Mihin otan yhteyttä, kun isä perui kaikki tulevat tapaamiset tekstiviestillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhä

Vieras
eli juuri saatu tapaamissopimus käräjäoikeudessa tehtyä ja isä olisi tuota halunnut muuttaa lähettämällä sähköpostia tuomarille ja kun sitä ei muutettu, niin perui tekstarilla kaikki tapaamiset :O

Pitääkö tässä kuitenkin olla passisa tulevana vkonloppuna, jos isä tuleekin katumapäälle ja haluaakin tavata? Mihin mun pitää ottaa yhteyttä?

Elatusmaksut rästissä myös eli ilmeisesti ajattelee, ettei tarvii maksaa, kun ei kerta tapaakkaan?!

Lapsi on nyt reilu vuoden, niin eihän se opi isäänsä tuntemaan, jos tapaamisissa on pitkä tauko. Nytkin huutaa joka kerta lähtiessä, huuto alkaa, kun näkee isän ja tarrautuu kiinni, eikä haluaisi päästää irti ja lähteä. Käsittääkseni ihan normaalia pieneltä lapselta. (tai niin sosiaalipuolen ihmiset sanovat)

Eli ollaan kotona jos isä sitten ilmestyykin hakemaan ja jos ei hae, niin jatketaan elämää.

[QUOTE="hhh";26648975]mä en antais ton ikästä tollaselle isälle ketä ei tapaa edes säännöllisesti :(

surullista :([/QUOTE]

Sitä mä mä tässä pohdinkin, että tarviiko antaa, jos tapaamiset ei ole säännöllisiä? Eihän tuo lapsi vielä ymmärrä kuka se mies on, kun ei voi selittää asiaa ja sen takia ne pitäis olla säännöllisiä, että tulis ns. rutiini tuohon.

Keväällä perui tapaamisia myös, mutta selitti ne uskottavasti tuomarille, joten niitä ei noteerattu. Isän toimesta sinne käräjille lähdettiin ja nyt, kun asialle saatu piste, niin peruu tapaamiset tekstarilla :O

Alkuperäinen kirjoittaja yhä;26649031:
Sitä mä mä tässä pohdinkin, että tarviiko antaa, jos tapaamiset ei ole säännöllisiä? Eihän tuo lapsi vielä ymmärrä kuka se mies on, kun ei voi selittää asiaa ja sen takia ne pitäis olla säännöllisiä, että tulis ns. rutiini tuohon.

Keväällä perui tapaamisia myös, mutta selitti ne uskottavasti tuomarille, joten niitä ei noteerattu. Isän toimesta sinne käräjille lähdettiin ja nyt, kun asialle saatu piste, niin peruu tapaamiset tekstarilla :O

Tarvitsee. Jos tapaamissopimuksessa lukee että sinä päivänä on isän tapaaminen, sinä et voi olla antamatta lasta isän mukaan sillä perusteella että isä on perunut edellisen tapaamisen tai että tapaamiset eivät ole olleet säännöllisiä. Jatkuva tapaamisten peruminen voi aiheuttaa tapaamissopimuksen muutoksen, mutta lähivanhemman on AINA noudatettava tapaamissopimusta. Etän ei tarvitse. Se kääntyy sua vastaan jos alat perua tapaamisia isän tavoin.

[QUOTE="vieras";26649070]Tarvitsee. Jos tapaamissopimuksessa lukee että sinä päivänä on isän tapaaminen, sinä et voi olla antamatta lasta isän mukaan sillä perusteella että isä on perunut edellisen tapaamisen tai että tapaamiset eivät ole olleet säännöllisiä. Jatkuva tapaamisten peruminen voi aiheuttaa tapaamissopimuksen muutoksen, mutta lähivanhemman on AINA noudatettava tapaamissopimusta. Etän ei tarvitse. Se kääntyy sua vastaan jos alat perua tapaamisia isän tavoin.[/QUOTE]

Suulinen sopimus meillä oli alkuun eli annoin hänen käydä vuosi sitten keväällä meillä kotona tapaamassa. Sitten alko tää vekslaaminen en tule ja tulen sittenkin. Kysyin lastenvalvojalta sekä perheneuvolan mielipidettä ja vastaus oli, että jos peruu tulemisen, niin ei tarvitse päivystää kotona ja seuraavana pvänä ei voi ilmoittaa tulevansa.

