Mihin ottaa yhteyttä kun haluaa abortin??? Sattui kamala vahinko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :O :O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

:O :O

Vieras
Minulla ei ole ollut kuukautisia moneen kuukauteen. Viimeksi viikko ennen joulua.
Olen "varoiksi" tehnyt testejä ja ne olleet negoja.

Tammikuun lopussa tein testin ja se oli nega. Sen jälkeen miehen kanssa "sillee" 4 kertaa ja joka kerta ollut kondomi käytössä. Mies ei ole kertaakaan sanonut sen menneen rikki.

Mistä tiedän kuinka pitkällä olen?

Mitä helvettiä mä nyt teen?????

Olet siis nyt tehnyt positiivisen testin?

Ultralla sen näkee kuinka pitkällä olet, ei mitenkään muuten. Onko maha jo kasvanut? Kannattaa sitten varata ultra heti paikalla, yksityiseltä jos ei muuten, sillä jos keskeytyksen haluat niin rv 12 on raja mihin asti sen saa vapaasti.

ööö...olettaen että tää ei ole provo niin sanoisin että on muitakin syitä kuin raskaus jotka vaikuttaa kuukautiskiertoon ja osa on sellaisia jotka vaatii hoitoa. Fiksuinta olisi varata pikapikaa aika gynekologille ja selvittää puuttuvien kuukautisten syy. Ja jos olet todella raskaana niin saatat olla jo niin pitkällä ettei abortti tule enää kyseeseen.

Eipä kai viikonloppuna mitään tapahdu...

Kamalaa tässä on se että kyseessä olisi 4. lapsi.

Talous ei kestä, eikä pää, eikä terveys.

Luulisi kai että mies olisi sen huomannut että kumi on puhki???

En tiedä mitä haluan. Pitää vai en. Maha on kasvanut sen verran että pikkuhousut "rullautuu" makkaran alle. pahoinvointia ei ole, eikä rinnat arista ei mitään oiretta.
Ainoa oire on se että viikko sitten meinasin oksentaa hampaita harjatessa. Edellisissä raskauksissa oli kans näin...

ööö...olettaen että tää ei ole provo niin sanoisin että on muitakin syitä kuin raskaus jotka vaikuttaa kuukautiskiertoon ja osa on sellaisia jotka vaatii hoitoa. Fiksuinta olisi varata pikapikaa aika gynekologille ja selvittää puuttuvien kuukautisten syy. Ja jos olet todella raskaana niin saatat olla jo niin pitkällä ettei abortti tule enää kyseeseen.

Mitkä muut syyt voi vaikuttaa kk:sten poisjääntiin sekä +testiin?

Heti maanantaiaamuna soitat neuvolaan, sanot että tarvitset nopeasti lääkäriajan koska et tiedä miten pitkällä olet jne., selität tilannetta miten tarkasti haluat/pystyt. Jos sitä kautta jostain syystä ei onnistu, yrität saada yksityiselle ajan. Neuvolasta pitäisi pystyä tuossa tilanteessa järkevän hoitajan laittamaan lähete äitiyspolille vaikka samana päivänä, eri asia sitten millaista porukkaa teidän kunnassa on töissä..

Tammikuun jälkeen 4 kertaa...aika harvoin te seksiä harrastatte mutta voihan se olla silti tärpännyt. Komppaan kaikkia edellisiä ja ehdotan edelleen yhä suuremmalla syyllä pikaista hankkiutumista tutkimuksiin, vaikka yksityiselle gynelle jossa myös ultra.

Ja jos on noin monta syytä ettei lasta halua niin olisko tullut mieleen pikkasen aikasemmin mennä terveyskeskukseen se tilanne selvittämään tuon raskauden osalta?? ei voi kuin ihmetellä että hittojako täällä kysellään kun edellisistä kuukautisista on jo kuukausia aikaa. ja testit tosiaan voi näyttää negaa vaikka raskaana olisikin...

nyt hipi hopi lääkäriin...

Tammikuun jälkeen 4 kertaa...aika harvoin te seksiä harrastatte mutta voihan se olla silti tärpännyt. Komppaan kaikkia edellisiä ja ehdotan edelleen yhä suuremmalla syyllä pikaista hankkiutumista tutkimuksiin, vaikka yksityiselle gynelle jossa myös ultra.

Ja jos on noin monta syytä ettei lasta halua niin olisko tullut mieleen pikkasen aikasemmin mennä terveyskeskukseen se tilanne selvittämään tuon raskauden osalta?? ei voi kuin ihmetellä että hittojako täällä kysellään kun edellisistä kuukautisista on jo kuukausia aikaa. ja testit tosiaan voi näyttää negaa vaikka raskaana olisikin...

nyt hipi hopi lääkäriin...

Juuri siksi olen testejä tehnyt, varmistanut. Ehkäisystä on huolehdittu(kondomi) aivan alusta asti.

infektio kierre + 3 pientä lasta on tehneet sen että voin sanoa jopa kellon ajan ja keston meidän "kerroista". Ei vaan jaksa.

Muut ehkäisykeinot ei sovi/mahdottomia.

[QUOTE="alkup";26114061]Mitkä muut syyt voi vaikuttaa kk:sten poisjääntiin sekä +testiin?[/QUOTE]

Stressi ja alipaino taitavat olla varmimmat tavat, jolla kk:tiset jää pois.

[QUOTE="alkup";26114130]Jos joku ei nyt hoksannut niin olen plussannut tänään klo 18.38 tai jotain sinnepäin...enkä niin välttämättä olisi halunnut![/QUOTE]

ok. mä oon väsyny tai jotain ku en huomannu. mä veikkaan et oot ihan alussa raskaana, ne menkat on vaan jostain syystä jääny pois aiemmin. mut lääkäri ton vois paremmin tietää ku me täällä.

oon vuoden aikana pudottanu 40kg painoa pois. Uusi raskaus on riski. Edellisessä meinasin kuolla. Menkat jäi pois sen jälkeen kun aloin tasaamaan painon kanssa elämistä eli paino lakkasi putoamasta. Siihen asti normaalisti. nyt olen normaalipainoinen.

Muita syitä raskauden lisäksi ovat erilaiset munasarjakasvaimet tai kystat, jotka voivat aiheuttaa epäsäännöllisyyttä tai poisjäännin kuukautisten osalta. Myös jos on jostain syytä naishormonia (estrogeenia) liian vähän elimistössä, voivat kuukautiset jäädä pois.

Plussasta huolimatta kannattaisi myös tsekata muut vaihtoehdot vaikka raskaana sitten olisikin, joku syyhän noille heilahteluille on, vaikka kohdallasi se voi hyvinkin olla stressi ja väsymys. Yksityiselle lääkärille voi päästä myös viikonloppuna ja jos itsellä on vakuutus niin sehän korvaa yksityiset lääkärikäynnit.

Ei ole vakuutusta mutta yksityiselle pitää mennä. Kummitätini on tämän "kylän" äitiysneuvolan lääkäri joten jos haluan mahdollisen abortin pysyvän salassa, en voi mennä sinne.