Mikä ärsytti synnyttäneiden osastolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gwendolyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisen aikoihin olin kätilöopistolla ja vierustoveri oli ihan asiallinen, mutta hänen puoliso tuli aina hirveessä kännissä kaverinsa kanssa vauvaa katsomaan.
Onneksi eivät kovin kauaa olleet örveltämässä siellä. :|

Se, kun viimeisenä yönä tuli samaan huoneeseen uudelleensynnyttäjä ja sille hoitaja selitti aivan kaiken tarkalleen (mistä saa mitäkin ruokaa, milloin on ruoka-ajat ja missä sijaitsee mitkäkin tavarat jne.)
Mulle ei näitä asioita koskaan vaivauduttu kertomaan, enkä niitä osannut edes kyselläkään..
Sekin oli veemäistä, että tämä huonetoveri sitten soitti silloin Yöllä tuttavansa läpi ja kertoi syntyneestä vauvasta ja synnyttyksen kulusta!
Kun puhelut oli ohi, niin vauva rupesi itkemään ja se siinä huusikin monta tuntia putkeen, vaikka äitinsä yrittikin hoitaa sitä.

Seuraavana päivänä vaadin kotiinpääsyä ja pääsinkin (olinhan ollut osastolla jo melkein viikon)

Ekalla kerralla ärsytti ja itketti yks kätilö, joka ei olis päästäny minua kotiin (kolmannen päivän iltana kysyin, joko seuraavana päivänä kotiin), ennen kuin maito on noussut. Sen mukaan olisin vieläkin siellä :) Ja kun pyysin imetysapua, niin hoitsu kävi lykkäämässä minun puolesta nännin vauvan suuhun, katsoi että muksu alkoi imeä ja lähti pois. Nänni pääs pian suusta pois ja olin taas samassa tilanteessa. Onneks sain sitten jo itsekin nännin kunnolla vauvan suuhun.

Toisella kertaa ei niinkään ärsyttänyt vaan suretti kun kaikilla muilla oli vauvat ja niitä ne kärräili pitkin käytäviä ja omani oli keskolassa. Ja kummallakin kertaa ärsytti huono tyyny. Ei se sänky niinkään, mutta tyynyn jäljiltä (viikonkin ajalta) niska ja hartiat olivat aika huonossa kunnossa...

se että lakanat olisi pitänyt itse vaihtaa! siis anteeksi, olin synnyttänyt pari päivää,puolikuollut väsymyksestä,mulla ei todellakaan ollut ekana mielessä lakanan vaihto! noh,makasin verisessä lakanassa sitten ne 5päivää.

yöhoitaja oli tosi tympeä,annoin yhtenä yönä vauvan hoitajalle että saisin vähän nukuttua,ja kun menin vauvaa yöllä hakemaan takaisin,hoitaja sillä juotti tälle pullosta maitoa. puhe oli ollut että tuo vauvan minulle imetettäväksi!

Tyksissä oli kyllä ihana henkilökunta tai ainakin kohdalle osui tosi mukavia hoitajia, mutta itseä harmitti lähinnä se, että ne 2 yötä kun kuopuksen kanssa osastolla olin niin naapurin vauvat itkivät koko yön enkä saanut nukuttua ja oma vauva taas nukkui sairaalassa yöt läpi itkemättä ja heräämättä (piti herätellä syömään). Tää harmitti siis siksi, että vauvat tuntien tiesin, että erilaisia öitä omankin kohdalla voi vastaan tulla joten toivoin vain että olisin saanut synnytys väsymyksen saanut nukuttua pois, kun oma vauvakin nukkui. Synnytys kun oli alkanut yöllä eli sekin yö tuli valvottua.

No, onneksi tuo kuopus on ollut hyvä nukkuja joten sain väsymykseni nukuttua pois...

Virkaintoset hoitajat... Myös se ärsytti et jotkut (vanhemmat hoitajat) piti hirveän haloon siitä kun ei imetys onnistunut. Kotiin pääsystä jos erehtyi kysymään nii tuli kova jäkätys et mitäs sä siellä teet... Yhdelle jopa sanoin et eiköhän tää lapsenhoito siellä kotosalla onnistu paremmin ku ei kukaan vahtimassa selän takana.

V*ttumainen kätilö (vielä melko nuori), joka oli sitä mieltä, että pääsen sängystä ylös mikäli haluan ja että hänellä ei nyt olisi kauaa aikaa odotella ylös pääsemistä. Oli muutenkin tosi tyly kun itkien yritin saada itseäni sängystä ylös.

Yhteistyössä