H
haluton
Vieras
Olen 27-vuotias nainen. Olen kärsinyt haluttomuudesta kohta 4-vuotta. Haluttomuuteni ei liity tiettyyn kumppaniin tai mts. vaan on yleistä. Olen kyllä parisuhteessa ja ollut puolisoni kanssa 7-vuotta. Seurustelumme aikana en ole kokenut mitään haluja ulkopuolisiin miehiin, eikä minulla ole haluttomuuteni aikana ollut mitään haluja edes itse tyydyttää itseäni. Sanalla sanoen voisin elää elämäni ilman kaipaamatta seksiä lainkaan. Pisimmillään seksitön kautemme kesti melkein vuoden, joka tottakai johti kriisiin parisuhteessa. Jotenkin ihmeen kaupalla sain itseni kuitenkin haluamaan edes ajoittain seksiä ja suhteemme pelastui. Olemme sinnitelleet asian kanssa jo pitkään. Tunnen usein ahdistusta jo pelkästään siitä, että ilta lähenee ja tiedän mieheni tulevan kiehnäämään lähelleni. En minkäänlaista halua edes ajatella seksiä, kiihottumista, orgasmia tai muuta vastaavaa. Nyt olen alkanut miettiä, että tarvitsen ihan oikeasti apua asian kanssa, vaikka asian myöntäminen ja hoidon haku on vaikea paikka.
Miten osaisin lähteä tilannetta purkamaan? Katselin seksuaaliterapeuttien vastaanottoaikoja ja ne ovat tottakai hirmuisen kalliita. En osaa oikein aloittaa mistään ja omalääkärille juttelemaan meno tuntuu kiusalliselle. Seksuaaliterapia maksaa 70-100e/kerta, eikä minulla ole hajuakaan mistä pihistäisin moiseen rahan. Olen itse vielä opiskelemassa ja mies on töissä, mutta ansiot eivät ole huimat. Tällä hetkellä pystymme tuloillamme turvaamaan toimeentulon kuukaisittain, mutta en voisi kuvitellakaan että saisimme maksettua kerran viikossa seksuaaliterapiakäyntini. Kelan tuen uskoisin saavani terapiaan, mutta se ei auta nyt tässä tilanteessa kun ensin on päästävä terapiaan jotta tuen saa. Olen aivan neuvoton.
Miten osaisin lähteä tilannetta purkamaan? Katselin seksuaaliterapeuttien vastaanottoaikoja ja ne ovat tottakai hirmuisen kalliita. En osaa oikein aloittaa mistään ja omalääkärille juttelemaan meno tuntuu kiusalliselle. Seksuaaliterapia maksaa 70-100e/kerta, eikä minulla ole hajuakaan mistä pihistäisin moiseen rahan. Olen itse vielä opiskelemassa ja mies on töissä, mutta ansiot eivät ole huimat. Tällä hetkellä pystymme tuloillamme turvaamaan toimeentulon kuukaisittain, mutta en voisi kuvitellakaan että saisimme maksettua kerran viikossa seksuaaliterapiakäyntini. Kelan tuen uskoisin saavani terapiaan, mutta se ei auta nyt tässä tilanteessa kun ensin on päästävä terapiaan jotta tuen saa. Olen aivan neuvoton.