Mihin meidän kannattais mennä hääpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisa lapamato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisa lapamato

Vieras
Ollaan oltu 5v naimisissa eikä olla olut häämatkalla. Nyt olis varaa pieneen hemmotteluun. Minä en ole koskaan ollut lentokoneessa, enkä tiedä voinko sitten hääpäivän aikana mennäkään kun laskettuun aikaan on 2kk aikaa?
Haluttais olla pitkä viikonloppu kahdestaan. Minä en perusta kylpylöistä..
:heart:
Ideoita?

mihin aikaan vuodesta?
Suomesssa on paljon kivoja kaupunkeja, mutta lähinnä valoisaan vuodenaikaan.
laivalla pääsee Tukoholmaan, Tallinnaan ja Pietariin.
tai lähdetta lentokoneella viikon pari ennen varsinasta hääpäivää, melkein kaikki muut lentoyhtiöt paitsi finski ottaa viikollle32 ilman lääkärintodistusta. jos siis ei ole aiemmat raskaudet olleet sulla vaikeita, olin itse aikanaan viikolla 28 Espanjassa.

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
mihin aikaan vuodesta?
Suomesssa on paljon kivoja kaupunkeja, mutta lähinnä valoisaan vuodenaikaan.
laivalla pääsee Tukoholmaan, Tallinnaan ja Pietariin.
tai lähdetta lentokoneella viikon pari ennen varsinasta hääpäivää, melkein kaikki muut lentoyhtiöt paitsi finski ottaa viikollle32 ilman lääkärintodistusta. jos siis ei ole aiemmat raskaudet olleet sulla vaikeita, olin itse aikanaan viikolla 28 Espanjassa.

Se olis lokakuun alku. Mun on raskaudet menneet yliajalle että ei sen puolesta pitäis olla ongelmaa :D
Tallinnaa mietittiin mutta siellä ollaan oltu(ja se onkin ainoa paikka missä ollaan oltu :D) Ja toki Suomestakin olis kiva saada ehdotuksia, ei meitin oo pakko muualle lähteä :)

Pietari kyllä kiehtois..

Alkuperäinen kirjoittaja kokeilkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeeilkaa:
Kierrätte autolla Balttiassa.

Ai 4 päivää? Kauhean pitkään ei voida olla kun on kaksi isompaakin lasta.

Kerkee ihan hyvin 4 päivässäki Balttiassa kiertää tai siis ihan riittämiin.

Aiii...mutta ehkä mua pelottaa toi autolla kietäminen kun meillä ei ole hyvää autoa eikä hyvillä hermoilla varustettua kuskia :D
Kiitos kuitenkin :)

Kannattaa varmistaa lentoyhtiöstä mihin asti ne lennättää. Niillä kun on omat rajat että kuinka raskaana saa kyytiin tulla. Ihan varmuuden vuoksi en itse kauas lähtisi enkä tietenkään mihinkään missä tarvii rokotuksia tai ei oo hygienia nii loistokasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Kannattaa varmistaa lentoyhtiöstä mihin asti ne lennättää. Niillä kun on omat rajat että kuinka raskaana saa kyytiin tulla. Ihan varmuuden vuoksi en itse kauas lähtisi enkä tietenkään mihinkään missä tarvii rokotuksia tai ei oo hygienia nii loistokasta.

Niin, totta. Olisko vaikka ihan Tukholma sitten hyvä paikka, pari yötä jne. Tai sitten Suomeen johkiin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin, totta. Olisko vaikka ihan Tukholma sitten hyvä paikka, pari yötä jne. Tai sitten Suomeen johkiin?

Eniten varmaan vaikuttaa että mikä teitä kiinnostaisi. Ettei heti tuu perillä se olo, että tää on nyt nähty, millonkas paluulento menikään. Kotimaassa ja muissa pohjoismaissa on kivoja kohteita eikä tarvii hirveästi pelätä miten käy, jos sairaalareissu yllättääkin kesken matkan. Että Ruotsi, Tanska, Norja, Saksa? Tai jos kotimaassa joku paikka on mielessä, niin kyllä täälläkin kivan loman saa aikaiseksi :)

Eniten varmaan vaikuttaa että mikä teitä kiinnostaisi. Ettei heti tuu perillä se olo, että tää on nyt nähty, millonkas paluulento menikään. Kotimaassa ja muissa pohjoismaissa on kivoja kohteita eikä tarvii hirveästi pelätä miten käy, jos sairaalareissu yllättääkin kesken matkan. Että Ruotsi, Tanska, Norja, Saksa? Tai jos kotimaassa joku paikka on mielessä, niin kyllä täälläkin kivan loman saa aikaiseksi :)

No me tykätään kaikesta vanhasta, siis rakennuksista, no historiasta. Kaupat ei niinkään kiinnosta eikä mitkään vaellusreitit(ihan mahankaan takia ja muutenkin...olen laiska siinä suhteessa :D)
Täytyy nyt yrittää sit jotain ettiä, kerrankin pääsee johkiin :)

Pietaria suosittelen! Varsinkin just, jos kauniit vanhat rakennukset ja historia kiinnostaa. Me oltiin just viikonloppu siellä 5-vuotishääpäivän kunniaksi. Upea kaupunki! Ja junalla pääsee suht. kätevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Pietaria suosittelen! Varsinkin just, jos kauniit vanhat rakennukset ja historia kiinnostaa. Me oltiin just viikonloppu siellä 5-vuotishääpäivän kunniaksi. Upea kaupunki! Ja junalla pääsee suht. kätevästi.

Mistä te tilasitte matkan ja tuliko kovin kalliiksi?

Netistä hotelli ja junaliput VR:ltä, viisumi paikallisesta matkatoimistosta. Kaiken olis tietysti saanu kans matkatoimistosta, mut tuli halvemmaks noin. Junalippu oli Lahti - Pietari 50e /suunta/ hlö. Viisumi n. 50 e/ hlö, hotelliyö vähän reilu 100 e/ yö nyt, kun on sesonkiaika, syksyllä halvempaa.

Yhteistyössä