Mikä avuksi rintaraivareihin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmi79

Aktiivinen jäsen
28.10.2005
3 702
0
36
meillä poika n.6kk ja nyt pari päivää taas hylkinyt täysillä rintaa. Yöllä syö 1-2kertaa ja silloin kelpaa tissikin, mutta päivällä ei niin millään. :|

Haluaisin vielä imettää, ja maitoakin tulee, mutta en voi väkisin tissiä tunkee suuhun, tai lähes tulkoon väkisin yritän, mutta huutaa vaan ja kääntää pään pois. Lopulta pumppaan maidon pulloon ja pullosta menee samantein.

Ensimmäinen hammas puhkesi tänään, mietin voisiko vaikuttaa?

esikoisella kun hampaat puhkes vasta 11kuisena, niin en tiedä kuinka vaikuttaa imetykseen...ja esikoinen lopetti silloin tissittelyn ihan omaan tahtiinsa n.9-10kuisena. Tää vaan mulle olis vielä liian aikaisin, mennäänkö nyt mun vai vauvan ehdoilla? väkisin en tietenkään imetä, eihän siitä mitään tuu, mutta koitanko vielä pumpata aina pulloon ettei maidontulo ehdy ja odotan josko alkais kelpaan taas?

vinkkejä!!

mä sitten hätäpäissäni jo googletin asian ja itseasiassa imetystukilistalta tms. sai aika hyviä vinkkejä..koitan imettää pimeessä (missä onnistuu kesällä??), peiton alla?, huono asento...maito ei ala heti heruun tarpeeks...

noi vois olla meillä syypäitä, hö, mutta lisää TEIDÄN KOKEMUKSIA kiitos! =)

Meillä oli n.7kk iässä sellanen kausi et tissi ei oikeen kiinnostanut päiväsaikaan..mut se meni ohi kyllä =)
Suosittelen imettämään ihan unisena,just kun herää päikyiltä tms. Missään nimessä imetystä ei tarvi sen takia lopettaa,paripäivää pärjää vähemmälläkin...
Mielenkiinto voi hetkeks,viikoksikin,herpaantua,mut se kyllä palaa takasin. Väkisin ei kannata tyrkyttää =)

Meillä oli aikasemmassa vaiheessa noita raivareita (noin 3-4 kk iässä). Auttoi kun kävelin imettäessä ja lauleskelin vaikka jotain. Ja samoin tuo, että heti päiväunilta heräämisen jälkeen annoin tissin suuhun. Voi kyllä hyvinkin olla, että se hammas aiheuttaa raivarit, ja siinä tapauksessa se varmasti menee ohikin pian, kunhan hammas sieltä kunnolla puhkeaa. Tiedän, että tosi ikävä tilanne, kun haluais imettää, mutta vauva vaan saa raivareita. Ihan kauhea olo tuli itselle sillon, varsinkin kun siihen aikaan se tissimaito oli ainoa ravinto. Kyllä se siitä ajan kanssa, tuskin tosiaan noin pienenä kokonaan haluaa vierottua. tsemppiä!

kopsasin nyt tännekin tämän tuolta omasta pinosta:

Neuvolasta kuului hyvää; painoa tullut 400g viikossa, joten ollaan taas "hyvällä käyrällä"..ei osannut sanoo noihin rintaraivareihin mitään. Muutakuin neuvoi juottamaan lypsettyä maitoa tarvittaessa nokkamukista, ettei liiaksi opi pulloon.
MUTTA...mä olen täältä saanut parhaat vinkit ja tänään yön lisäksi imenyt tissiä 3kertaa!!! Ei tosin ihan helpolla, mutta ensin koitin imettää kävellen ja tanssien (ei ihan iisiä 9,5kiloisen kanssa) tarttui tissiin mutta alkoi puhallella siihen kuin johonkin torvisoittimeen ja nauraa hekotti. Sitten koitin kaikkii asentoja ja lauloin ja vihelsin, ei auttanut. Menin sitten makuuhuoneeseen ja vedin peiton meidän päälle, niin johan huoli tissin!!! KAIPASI SIIS RAUHAA ja pimeää ilmeisesti.
Toisen kerran onnistui sohvalla kun kävin kanssa makaan.
ja viimeisen kerran sohvalle istueltaan, hyräilin ja heijasin koko imetyksen ajan. Aika vaiva mutta nyt on onnistunut olo taas!!

eli kiitos kaikille vinkeistä, ei imettäminen ole ihan helpoin juttu mun mielestä, paljon saa nähdä vaivaa jos haluu sen toimivan, ainakin meillä. =)

ps. toinen hammas puhkesi tänään.

Juu, meilläkin oli kausia, että tissi kelpasi vain makuuasennossa ja sitten sellaisia (onneksi ihan lyhyitä), että piti kävellä ja kantaa sylissä imetettäessä. Ja muistaakseni tuossa juuri 6 kk paikkeilla alkoi ympäristö kiinnostaa niin kovasti, että mieluummin tutki sitä kuin oli tissillä vaikka olikin nälkä eli siihen auttaa just se mahdollisimman virikkeetön ja tylsä ympäristö eli vaikka sitten peiton alla eli ihan kuten teilläkin. Eli tossa vaiheessa ei imetys meinannut millään onnistua missään kaupungilla tai kylässä tms. kun ympärillä oli kaikki niin ihanaa ja ihmeellistä.

Yhteistyössä