Mihin lauseeseen (joka sinulle usein sanotaan) olet kyllästynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie vaan"

Vieras
Tuli tuosta punatukkaiset lapset ketjusta mieleen, onko teillä muilla lauseita ulkonäköön liittyen, joita ette enää jaksisi kuunnella?

Itselläni on kaksi:
"Ompa sinulla paksutukka" tai muut tukkan paksuuteen liittyvät kommentit. Kesätyössäni minulla on paljon vieraita työkavereita/asiakkaita ja monta kertaa viikossa saan kuulla hiuksistani. Ei se sinäänsä haittaa, hiukseni ovat mielestäni ihanat, mutta tänä kesänä sen on kuullut hitusen liian monta kertaa :)
"Onko se pentu?" On toinen kysymys mitä en millään jaksaisi enää kuunnella, koira kun on jo 4 vuotias... Okei, se on kovin pörröinen ja aika pieni, mutta kun siihen on vastannut viikon aikana 17 kertaa (laskettu on!) se tympii, varsinkin kun joskus minua ei uskota, vaan ruvetaan inttämään, että onhan se pentu...

Muilla vastaavia?

Esikoisen hiukset ja kuopuksen koko, siinä ne suosituimmat aiheet mistä mulle tullaan sanomaan... Kuopus on tuollainen jättivauva, siis pitkä ja roteva, mummot kun tulevat ihastelemaan niin leväytän niille luun kurkkuun kertomalla että oli vielä 11kk sitten 2,8 kiloinen minivauva...:) Syntyi siis ennenaikaisena.

Esikoisen hiukset taas on ihan omaa luokkaansa, neidillä ikää 4,5v ja tukka menee istuessa melkein takapuolen alle, kihara ja punainen. Ja huvittavimmat kommentit on tyyliin: onko tytön isällä jotenkin tosi paksu tukka vai mistä lie perinyt? Mulla siis tavallinen suomalainen hiirenhäntäletti...:D Että tuntemattomat ihmiset oikeasti sanovat - kuitenkin aasinsillan kautta - että ompas sulla ohut tukka verrattuna tuohon pikkutytön tukkaan.:O

Poikani on melko hoikka ollut aina ja tästä on moni ulkopuolinen maininnut. Pelottaa, että poika ottaa nämä pian sellaisina kehuina, että myös pyrkii sitten olemaan jopa liian hoikka.

Kyllä sää oot liian laiha ja nyt kun sairastelin ja paino nousi 10kg niin voi että, kun oot hyvän näköinen, kun on lihaa luiden ympärillä. Ja siis hetki sitten olin normaalin ja lievän ylipainon rajoilla, nyt saanut pari kiloa pois.
Toivottavasti hetken päästä olen entisissä mitoissani.

Meidän esikoinen on laiheliini ja siitä saa usein kuulla,että syökö se ollenkaan kun on noin luuta ja nahkaa. On myös tosi pitkä niin se oikein korostuu,että on laiha.

Meidän koiraa kommentoidaan kans aina pennuksi kun ihmiset luulee sen olevan suomen ajokoira,mutta onkin beagle. Mutta vielä se ei ärsytä kun oikeastaan tuo aika pentu vielö onkin (vasta vähän päälle vuoden ikänen).

Mulla on luonnostaan punaset hiukset ja sävytän niitä lisäksi vielä punasemmiksi. Silti ihmiset aina hämmästyy kun sanon,että joo mulla on luonnostaan punanen pää. Ja sit hämmästelevät kun lapset on kaikki blondeja (kuten isänsä)..

"Onpa kaunis tyttö!" ja kun vastaan lapsen olevan poika, "Oletko varma?!" No en tietenkään, kuhan arvasin! :headwall:

Mulla ihan sama. Vaikka leikkuutin 3 v. pojan pitkät hiukset, vieläkin häntä luullaan tytöksi harva se päivä. Ja jokin aika sitten yksi nainen tuumasi että minulla on "poikatyttö". Eli ihan huvikseni puen tytölle poikien vaatteet koska hän on niin poikamainen. Just. :headwall:

"Onko se monta viikkoa?" -kysymystä kuulen jatkuvasti, varsinkin vanhemmilta ihmisiltä ketkä näkevät lapseni kun tuolla kylillä liikutaan. Joo, onhan se jo aika monta viikkoa, ihan ei laskuissa pysy, kuukausissa kun jo 8 syntymästä! Tosin syntyi monta kuukautta liian aikaisin ja siksi edelleen pieni. Mutta eipä tuon neidin käytös kuitenkaa ihan vastasyntyneen tasoa enää ole, leluilla leikkii vaunuissakin ja höpöttelee omiaan :)

Meidän koirasta myös tuo "onko se pentu" - koira on nyt 11 v. Ja talvisin sitä kommenttia riittää, miten on kauhean lihava koira, onpa hyvin syöneen näköinen koira jne. ja joka ikinen kevät kun tuo pudottaa sen järjettömän kasan alusvillaa, alta paljastuu hoikka koira. Kas kun eivät silloin kommentoi että onpa paksu koira :headwall: S**tanan puupäät :mad:

[QUOTE="vieras";26755804]- Kai te vielä poikaakin yritätte?
[/QUOTE]

Juu, tuo otti kaaliin muutaman vuoden ajan. Aina jaksoin vastata, että emme mutta lapsia saa siunaantua lisää. Kolmas oli sitten poika ja silloin ärsytti kommentti - Nyt on isäntä talossa. Kun odotin neljättä ärsytti sanonta -Ei teidän ole yksin tarkoitus täyttää koko maata tai -Onka tämä vahinko ?

Meidän esikoinen on laiheliini ja siitä saa usein kuulla,että syökö se ollenkaan kun on noin luuta ja nahkaa.

Joo... mä oon itse joutunut kuuntelemaan tätä kysymystä koko pienen ikäni. Aina kysytään, että enkö mä syö mitään, tai jos mun kanssa ollaan syömässä niin hämmästellään, että syönpä mä paljon. Että ärsyttää! Huomautellaanko lihaville ihmisille, jos he syövätkin yllättävän vähän?

[QUOTE="vieras";26755804]- Kai te vielä poikaakin yritätte?
- Miten lapsella voi olla siniset silmät, kun teillä ei kummallakaan ole?[/QUOTE]

Lapsesta. Ai, hänellä on noin ruskeat silmät!?

(Minulla siniset, miehellä vihreät= ei mahdollista)

"Oletko ajatellut opettajan hommia?"

Ihan kuin tällä koulutuksella ei voisi muuta tehdä, tai ihan kuin opettajaksi voisi ryhtyä ilman pätevyyttä, puhumattakaan siitä ettei opettajan työ ole mua koskaan kiinnostanut. Tietyt pääainevalinnat vain aina kirvoittavat tuon kysymyksen.

Yhteistyössä