Mikä ammatti tyhmälle ihmiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28278896:
Jaa, ehkä sitten olen ihan pihalla :saint:
Kaikki kyllä ovat väittäneet että matematiikkaa niissä on vain nimeksi, ja loppu on sitten päättelyä ja verrantoa.

Sitähän se koko matematiikka on, päättelyä ja verrantoa.

Horuksen silmä on monesti aiemminkin tuonut esille halveksuntansa lähihoitajia kohtaan. Itsellään ei kuitenkaan ole kokemusta tuosta työstä joten aika huvittavaa nuo hänen oletuksensa ja ennakkoluulonsa.

Juuri ajattelin tulla tänne kysymään, että mikä musta tulee isona ja voisin allekirjottaa nuo ap:n kirjotukset. Eli merkonomi, pitkä kotiäitiys takana, ei työkokemusta ja en tod. pysty mitään exceleitä ym. enää työkseni käyttämään. En tod. tiedä mitä tekisin enkä osaa enää tehdä edes työhakemusta. Oon ihan hukassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28278952:
En ole niin perehtynyt matematiikkaan. Mutta laskemista lääkelaskut varsinaisesti eivät ole ja huonollakin matikkapäällä ne kuulemani mukaan läpäisee. Tämä oli se alkuperäinen pointti.

Kyllä ne ovat laskemista. Lopeta jo tuollainen valheiden levittäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28278928:
Nämä mielipiteeni perustuvat ihmisten puheisiin, niin lääkelaskuja opettavan henkilön kun niiden jotka ovat lääkelaskut läpäisseet jopa huonolla matikkapäällä.

kannattais varmaan lopettaa tuo lähihoitajien dissaus kun sulla ei siis kerran ole mitään konkreettista tuntumaa koko ammattiin. Mun mielestä on tyhmyyden merkki että huutelee mielipiteitä asiasta josta ei oikeasti tiedä mitään. Tutki ensin ja hutki vasta sitten kun sulla on faktaa asioista.

kuten jo olen kertonut niin
A)lähihoitajaksi ei pääse opiskelemaan kaikki halukkaat vaan pieni osa heistä
B)työstä ei voi suoriutua laadukkaasti ja hyvin ilman riittävää teoriatietoa ja ilman riittäviä sosiaalisia yms taitoja koska se on muutakin kuin vaan perseenpyyhintää.
C) kaikista ei ole siihen työhön joten se ei ole niitä jokamiehenhommia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähihoitajaksi valmistuva;28278960:
Horuksen silmä on monesti aiemminkin tuonut esille halveksuntansa lähihoitajia kohtaan. Itsellään ei kuitenkaan ole kokemusta tuosta työstä joten aika huvittavaa nuo hänen oletuksensa ja ennakkoluulonsa.

Korjaisin, en halveksi lähihoitajia. Lähärit tekevät arvokasta työtä. Mutta sitä ei ole kieltäminen etteikö alalla olisi paljon ei niin kovin fiksuja kansalaisia. Toki mukaan mahtuu myös fiksuja ihmisiä.
Mulla ei ole ennakkoluuloja lähihoitajia kohtaan. Tunnen heitä kymmeniä, joten voin varmasti tehdä jonkilaista vertailua millaista väkeä heidän joukostaan löytyy.
paljonko "lähihoitajaksi valmistuvalla" on käytännönkokemusta lähärin duunista?

kannattais varmaan lopettaa tuo lähihoitajien dissaus kun sulla ei siis kerran ole mitään konkreettista tuntumaa koko ammattiin. Mun mielestä on tyhmyyden merkki että huutelee mielipiteitä asiasta josta ei oikeasti tiedä mitään. Tutki ensin ja hutki vasta sitten kun sulla on faktaa asioista.

kuten jo olen kertonut niin
A)lähihoitajaksi ei pääse opiskelemaan kaikki halukkaat vaan pieni osa heistä
B)työstä ei voi suoriutua laadukkaasti ja hyvin ilman riittävää teoriatietoa ja ilman riittäviä sosiaalisia yms taitoja koska se on muutakin kuin vaan perseenpyyhintää.
C) kaikista ei ole siihen työhön joten se ei ole niitä jokamiehenhommia.

Faktaa;
a) Lähihoitajaopintoihin voi olla 200 hakijaa, joista 16 valitaan.
b) Lähihoitajat KOULUTETAAN tekemään työtänsä. Tämän varmasti hölmökin tajuaa.
c) Lähihoitajissa on paljon alanvaihtajia. Joten lähihoitajan hommat jos mitkä voi luokitella jokamiehen hommiksi.

