Mihin olette vieneet isommat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
hoitoon kun olette lähteneet synnyttämään? Mä eilen illalla yritin soittaa mein äitille, ei vastannut. Tänään se soitti sit aamulla takas. Kysyin vaan, että onko se valmis sitten tulemana lapsenvahdiksi (se on päivisin töissä, oma yritys), kun meillä ei ole muita vaihtoehtoja, enkä haluais mennä yksin synnyttämään. Äiti sanoi, että voi tulla, isä on sitten siellä liikkeessä yksin ja kangasosasto "suljetaan" siksi aikaa.
Mutta entä jos molempien vanhemmat ovat töissä, niin etteivät voi olla pois? Onko mies sitten vaan jäänyt lasten kanssa, vai oletteko saaneet jonkin kaverin tms. vahtimaan lapsia?

Samaa tässä mietittiin. Meillä yksi lapsi, ja stressaan sitä että jos lähtö tulee yöllä. Anoppi lupautui tulemaan meille jos yöllä pitää mennä, asuu tuossa 20 kilsan päässä. Jos päivällä lähtö niin neiti viedään naapuriin tai jonkun kaverin luo niin kauaksi aikaa että mummu tai fammo pääsee töistä lähtemään.

Meillä on olleet aina mummolassa isommat hoidossa.Ei ole sellasia kavereita oikein ketkä ois voinu valjastaa päivystämään milloin tulee lähtö.Jos mummo ei ois ollu peleis mukana ois toi mies sitten jäänyt kotiin ja minä hoitanut synnyttämisen yksin.

Jos ei sukulaisia lähistöllä tai jos eivät pysty järjestämään, kannattaa kysellä tuttavapiiristä mahdollisimman monelta voisiko tarvittaessa soittaa ja tuoda lasta hoitoon tai voiko joku tulla teille kotiin. Itsellä todennäköisesti oma äitini pääsee hoitamaan, mutta hänkin on työssä josta ei voi olla pois.. Sitä paitsi äidillä on matkaa meille tunnin verran ja meiltä taas sairaalaan toiset saman verran, vähän jännittää kun esikoisen synnytys eteni niin nopeasti että miten nyt käy...

kolmosen synnytys sattui alkaa klo 15 iltapäivällä niin soitin ex:lle ja se tuli hakee isommat tytöt kun pääsi puol neljältä töistä. katotaan sitten miten käy kun tää neljäs tulee. pitää vaan kokeilla soittaa luottelo läpi ja jos ei löydy vahtii niin mies jää kotiin. tai voihan se olla että se jää muutenkin. kolmosen jälkeen sanoi ettei haluis ikinä enää mukaan synnytykseen. :whistle: en ihmettele....

Anoppi ja appiukko eläkkeellä, joten heidän kanssa on sovittu että tulevat. Kakkonen syntyi kuitenkin niin nopsaan, että sovittiin lähellä asuvien ystävien kanssa, että soitamme jollekin heistä. Kolmosen synnytys käynnistyi sitten yöllä ja lähellä asuva ystävä tuli tähän meille ja mies soitti sairaalasta sitten aamulla äidilleen, että siellä tarvis tehdä hoitajan vaihdos. Sujui hyvin. :)

Mä stressasin kans kun odotin toista ja taustalla oli syöksy synnytys. Mietin kaikenlaisia vaihtoehtoja ja tein suunnitelmia. Kaikeksi onneksi synnytys alkoi sit iltapäivällä, soitin heti ekoista suppareista mun vanhemmille jotka lähtivät tulemaan meille (matkaa 20km) mun äiti jäi tänne ja isä vei mut sairaalaan jonne mies lähti töistä tulemaan (matkaa 60km). Olin sit onnellisesti sairaalassa kun ensimmäinen kivulias suppari tuli ja siitä reilu tunti niin oli poika maailmassa. Isäkin ehti synnytykseen :)

Minkäikäisiä vanhemmat lapset ovat? On varmasti täysin kuntakohtainen ja riippuvainen päiväkodin johtajasta, mutta olen kuullut että lapset on viety lähimpään päiväkotiin - olettaen siis, että lähtö tulee aamu-/päiväsaikaan. Ehkä kannattaa kysyä?

Anoppi on hoitanut aina isompia, viimeksi haki heidät hoidosta ja tuli meille kotia yöksi. On aina koti ollu siisti ja kakku pöydässä ja muuta yllätystä, kun olen tullut sairaalasta. :heart:

Isommat olis muuten ollu hoidos, jos olisin synnyttänyt aamulla tai päivällä. Jouduin olla pidempään sairaalassa ennemmin, joten piti hommata hoitopaikka. Yölläkin olis voinu anopin hälyyttää tai lapset olis voinu olla hoitopaikassakin hätätilanteessa. Kolmonen syntyi illalla, just kun mummi oli hakenu isommat hoidosta. Hyvin ajoitti tuon syntymänsä. :)

Kun kolmatta lasta menin synnyttämään mies mukana niin vietiin miehen mummolle ja papalle.
ovat iäkkäitä jo mutta synnytys lähti käyntiin aamulla ja vietiin isommat sinne klo11:30 maissa ja sitten anoppi meni sinne mummolaan suoraan töistä.
Mies haki illalla lapset kotiin.

Kakkosen synnytyksen ajan minun kaksosveljeni oli esikoisen kanssa meillä kotona, kolmonen kun syntyi niin mies heitti ensin minut synnärille ja sitten pojat anoppilaan.(onneksi sattui sunnuntaille) Nelonenkin päätti tulla sunnuntaina, niin saimme pojat anoppilaan siksi aikaa. :heart:

Meillä on sama tilanne edessä alkukesästä. Toukokuun lopusta lähtien on pakko jonkun olla päivystämässä meillä, että koska lähtö tulee. Matkaa synnärille on 90km länteen, ja mun vanhemmille on matkaa 92km itään päin, appivanhemmille matkaa 120km koilliseen... ja tyttö pitäis saada siis jonnekin hoitoon synnytyksen ajaksi.
Mun täti on luvannu tulla joksikin pätkäksi meille, samaten isosisko oman lapsensa kans. Sit on lisäksi varmaan pakko turvautua naapureihin ja päikkään, jos ei muu auta.

*Muoks* Ja yksin en halua lähtee synnyttää, miehen on oltava mukana.