Mikä ärsyttää uusissa äideissä eniten? (vauvapalstalta kopioitua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi tännekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äitee";29474712]

Nämä samat noin 90-luvulla äidiksi tulleet myös nostavat lapsensa pois lapsen asemasta. Heille lapsi edustaa jotain yliluonnollista jumalan reinkarnaatiota, jolle ei voi asettaa sääntöjä ja rajoja. Heitä ei saa varsinkaan komentaa kukaan muu kuin äiti, vaikka tämä puolijumala olisi kuristamassa toista hengiltä. Äidinkin komentaminen on vähän niin ja näin, koska "pitäähän Nicon saada toteuttaa omaa persoonallisuuttansa".

Niin... se siis ärsyttää.[/QUOTE]

Oi niin täysi komppi tälle. Lapsesta ja lapsista ylipäätään ei uskota mitään pahaa, aikuinen on aina väärässä ja lapsille pitäisi olla mielin kielin. Just eilen oli joku ketju, jossa naapurin lapselle olisi pitänyt ryhtyä tekemään jotain muuta ruokaa, kun päivälliseksi varattu ei ollut kelvannut (ja 11-vuotiasta ei oltu edes muuten pyydetty syömään). Oi että mua ärsyttää tämmöset curling-vanhemmat, mennään ihan täysin lapsen ehdoilla ja väärällä tavalla.

[QUOTE="...";29474769]Jos joku alkaa pätemään esikoisen saatuaan ja ohjeistamaan muita, on kyllä sen luonteinen muutenkin.[/QUOTE]

En tiedä, mun tuttava oli ihan "normaali ihminen" ennen kuin nyt nelikymppisenä sai esikoisensa :D

No, sellainen että ei voi irrottaa katsettaan siitä lapsesta vaikka mikä olisi. Ja joskus, siis ei aina mutta joskus, huvittaa leikkipuistossa ne muutamat yhden äidit, jotka kulkee kädet ojossa lapsen perässä kaikkialle. Hekään eivät muuten irrota katsetta lapsesta hetkeksikään :D

Yksi parhaimmista (pahimmista) oli sellainen, joka oli pukenut lapsensa helteellä pitkiin collegehousuihin, pitkähihaiseen paitaan, sellaiseen hellehattuun joka menee pitkälle niskaan, ja ensikenkiin jotka näytti nahkaisilta ja joissa oli pitkä varsi. Unohtamatta niitä uv-aurinkolaseja tietysti. En yhtään osannut sanoa, minkä näköinen lapsi siellä oli :D

Meinasin jo, että puhut meidän lapsesta, mutta ei meillä aurinkolaseja ole ollut leikkipuistossa. Olin laittanut turhan paljon lapselle päälle, koska ajattelin, että palaisi muuten ja ihan normaali hellehattu oli kyllä päällä. Kyseessä oli tosin 2 vuotias ja kyllä kädet ojossa hypin lapsen perässä, koska meillä lapsi on niin vilkas ja nopea ja leikkipuisto oli täynnä lapsia, että pelkäsin hävittäväni omani. Kerran irrotin pariksi sekunniksi katseeni huvipuistossa. Lapsi vielä ihan edessäni ja johan oli jo kerennyt karkuun ja melkein hävisi. Onneksi en ollut yksin, mummi huomasi kun lapsi äkkiä silmieni alta lähti ihmisvilinään. Oltiin katsomassa yhtä esitystä ja lapsi siis istui edessäni. En ole sen jälkeen irrottanut katsettani hetkeksikään tuosta tytöstä, vaikka on jo 3.

Äidit jotka ovat varustautuneita ihan kaikkee, vaunu täynnä lastenhoitohärpäkettä pelkällä leikkipuistoreissulla..yhdelläkin emännällä keikkui pottakin mukana. Toisaalta, näiltä oli sit helppo lainailla sitä kaikkea mihin en itse ollut varustautunut, esim. vaippoja ja harsoja.. =D

Niitä jotka katsoo minua kauhulla kun 5v ja 2,5v pojat juoksee menemään leikkipuistossa, pihalla tms, annan pyöräillä hiekkatiellä (missä ei kulje autoja) pitkänkin matkan edellä minua, näen ne lapset kuitenkin. En ole iholla kiinni niinkuin alle 1v esikoisen äiti. Niin ja kun en huuda lapselle 'älä juokse ettet kaadu' :D

Niin ja ne äidit jotka eivät voi lähteä ikinä yhtään mihinkään kun on vauva/pieni taapero. Ei voi lähteä jumppaan, ei voi lähteä bussilla kaupunkiin, ei voi mennä junaan, ei voi mennä kahvilaan, eikä ainakaan kävelylle vauvan kanssa jollei vauva juuri sopivasti nukahda rattaisiin (voi sen naperon kantoliinaan laittaa jos ei viihdy rattaissa). Niin ja siis valittavat tästä ettei voi mitään ikinä tehdä tai mennä minnekään.

Yhteistyössä