Olen minä kuitenkin keskivertoa tyhmempi. Olen saanut kuulla olevani "vajakki" ja "vammainen". Yksikin sanoi ihan ääneen, että "Tuolla ei ole aivoja". Totta joka sana, sillä olenhan saanutkin ensin kehitysvammaisen ja myöhemmin heikkolahjaisen paperit. Siinä ei poliittisesti korrektit termi lohduta. "Prosessointinopeus heikkoa keskitasoa", näin sitä sitten kaunistellaan asiaa matalan älykkyyden ollessa tabu
Kyllä, olen käynyt kolme kertaa ja ammatinvalintapsykologilla. Datanomi kuulosti ja kuulostaa minusta edelleen oudolta vaihtoehdolta, kun mietin, että mitä jos datanomit ovatkin enemmän matikkaneroja kuin minunlaisia kielioppikyttiä. Tosin ammatinvalintapsykologikin tätä oikaisi ja kertoi, että kyllä datanomit voi tekstiäkin käsitellä. Kuten kirjoitin niin tutustun edes koko ammattiin ja odotan lisää tietoa ammatinvalintapsykologilta.
On minulla lääkärikäyntikin edessä, sillä olen päättänyt lähteä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin selvittääkseni Aspergerin oireyhtymän (tiedän, nykyään se on liitetty autismin kirjon häiriöihin) mahdollisuutta. Minulle ehdotettiin jo aiemmin vertaistukiryhmiin liittymistä ammattikoulussa palaverissa ennen oppilaitoksesta eroamista, mutta koitin jotenkin varovaisesti sanoa, etten osallistu sellaisten liittojen toimintaan, jotka ottaa kantaa poliittisiin ideologioihin joilla on tarkoitus aivopestä pienempiä. Minulla on jo lähes oma paikkani aatetovereiden keskuudessa: toimia kansan äänenä ja valistajana lammastelijoille. Sen vaan teen täällä internetissä ja ehkä muutamille olen puhunut asioista face to face. Mielenosoituksiin minua ei varmaan saisi vielä huutamaan megafoniin.