Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja avaan sateenvarjon:No, kyllä se niin taitaa olla, että koulutus takaa työpaikan ja elannon. Järkevä ihminen huolehtii siitä, että saa ITSE ruuan pöytään lapselleen, eikä oleta, että sossu elättää. Joten sen takia mun mielestä olis parempi hankki se ammatti ensin ennen kuin alkaa leikkiä kotiäitiä. Nykyään tosi on valloillaan käsitys, että itse ei tarvii mistään huolehtia, koska sossusta saa. Että ennemmin lapsiperheille kuin muille sieltä pitäis jakaa. Ja että kaikille voi tulla huono elämäntilanne. Niin voikin, mutta jos tietoisesti hankkii perheen elätettäväksi, koska vauvakuume iski, vaikkei rahaa (töitä) oliskaan, niin silloin on itse kyllä aiheuttanut oman tilanteensa. Ei se ole mikään yllättävä hätätilanne, jolloin sossun kuuluisi auttaa. Että kouluun vaan ensin ja vasta sitten perhe kun on se varaa elättää omatoimisesti.
Jos mä olisin ensin hommannut ammatin, niin mulla tuskin olis mun likkaa. Pidän lasta tärkeämpänä asiana ja saavutuksena kuin koulutuksen hankkimista tiettyyn ikään mennessä. Koulutuksen ja töitä ehtii hankkia lastenkin jälkeen. Jokainen tekee sillä tavalla kuin katsoo itselleen parhaaksi.
Onko sekin susta joku hieno saavutus, ettet itse elätä lastasi?
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Yhtälailla sä olet opiskellut ja saanut yhteiskunnan tukea, miksi mulla ei olisi siihen oikeus vaikka onkin lapsi. Teen kuitenkin osa-aikaista työtä ja se luonnollisesti pienentää toimeentulotukea. Mulla ei todellakaan ole aikomusta elää sossun tuella lopun elämää, mutta sitä on teidän joidenkin vaikea käsittää.
Pitäisikö mun hävetä sitä, että olen saanut lapsen? Mulle lapsen saaminen on suurempi saavutus kuin se koulutuksen saaminen. Sori nyt vain.
Opiskeluaikana selvisin opintotuella ja tein töitä. Ei ollut lapsia haittaamassa työntekoa, eikä tarvinnut elättää kuin itsensä. Sossusta en siis tarvinnut yhtään mitään, vaikka opiskelija olinkin. Ei lastaan tarvii hävetä, mut mua kyllä hävettäis elää toimeentulotuella ja olisin siitä hyvin hiljaa, enkä täällä kehuskelisi.
Tähänkin peesi.