mikä avuksi kutiavaan päänahkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mnjj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25709257] "Jos päänahka on rasvoittuva, niin se ei varsinaisesti voi olla kuiva, ärtynyt vaan." olisi pitänyt olla muodossa "Jos hiukset ovat rasvoittuvat, niin päänahka ei varsinaisesti voi olla kuiva, ärtynyt vaan." kuten aloittaja aloituksessaan kysyi.[/QUOTE]

Noin minä tuon kyllä ymmärsinkin. Sieltä päänahastahan se hiusten rasvoittuminenkin on peräisin. ;) Silti päänahka voi olla pintakuiva ja tarvita kosteutusta. Talin eritys siis on häiriintynyt ja rasvoittaa hiusta, mutta iho tarvitsee silti kosteutta. Joskus se runsas talin eritys on juurikin oire päänahan kuivuudesta, jolloin talinerityskin rauhoittuu päänahkaa kosteuttamalla. Tämä asia on helppo kokeilla vaikka Humektan-pesuilla. On mieto ja kosteuttaa hiuksia rasvoittamatta.

Tässä pätee sama kuin atooppisessa akneihossa. Kokemusta on.

Noin minä tuon kyllä ymmärsinkin. Sieltä päänahastahan se hiusten rasvoittuminenkin on peräisin. ;) Silti päänahka voi olla pintakuiva ja tarvita kosteutusta. Talin eritys siis on häiriintynyt ja rasvoittaa hiusta, mutta iho tarvitsee silti kosteutta.
Niin. Näinhän minä kirjoitinkin. Mutta se pääjuttu oli, että rasvoittuvia hiuksia ei hoideta jättämällä pesemättä vetoamalla "kuivuuteen", vaan hoidetaan niin kuin rasvoittuvaa ihoa ja päänahkaa kuuluu hoitaa eli pesua ja sitten vasta jotakin muuta.

[QUOTE="vieras";25709952]Niin. Näinhän minä kirjoitinkin. Mutta se pääjuttu oli, että rasvoittuvia hiuksia ei hoideta jättämällä pesemättä vetoamalla "kuivuuteen", vaan hoidetaan niin kuin rasvoittuvaa ihoa ja päänahkaa kuuluu hoitaa eli pesua ja sitten vasta jotakin muuta.[/QUOTE]

No tietysti ne hiukset ensin pestään! :D Tosin ne hiukset voi pestä sillä perusvoiteella, jolloin päänahka ja hiukset tulee puhdistettua ja samalla kosteutettua. Kaksi kärpästä samalla iskulla. ;)