Mihin se Reimatec-innostus/uskovaisuus katosi? Ekan lapsen aikaan se oli joku juttu, että piti olla Reimatecciä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eikä missään tapauksessa laitettu kurahousuja sen päälle. Paitsi ne, joilla ei ollut varaa Reimateciin. Nyt vähintään joka toinen lapsi, myös rikkaiden lapset, kulkee kumisissa kurahaalareissa, eikä kukaan vouhota Reimateceistä.

Voisiko olla syy, että kurahaalaritkin on kehittyneet. Muovi on pehmeämpää ja joustavampaa. Ero käyttömukavuudessa ei ole enää kovin suuri "reimatecciin" verrattuna.

20 vuotta sitten oltiin varmaan ainoa perhe jonka lapsilla oli ulkoillessa kurahousut. Saivat huoletta kahlata loskassa ja istua vesilammikossa. En katsellut mitä muut saivat tehdä, mutta mä päädyin ostamaan muut ulkoiluasut kirpparilta ja sadeasut uusina eli säästettiin siinä.

Mä olen 27, enkä muista tollasta. Kolme lasta, 3, 6 ja 9, ja kaikki on pienestä asti käyttäneet välikausina kurahaalareita ja käyttävät edelleen, se vuorillinen kumipintainen haalari on mun mielestä paras keksintö ikinä, helppo pukea ja riisua ja huoltaa.
En muista, että koskaan olisi ollut puhetta, että pitäisi olla muunlaiset tai tiettyä merkkiä, paitsi koululaisella on kyllä lisäksi reiman vaatteet välikauden koulumatkoja varten.

Mä olen 27, enkä muista tollasta. Kolme lasta, 3, 6 ja 9, ja kaikki on pienestä asti käyttäneet välikausina kurahaalareita ja käyttävät edelleen, se vuorillinen kumipintainen haalari on mun mielestä paras keksintö ikinä, helppo pukea ja riisua ja huoltaa.
En muista, että koskaan olisi ollut puhetta, että pitäisi olla muunlaiset tai tiettyä merkkiä, paitsi koululaisella on kyllä lisäksi reiman vaatteet välikauden koulumatkoja varten.
Reimatecit oli suosiossa 2000-luvun alussa

Omillani oli ihan tavis sadehousut ja takit käytössä kurarukkasineen. Hyvin pukivat niitä päälle ha hyvin viihtyivät ulkona. Mun oli silloin ja nytkin todella vaikea ymmärtää, että mikä siinä oikeiden vaatteiden pukemisessa oli niin vaikeaa? Ja olen tullut siihen tulokseen, että sen aikuisen oma kummallinen asenne. Lapsi oppii siihen samaan kitinään, kun koko ajan kuulee aikuiselta kuinka on hankalaa ja epämukavaa.

Omillani oli ihan tavis sadehousut ja takit käytössä kurarukkasineen. Hyvin pukivat niitä päälle ha hyvin viihtyivät ulkona. Mun oli silloin ja nytkin todella vaikea ymmärtää, että mikä siinä oikeiden vaatteiden pukemisessa oli niin vaikeaa? Ja olen tullut siihen tulokseen, että sen aikuisen oma kummallinen asenne. Lapsi oppii siihen samaan kitinään, kun koko ajan kuulee aikuiselta kuinka on hankalaa ja epämukavaa.
Jep. Roosaruusan viestissä: "päikkäriin oli kuitenkin pakko ostaa ne tyhmät kurikset".