Mihin vaivoihin olette antaneet lapselle Pronaxenia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pojalle nousi tänään kuume ja oli ihan veto pois. Epäilin korvia kun niihin on nyt kuureja syöty... Mut korvissa ei tulehdusta ja tulehdusarvokin oli alle 8. Lääkäri määräsi Pronaxenia ja Pamol F. Tämä oli 2 vuotiaan eka kuume, eli ei liene hänellä kovin herkässä. Mihin muuhun kuin korkeahkoon kuumeeseen voin tuota lapsille antaa? On iso pullo ja tuskin montaa annosta joudun nyt antamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pronaxenia en ole ikinä antanut eikä sitä ole koskaan määrätty. Kuumeet on hoidettu pamolilla ja tulehdukset antibiooteilla.

Lääkäri kun epäili virusta kuumeen aiheuttajaksi niin ei antanut ab. Ja sanoi et tuo Pronaxen tehoaahyvin noihin kuumeisin, paremmn kuin Pamol F.

Mä olen käyttänyt Pronaxeni aamuisin ja iltaisin kuumeisella lapsella. Jos vielä päivällä tarvinnut alentavaa, niin sitten panadolia. Pronaxen on ihan tavallinen kipulääke. Hammassärkyynkin olen antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pronaxenia en ole ikinä antanut eikä sitä ole koskaan määrätty. Kuumeet on hoidettu pamolilla ja tulehdukset antibiooteilla.

Lääkäri kun epäili virusta kuumeen aiheuttajaksi niin ei antanut ab. Ja sanoi et tuo Pronaxen tehoaahyvin noihin kuumeisin, paremmn kuin Pamol F.

Siis tämä oli ap:ltä

Meillä annetaan lapsille kuume/särkylääkkeenä ainoastaan pronaxenia. Mitään muuta lääkettä ei ole siis käytössä. Lapset 3.5 ja 2v. Harvoin lääkettä tarvitsevat, mutta kuumeeseen, korvatulehduksiin ja jopa muutaman kerran hammassärkyyn ollaan annettu. Pronaxen on siitä hyvä lääke, että se vaikuttaa sen 12h, ei tarvitse yöllä useaan kertaan lasta lääkitä. Lisäksi lääkemäärä on huomattavasti pienempi kuin esim.panadolissa ja menee siis paremmin lapselle alas.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Pronaxen on kipu- ja kuumelääke..
Tää on vaan mulle ihan uusi tuttavuus, saako sitä siis myös ilman reseptiä? Ja voinko käyttää helpottamaan myös kuumeettoman räkätaudin oireita?

Ei saa ilman reseptiä. Ja voi käyttää, ja olen käyttänyt. Muistathan kuitenkin, että samaan aikaan Pronaxenin kanssa ei saa käyttää muita ibuprofeenia sisältäviä lääkkeitä.

Meillä annetaan Pronaxenia "vähän joka vaivaan", ei kuitenkaan useasti. Päänsärkyyn, korvasärkyyn, hammassärkyyn, lihassärkyyn ja kuumeeseen on annettu.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tää on vaan mulle ihan uusi tuttavuus, saako sitä siis myös ilman reseptiä? Ja voinko käyttää helpottamaan myös kuumeettoman räkätaudin oireita?

Ei saa ilman reseptiä. Ja voi käyttää, ja olen käyttänyt. Muistathan kuitenkin, että samaan aikaan Pronaxenin kanssa ei saa käyttää muita ibuprofeenia sisältäviä lääkkeitä.

Tuota en tiennyt, mut lääkäri neuvoi antamaan nimenomaan Pamolia näin alkuun samalla.
Kiitos kaikille :)

Ei saa ilman reseptiä. Annostuksen kanssa täytyy olla todella tarkka. 2 kertaa /vrk eli 12 tunnin välein voi antaa ja lääkärin määräämää annostusta (painokilo-ohjetta) noudatettava tarkoin.
Voit antaa samoilla perusteilla, kun antaisit panadoliakin. Siis kuumeeseen, hammassärkyyn, korvatulehduksiin jne.

Pronaxen on tulehduskipulääke eli kuumeeseen ja särkyyn voi antaa, kuten jo mainittiin. Muita tulehduskipulääkkeitä ei yhtä aikaa, esim. Burana tai Ketorin. Panadolia ja muita parasetamolivalmisteita voi käyttää yhtä aikaa kovaan kipuun tai korkeaan kuumeeseen, se ei ole tulehduskipulääke, vaikka särkylääke onkin. Ei tuo Pronaxen ole mikään voimakas lääke, on vain pitkävaikutteinen. Aikuisilla käytetään mm. kuukautiskipuihin ja migreeniin ja ns. tavallisten kolotusten hoitoon.

Sain itse lääkäriltä sellaisen käsityksen että jso esim yöksi tarvitsee kuumetta alentamaan niin annetaan illalla yhtäaikaa Panadolin kanssa koska Panadol vaikuttaa nopeammin kun taas Pronaxen vaikuttaa paljon hitaammin mutta vaikutus kestää pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
Pronaxen on tulehduskipulääke eli kuumeeseen ja särkyyn voi antaa, kuten jo mainittiin. Muita tulehduskipulääkkeitä ei yhtä aikaa, esim. Burana tai Ketorin. Panadolia ja muita parasetamolivalmisteita voi käyttää yhtä aikaa kovaan kipuun tai korkeaan kuumeeseen, se ei ole tulehduskipulääke, vaikka särkylääke onkin. Ei tuo Pronaxen ole mikään voimakas lääke, on vain pitkävaikutteinen. Aikuisilla käytetään mm. kuukautiskipuihin ja migreeniin ja ns. tavallisten kolotusten hoitoon.

Taidampa itsekin kokeilla tuota seuraavalla kerralla päänsärkyyn. Jos ei tehoa niin en sitten voi ottaa ibuprofeenia avuksi seuraavaan 12 tuntiin?

Minä annan korkeaan kuumeeseen sekä yöksi korvatulehdus- tai laryngiittipotilaalle.

Kannattaa silti muistaa että parasetamoli on lapsilla ensisijainen kipu- ja kuumelääke, tulehduskipulääkkeet ovat mm. vatsalle huonoja. Eli vain jos parasetamoli ei riitä, niin täydennetään tulehduskipulääkkeellä.

Kovaan kipuun vauvalle.. Ei suositella alle 1v., mutta lääkärin annostuksen mukaan annoin ja määrän kanssa piti olla tarkka. Samaan aikaan annoin myös panadolin, mikä pelkiltään ei tehonnut.

Yhteistyössä