Mihin ruokiin käyttää rakuunaa, timjamia ja rosmariinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä ei ole tuollaisia mutta olen lueskellut reseptejä mihin tarvitsee niitä. Mietin kannattaako ostaa, tekeekö ne ruokaan paremman maun? Mihin kaikkiin ruokiin laitatte tuollaisia? En haluaisi ostaa mausteita vain paria ruokaa varten ja sitten ne jää kaappiin lojumaan...

Eniten käytän näitä: suola, mustapippuri, paprikajauhe, oregano, curry, valkosipulijauhe, tulinen paprikajauhe.

• Tykkää
Reactions: Echo
En tiedä, en ole katsellut vielä kaupassa. Mietin vain että mitähän niistä kannattaisi ostaa, mikä on sellainen mitä voi laittaa monenlaiseen ruokaan.

Entäs kynteli ja lipstikka? Ovatko hyvänmakuisia ja monikäyttöisiä?

Rakuunaa en juuri käytä, rosmariinia ja timjamia kyllä useinkin, tuoreena tietty vielä parempaa. Rosmariinia esim. lohkoperunoihin tai johonkin lihapataan.

Googleta ja varmasti löydät mieleisiäsi reseptejä.

Rakuunaa nyt voi laittaa vaikka paistettuun jauhelihaan. Ja kyllähän nuo mausteet säilyy, että ei niitä nyt muutamassa kuukaudessa käyttää. Meillä menee rakuunaa koska rakastan sitä. :D En nyt toki joka ruokaan sitä laita. Mutta erilaisiin liharuokiin se mun mielestä sopii. Kuten myös rosmariini. Tinjamia en niin paljoa ole käyttänyt.

Rakuunaa en juuri käytä, rosmariinia ja timjamia kyllä useinkin, tuoreena tietty vielä parempaa. Rosmariinia esim. lohkoperunoihin tai johonkin lihapataan.

Googleta ja varmasti löydät mieleisiäsi reseptejä.
Herbes de Provence- maustesekoituksessa on ainakin niitä, mutta en muista mitä muuta. Lue sellaisen maustepussin sisältö, osta sitä mikä puuttuu ja tee oma sekoitus. SantaMarialla ainakin on sellainen hyvä sekoitus.

Herbes de Provence- maustesekoituksessa on ainakin niitä, mutta en muista mitä muuta. Lue sellaisen maustepussin sisältö, osta sitä mikä puuttuu ja tee oma sekoitus. SantaMarialla ainakin on sellainen hyvä sekoitus.
Voi apua taas mikä aivopieru. Osta valmispussi mausteita ja tee oma sekoitus... :ROFLMAO: se on valmispussi.toki voit vieraita huijata että ihan on oma sekoitus:giggle:

Timjami on ehdoton ainakin uunijuureksiin ja -pottuihin.
Juu. Mulla on perus se että on lohkoperunat, niitä voitelen rypsiöljyllä ja ripottelen suolaa ja timjamia päälle. :)

Mulla kasvaa pihassakin timjamin sukulaista kangasajuruohoa. :thumbsup:

• Tykkää
Reactions: m1es
"Eniten käytän näitä: suola, mustapippuri, paprikajauhe, oregano, curry, valkosipulijauhe, tulinen paprikajauhe."

Nää on hyviä.

En nyt ihan heti keksi parempaa käyttöä kuin liha ruoat , pata ruoat? (n)

- kokki kolmonen

Uusimmat

Yhteistyössä