mihin talouspaperia käytetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lissu";22307124]Eihän sitä saisi edes laittaa vessanpönttöön?[/QUOTE]

ei saisikaan. Se ei hajoa vedessä kuten vessapaperi (koska siihen laitetaan hydrofobihartsia märkälujuuden lisäämiseksi).
Mutta ittepähän maksavat putkiremppansa, ehkäpä sitten oppivat...

Mekin olemme talouspaperin suurkuluttajia, meillä ei ole haisevia rättejä tiskikaapissa. WC-pönttöön talouspaperia emme käytä, sehän on niin sitkeää paperia, että tukkii putket. Varsinkin kerrostalojen putkistoissa se saattaa tukkia jonkun muun kuin oman asunnon putken.

Siis minä en ainakaan pärjää ilman talouspaperia! Sillä pyyhitään vaikka taaperon naamaa ruokailun yhteydessä, esikoinen pyyhkii siihen aina suunsa syönnin päätteeksi, jos lattialle kaatuu jotain, niin sillä pyyhitään (en ikinä koskaan pyyhi keittiöräteillä lattiaa, niinkuin olen joidenkin nähnyt tekevän, yäk!), levitän öljyn vuo´an pohjalle talouspaperilla, se on kätevä esim. peilejä tai ikkunoita pestessä. Ja vaikka mitä muuta!

-Kuivataan kananmuna (jos ei oo aikaa antaa itsekseen kuivua). Tai vastaavaa... Puolikas riittää.
-Joskus laitetaan tukko lieden takareunaan uunia käytettäessä kun puskee höyryt takaseinälle josta valuvat alas, joten paperi imemään pahimpaan kohtaan. Samaa paperitukkoa voi käyttää useamman kerran.
-Eniten talouspaperia menee ihan "mänkkisuojana". Puolikas pala riittää useimmiten.
-Toisinaan käytän nenäliinana, 1/3 tai 1/4 pala.
-Pienenpieniä paloja kun puristetaan finniä tai laitetaan desinfiointiainetta johonkin.
-Jotain satunnaisia sotkuja siivotaan (kovin vähän tähän menee, ja siihenkin niitä kananmunapapereita lähinnä).

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22307292:
Huhujen mukaan jotkut kuivaavat mänkkipyyhkeeseen mällit. :x

(Mä en taaskaan ymmärrä, että miksi ei voi käyttää suihkua, mutta...)

Meillä on mänkkipyyhekin, mut ei sitä tuu juuri käytettyä. Paperia siis jalkoväliin, ja sit alapesulle. En tykkää jos mänkit valuu pitkin reisiä...

minä ostan aina niitä puoliarkkeja. lapselle täytyy aina laittaa pieni pala talouspaperia ruokapöytään, muuten pyyhkii suun hihaan. servetit ovat taas todella kalliita. jos öljyä kaataa pannulle, joskus se öljy valuu pitkin pulloa ja se voidaan pyyhkiä talouspaperilla. samoin pudonneet ruoat lattialta. rätillä pyyhitään vain PÖYDÄT ja tasot, ei lattioita. talouspaperia menee jonkun verran niistämiseen, vaikka pyritäänkin käyttämään nenäliinoja.
ja tosiaan enimmät mällit pyyhin seksin jälkeen matkalla suihkuun. talouspaperin laitan tässä tapauksessa vessan roskikseen, en pönttöön.

Yhteistyössä