mikä avuksi vti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "essi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"essi"

Vieras
mikä avuks kun virtsatietulehdus iskenyt joka kerta seksin jälkeen? käyn pissalla ennen seksiä ja käymme molemmat pesulla ennen seksiä ja ite käyn heti jälkeen pesulla ja pissalla. Käytän c-vitamiina 1g päivässä, juon karpalomehua ja maitohappobakteerit käytössä, yritän myös juoda runsaasti. Sp-taudit on testattu molemmilta hiljattain ja terveitä ollaan. Harrastamme kuitenkin sen verran harvoin seksiä että osaan yhdistää tän vaivan tulevan seksistä. Lääkäri ei oikeen sano mitään siihen että mulla on ollut 3 tulehdusta puolenvuoden aikana(ja kyllä me harrastamme näin harvoin seksiä...)... Tää bakteeri joka mun pissasta on joka kerralla löytnyt on streptokokki B. Lääkäri sanoi että se voi olla oireetonkin ja silloin sitä ei hoideta mutta koska mulla on ollut oireita se on hoidettu antibioottikuurilla....

Mulla henkiökohtaisesti auttoi juurikin tuo, että seksin jälkeen tiristi edes sen tipan pissaa ja alapään pesut. Jos ei muu auta, niin sitten estolääkityksenä esim. Trimopania huiviin, aina seksin jälkeen.

Suosittelisin myös ruokavaliota semmoiseksi missä se pissan ph pysyy hyvänä. Esim. Puolukkahilloa ja nestettä paljon, toiset juovat vihreää teetä päivittäin ja ottavat tirauksen etikka joka päivä (tähän en pystynyt, se on niin karmean hajuista)

Mulla oli sama homma, aina seksin jälkeen tuli vti. Sain estolääkityksen jota otin silloin kun alkoi tuntumaan ja se riitti. Otin tabletin ehkä kahtena kolmena päivänä. Mekin asuttiin silloin eri paikkakunnilla joten seksi oli aina viikonloppuisin. Sitten ku yhteen muutettiin niin siihen ns tottu samoihin bakteerikantoihin. Join hirveästi vettä ja sitten aloin syömään jotain karpalotabuja tuolta luontaistuotekaupasta ja sen jälkeen ei oo mitään vaivaa ollu siitä nyt 10 v.

ei mulla tämmöstä vaivaa ollu ennen.. me ollaan ennen harrastettu seksiä useita kertoja viikossa viimeiset 4vuotta ilman mitään vaivoja.... sitten lapsen syntymän jälkeen alkoi tämä homma...

Kysy lääkäriltä estolääkitystä. Mä otin tabletin (Hipeksal, ei ole antibiootti vaan karpalostakin löytyvä desinfioiva aine) aina seksin jälkeen. Ja alapesu ennen ja jälkeen seksin ja virtsaputken suulle suihkin kunnolla öljyä seksina jaksi (blokkaa bakteerien kulkua). Saan yhä tulehduksen jos en pissaa heti seksin jälkeen virtsaputkeen menneitä bakteereja pois.

ja muista jos vielä lapsia teet: sen streptokokin vuoksi joudut antibioottitippaan ajoissa ennen ponnistusvaihetta. voi muuten olla jopa hengenvaarallinen vauvalle. jos se on virtsateissä, on emättimessäkin yleensä.

ja muista jos vielä lapsia teet: sen streptokokin vuoksi joudut antibioottitippaan ajoissa ennen ponnistusvaihetta. voi muuten olla jopa hengenvaarallinen vauvalle. jos se on virtsateissä, on emättimessäkin yleensä.

olen tiennyt tästä strep. B olemassa olosta siitä lähtien ku sain ekan lapsen eli noin 6v. sillon kun tulin sairaalaan otettin joku pikatesti emättimestä millä se todettiin ja antibiootti tippa aloitettiin kun lapsivesien menosta oli kulunut vuorokausi eikä vielä syntynyt. Toisen lapsen kans otetti kans tää pikatesti ja strep b löyty taas. Mun synnytys oli nopea alle 2tuntia ja lapsivedet meni 5min ennen lapsen syntymää joten mitään antibioottia ei edes ehditty laitta. Vauvalta otettiin verikoe crp vissiin ja sitä seurattiin joka päivä ja kaikki ok. Mulla ollu aina oireeton tuo strep b. Vasta nyt viime puol vuoden aikana ruvennu vaivaa.

Yhteistyössä