotunteja saa myös illalla, joten täysin mahdollista työssäkäynti samaan aikaan.

Minä nyt laitoin tuonne yhteen kouluun varauksen kurssille, joka alkaa 5.7., että saa nyt nähdä pääsenkö sinne vai onko se jo täysi. Nyt alkoi ihan oikeasti hirvittämään. Velipojalta pyysin jo avitusta, koska itsellä ei tällä hetkellä tuollaisia rahoja ole ja en nyt kauhean pienissä erissä sitä haluaisi maksaa, kun tiedän että lähipiiristä saan apua ja maksettua sen kerralla. Tosin voi olla että omat vanhempanikin avustavat, kuitenkin tiedän että he ovat vain tyytyväisiä jos sen kortin saan ja saisin varmaan heidän autonsakin talveksi käyttöön, kun itse ovat poissa.

itse olin ihan into piukeena menossa autokouluun 22v. sitten heti kun olin 18v. täyttämässä. en mä siinä mitään pelännyt, odotin sitä vaan ihan sairaasti. ne ajotunnit olikin sit kaikkein kivointa siinä! miks ihmeessä oot noin paniikissa??

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh?:
itse olin ihan into piukeena menossa autokouluun 22v. sitten heti kun olin 18v. täyttämässä. en mä siinä mitään pelännyt, odotin sitä vaan ihan sairaasti. ne ajotunnit olikin sit kaikkein kivointa siinä! miks ihmeessä oot noin paniikissa??

Mä olen aina kova jännittämään kaikkea uutta. Olen elämäni aikana ollut auton ratissa kerran muistaakseni, exä meinasi vähän opettaa minua, mutta siltä loppui kantti sen ekan kerran jälkeen, ajeltiin silloin jollain pikkutiellä.

Yhteistyössä