Minusta tyhmän ihmisen merkki on se että huudellaan varmoja mielipiteitä asiasta jista huutelija ei oikeastaan tiedä mitään eikä ole perehtynyt faktoihin. mikään ei oleniin raivostuttava ihmisryhmä kuin he. Ottakaa ensin selvää asioista ennenkuin lauotte varmoja mielipiteitänne.

Minusta tyhmän ihmisen merkki on se että huudellaan varmoja mielipiteitä asiasta jista huutelija ei oikeastaan tiedä mitään eikä ole perehtynyt faktoihin. mikään ei oleniin raivostuttava ihmisryhmä kuin he. Ottakaa ensin selvää asioista ennenkuin lauotte varmoja mielipiteitänne.

:flower:
Kysehän on MINUN mielipiteistäni. Miksi ihmeessä ne hermostuttaa sinut noin pahasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28279023:
Faktaa;
a) Lähihoitajaopintoihin voi olla 200 hakijaa, joista 16 valitaan.
c) Lähihoitajissa on paljon alanvaihtajia. Joten lähihoitajan hommat jos mitkä voi luokitella jokamiehen hommiksi.

mä oon 15 vuotta ohjannu ja kaytellu lähihoitajaopiskelijoita ja voin sanoa että se todellakaan ei oo jokamiehen homma. Edes kaikista koulutukseen pääsijöistä ei loppuviimeksi oo siihen työhön (ei myöskään niistä kaikista alanvaihtajista),saati ne ketä ei hyväksytty koko koulutukseen. Kuinka montaa lh opiskelijaa sinä oot ohjannut että voit väittää että se on jokamiehen työ?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28279069:
:flower:
Kysehän on MINUN mielipiteistäni. Miksi ihmeessä ne hermostuttaa sinut noin pahasti?

siksi että sä annat itsestäsi yksinkertaisen vaikutelman parjaamalla asiaa josta sulla ei oo mitään käsitystä. Vai mahdatko sä olla yksi niistä jotka ei lh koulutukseen päässeet ja katkeruuttas dissaat koko ammattikuntaa.

Lähihoitaja, Sh tai siivoja*!
Kuka tahansa kehari voi hoitaa ko. työt.

nyt tänne tuli joku provoilija joukon jatkoksi. Miltä sinusta tuntuis kun saat infarktin ja pari keharia ajelee hakemaan sua ambulanssilla hoitoon. Kun eihän siinä ekg filmin tulkinnassa ja liotushoidon aloituksessa tokikaan mitään tieoa tarvita,kuka tahansa sen osaa. Ihan samalla lailla kuin leikkaussalissakin pärjää kuksa vaan tai teholla.

mä oon 15 vuotta ohjannu ja kaytellu lähihoitajaopiskelijoita ja voin sanoa että se todellakaan ei oo jokamiehen homma. Edes kaikista koulutukseen pääsijöistä ei loppuviimeksi oo siihen työhön (ei myöskään niistä kaikista alanvaihtajista),saati ne ketä ei hyväksytty koko koulutukseen. Kuinka montaa lh opiskelijaa sinä oot ohjannut että voit väittää että se on jokamiehen työ?

Jokamiehen työllä tarkoitin että alalla on paljon ihmisiä joiden edellinen ammatti voi olla raksamiehestä-lihanleikkaajaan, siis ihan mitä tahansa siltä väliltä.
Varmasti opiskeluvaiheessa karsiutuu pois ne jotka eivät työtä kestä tehdä.
Koulutukseen jää päsemättä todella moni hakija, sehän on selvää. Allalle on tunkua, eikä paikkoja tarjota kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28278991:
Korjaisin, en halveksi lähihoitajia. Lähärit tekevät arvokasta työtä. Mutta sitä ei ole kieltäminen etteikö alalla olisi paljon ei niin kovin fiksuja kansalaisia. Toki mukaan mahtuu myös fiksuja ihmisiä.
Mulla ei ole ennakkoluuloja lähihoitajia kohtaan. Tunnen heitä kymmeniä, joten voin varmasti tehdä jonkilaista vertailua millaista väkeä heidän joukostaan löytyy.
paljonko "lähihoitajaksi valmistuvalla" on käytännönkokemusta lähärin duunista?

Boldasin tuon kohdan, joka jäi mietityttämään. Eikö noin ole ihan kaikilla aloilla?
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28278991:
Ja vielä tähän kommenttiin pohdintaa, että eikös ihmiset kaikilla aloilla saa koulutuksen tekemään työtänsä? Eli miten kyseiset kohdat koskevat pelkästään lähihoitajia?

Anteeksi nyt, kun utelen, olen vain tyhmä lähihoitaja :ashamed: