Mikä avuksi 3 v kasvukipuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä koitan ensin kylmägeeliä, sillä hieron ja housut päälle. Sit käsken maata hiljaa että aine vaikuttaa. Se tuoksukin rauhoittaa ja usein lapsi nukahtaakin siihen. Särkylääkettä sit jos ei auta.

Noista särkylääkkeistä - eikös se mennyt niin, että Pamol F auttaa nopsemmin kipuun ja Burana paremmin kuumeeseen; vai menikös se juurikin toisin päin??

Auttaisiko lämpötyyny? Myydäänköhän niitä edes enää... Sellainen tyyny, joka lämpisi mukavan lämpimäksi ihan verkkovirralla. Mulla auttoi itsellä kasvukipuihin se, ja muistan miten kovin kipeä olin silloin pienenä. Mut se tyyny oli ihana, senkin muistan hyvin.
Toivottavasti helpotusta löytyy, tsemppiä pienelle kasvamiseen!

Sanoisin, et parasetamoli ja ibuprofeeni auttavat yhtä nopeasti, eri vaikuttava aine vaan kyseessä ja metaboloituvat toisella tavalla. Toki toinen voi sopia paremmein toiselle henkilölle, parasetamolia pidetään yleensä vatsaystävällisempänä.

Anna särkylääkettä.
Mulla oli lapsena niin jumalattomat kasvukivut että oksat pois, enkä saanut särkylääkettä kuin parina kertana (muuten äiti ja isä hiero jalkoja, kyllä toinen toista ja toinen toista jalkaa).
Särkylääkettä olen antanut omalle 4-vuotiaallenikin.

Eli jos vielä kolmannen kerran parahtaa itkuun niin särkylääkettä saa, huomenna sitten jutellaan tuo hieronta kylmägeelillä - voisi olla turhan suuri järkytys kesken unien. Ja villasukat (ovat jo olleetkin käytössä) pysyvät käytössä jatkossakin. Lämpötyynyä täytyy katsella - jotenkin vierastan sähkökäyttöisiä - vaikka varmaan ovat turvallisia;-) Hmm - saiskohan jostain niitä peri-brittiläisiä lämpöpulloja??

Yhteistyössä