Mihin Euroopan maan pääkaupunkiin matkustaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merhan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merhan

Aktiivinen jäsen
01.05.2007
2 182
0
36
Ollaan kaverin kanssa lähdössä reissuun huhti-toukokuussa ja matkakohdetta mietitään. Hän on käynyt Lontoossa, Prahassa ja yhdessä käytiin muinoin Pariisiissa mut minä en missään muualla. Sais siellä olla jo lämmintäkin silloin.

Millainen paikka on Budapest tai Wien? Budapest oli halvempi, Wien oli samoissa hinnoissa Rooman kanssa.

Tarkoitus olis olla pidennetty viikonloppu vaan.

Kiitos vinkeistä!

En ole käynyt Budapestissä, noissa muissa kyllä, Wienissä olen käynyt vain pienenä.
Mutta miten olisi Amsterdam? Tos kaunis ja leppoisa paikka, siellä on paljon tekemistä, ja aika lämmin jo tuohon aikaan+ne tulppaanit!
Amsterdamista on monilla väärä käsitys sellaisena huume/horo paikkana, mut itse 2x käyneenä en ole törmännyt kumpaankaan aiheeseen, kun ne ei kiinnosta .

Yhdyn edelliseen, Amsterdam on kiva! Wienissä on kallista, mutta tykkäsin kyllä. Käytiin mm. Sissi-museossa ja espanjalaisessa ratsastuskoulussa, joissa pääsymaksut oli 2005 17 e! Budapestissä on vielä rähjäromantiikkaa ja hintataso on kohdallaan, paitsi että turistiravintoloissa ruoka ei ole kovin ihmeellistä ja ruokalistan hintoihin saattaa ilmestyä "veroja". Käymämme kylpylä oli kokemisen arvoinen, vaikka hygienia jätti toivomisen varaa ja saunat ja suihkut olivat kuin aikamatka kauas viime vuosisadalle. Kiinnostaisko Berliini? Sinne on halpoja suoria lentoja. Esim. Gärten der Welt olisi varmaan toukokuussa näkemisen arvoinen. Kaupunki on länsieurooppalaisittain edullinen ja kevät edistynee samaa vauhtia kuin Wienissä.

Mä haluaisin varmaan Roomaan tai jos muitakin kuin pääkaupunkeja saisi valita, niin myös Barcelona, Venetsia, Milano, Firenze ainakin olisivat kiinnostavien kaupunkien listalla.

Eurooppa on taynna kivoja kaupunkeja.Ajankohta on hyvaa aikaa, ei viela liian tukahduttavan kuumaa..

Mina pidan Madridista, Barcelonasta, Lissabonista, Krakovasta, Roomasta, Koopenhamina. Oishan niita vaikka mita :D

Ehdottomia suosikkeja on Barcelona, Lyon ja Budapest. Buda näistä edullisin kustannuksiltaan paikan päällä ja upea kaupunki kaikkiaan. Vähänkin jos gastronomia on kuvioissa mukana, sitten Lyon tai Barcelona. Tässä järjestyksessä.

Yhteistyössä