Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja petra:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Vielä tuli mieleen, että mitä uskovaiset ajattelee polttohautauksesta? Onko se kuinka yleistä teidän keskuudessa?
Minä ite tahon, että aikanaan minusta jäävä ruumis poltetaan. Vähemmän rasitetta maalle... Ja tuhkat vaikka vessanpöntöstä alas. No ei sentään.., jonnekin missä maan on helppo ne käsitellä.
nopeasti vastaan vain: kyllä mun puolesta mun ruumiin saa polttaa. Ei ne ole kuin maalliset jäännökset, kuori ja henki on lentänyt jo Taivaaseen. Ja varmaan polttohautaus yleistyy koko ajan, koska maata ei ole loputtomiin...
Miten se on mahdollista, että henki on jo mennyt taivaaseen ennen hautaamista? Eikös sen pitänyt tapahtua sitten maailmanlopun yhteydessä, siihen asti ollaan kaikki välitilassa?
:attn: :attn: :attn: Niitä vastauksia kaipailisin...
Tähän.
tämä on sellainen asia, mistä en tiedä varmuudella. Nimittäin miessä uskovissaki osa ajatelee, että olemme todellakin kuin välitilassa, kunnes Jeesus tulee ja herättää meidät. Toiset ajattelevat, etä pääsemme suoraan taivaaseen kuoltuamme. Joten valitettavasti nyt en voi kovin auttaa. Sen kuitenkin tiedän, että jos nukumme siihen asti kun Jeesus tulee herättämään, se aika on kuin silmänräpäys. Onko sulla joku erityinen syy, miksi tämä asia kiinnostaa sua?
Juuri näiden ristiriitaisuuksien takia. Kun jossakin kohtaa Raamattua sopii tulkita sanasta sanaan (huomioon ei oteta esim. ajan ja kulttuurin muutosta tai tiedon lisääntymistä), ja toisinaan taas ei. Olisi vaan mielenkiintoista tietää, että mitä Raamattu asiasta sanoo - ja miten tästä voi olla kristikunnan kesken eri näkemyksiä. Eikö Raamattu olekaan Jumalan sana ja sellaisena ehdottoman tosi, niin kuin jossakin toisessa kohtaa on.