mihin sitä sitten päätyisi..(pohdintaa ehkäisystä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oidipus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta HEI mitään hormonaalista ehkäisyä EI saa niin kauan kun imetät!! Ehkäisy -laastari, -tabletit, -rengas, -kierukka ja -ruisku sisältää kaikki samaa ainetta (suurin piirtein) se vaan annetaan eri muodossa. Mulla ei siitä syystä käy yksikään noista. Kuparikierukkaa en ole vielä kokeillu, kondomit meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta HEI mitään hormonaalista ehkäisyä EI saa niin kauan kun imetät!! Ehkäisy -laastari, -tabletit, -rengas, -kierukka ja -ruisku sisältää kaikki samaa ainetta (suurin piirtein) se vaan annetaan eri muodossa. Mulla ei siitä syystä käy yksikään noista. Kuparikierukkaa en ole vielä kokeillu, kondomit meilläkin.

Minipillereitä voi käyttää

Alkuperäinen kirjoittaja jooojooo:
Imetys on ensisijaisesti vauvan ruokkimista. Sivuvaikutuksina voidaan mainita raskaaksi tulemisen vaikeutuminen yai mahdottomuus tietyillä edellytyksillä.

näin juuri. se on hyvä ehkäisykeino suositella kehitysmaissa, missä ihmisillä ei ole varaa muuhunkaan.
mutta täällä varakkaissa länsimaissa on tyhmää ottaa riskiä kun kerran eri ehkäisymenetelmiä on vaikka millä mittaa.
jos siis uusi lapsi tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta.

alkuperäiselle voisin vinkata ehkäisyrenkaita. mulle tuli niistä vähän valkovuoto-ongelmaa, mutta muuten sopivat hyvin. ovat kyllä kalliita. :)

Minä oon miettinyt ehkäisykapselia, mullakin piakkoin jälkitarkastus edessä..kellään kokemusta tuosta kapselista?
(Anteeksi että samaan pinoon tungen kyselemään..)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:

Niin tosiaan, mutta niissä on eri se vaikuttava aine kun muissa. Mutta kun ei nekään sopinu mulle niin pidän niitä vähän samana kun noita varsinaisia e-pilsuja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Kuparikierukka on ihan ok. Helppo. Eikä maksa mitään. Mulle ei ole ainakaan siitä mitään harmeja tullu.. Ja toistaseks vielä estänyt raskaudenki ;)

Siis häh, saapiko sen ilmaseks?

olisin saanut joo neuvolasta ilmaiseksi jos olisin halunnut. sain myös 6kk pillerit ja ehkäisyrenkaat ilmaiseksi.
kai tuo riippuu paikkakunnasta..

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:

Niin tosiaan, mutta niissä on eri se vaikuttava aine kun muissa. Mutta kun ei nekään sopinu mulle niin pidän niitä vähän samana kun noita varsinaisia e-pilsuja ;)

Juu, niissä on vain sitä keltarauhashormonia, kun taas laastari, e-pillerit ja vaikkapa se rengas sisältävät yhdistelmänä estrogeenia ja progesteronia. Saanko kysyä mikä niissä aiheutti ongelmia. Mun tekisi kyllä mieleni kokeilla jos ne kävisivät sittenkin :| Mulla on vain todella huono muisti ja sen tietää miten käy jos sellaisen unohtaa syödä :D

Yhteistyössä