Ymmärrän tuon kyllä, että sopimusta tulee noudattaa, mutta seuraavat 17v mä kökin joka toinen vkl kotona, et jos se sattuukin hakemaan lapsen itselleen. Meillä haku/palautus on sovittu kaupakeskukseen ja sitten kun menee hoitoon, niin hoidosta. Mihin se lapsi toimitetaan piväkodista, jos etä ei hae sovitusti?

Voi ei, tää on taas niin tätä.. Ite tiesin tapaamisoikeutta sovittaessa, että valitettavasti ne sopimukset sitoo vain sitä osapuolta, jonka tulee antaa lapsi tapaamiseen. Eli itse kieltäydyin laittamasta nimeäni mihinkään mikä ei sido kumpaakin osapuolta, ja sopimukseen kirjotettiin "suullisella sopimuksella".

Ilmota elareista lastenvalvojalle, se hoitaa ne eteenpäin ja kai sun näin niin kuin periaatteessa kannattaa laittaa se kassi valmiiksi ovenpieleen. Sun kun on nyt sen sopimuksen mukaan pakko antaa lapsi jos isää sattuu huvittaa se tulla hakemaan.

Toisaalta, ne miehetkin voi järkiintyä sen eron jälkeen. Meillä on asiat huomattavasti paremmin nykyään ja tapaamiset ei enää stressaa kumpaakaan, kun ne sovitaan keskenään rauhassa. Anna aikaa miehellekin, tunteet sokaisee hetkellisesti kaikki meistä..

[QUOTE="vieras";26649167]Voi ei, tää on taas niin tätä.. Ite tiesin tapaamisoikeutta sovittaessa, että valitettavasti ne sopimukset sitoo vain sitä osapuolta, jonka tulee antaa lapsi tapaamiseen. Eli itse kieltäydyin laittamasta nimeäni mihinkään mikä ei sido kumpaakin osapuolta, ja sopimukseen kirjotettiin "suullisella sopimuksella".

Ilmota elareista lastenvalvojalle, se hoitaa ne eteenpäin ja kai sun näin niin kuin periaatteessa kannattaa laittaa se kassi valmiiksi ovenpieleen. Sun kun on nyt sen sopimuksen mukaan pakko antaa lapsi jos isää sattuu huvittaa se tulla hakemaan.

Toisaalta, ne miehetkin voi järkiintyä sen eron jälkeen. Meillä on asiat huomattavasti paremmin nykyään ja tapaamiset ei enää stressaa kumpaakaan, kun ne sovitaan keskenään rauhassa. Anna aikaa miehellekin, tunteet sokaisee hetkellisesti kaikki meistä..[/QUOTE]

Me erottiin joulukuussa 2010. Sopimus tehty käräjäoikeudessa toukokuussa 2012 ja ensimmäinen istunto oli siellä lokakuussa 2011. Halusivat teettää olosuhdeselvityksen ex:n puheiden ristiriitaisuuden takia.

Eli aikaa tässä on kyllä annettu.

[QUOTE="vieras";26649070]Tarvitsee. Jos tapaamissopimuksessa lukee että sinä päivänä on isän tapaaminen, sinä et voi olla antamatta lasta isän mukaan sillä perusteella että isä on perunut edellisen tapaamisen tai että tapaamiset eivät ole olleet säännöllisiä. Jatkuva tapaamisten peruminen voi aiheuttaa tapaamissopimuksen muutoksen, mutta lähivanhemman on AINA noudatettava tapaamissopimusta. Etän ei tarvitse. Se kääntyy sua vastaan jos alat perua tapaamisia isän tavoin.[/QUOTE]

Mikähän logiikka tuossakin on? Otetaanpa esimerkki: isä ilmoittaa tekstarilla, että tapaaminen on peruttu ja äiti lähtee lapsen kanssa viikonlopuksi mummolaan. Isä menee kuitenkin äidin oven taakse kolkuttamaan mutta ovihan ei aukea, koska äiti ja lapsi ovat poissa. Onko äiti siis tehnyt virheen, kun ei jäänyt kotiin odottamaan, josko isä on tullut toisiin tuumiin lapsen tapaamisesta, vaikka isä tekstarilla selvästi ilmoitti, että tapaaminen on peruuntunut? Vai onko tässä kysymyksessä aivan eri asia, mitä tarkoitit?

Yhteistyössä