Mikä ehkäisy synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuleva äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuleva äiti"

Vieras
synnytys on jo ihan ovella ja mietin jo ehkäisyasioita valmiiksi.. en missään nimessä halua raskautua heti uudestaan :D

Olen kuullut kierukasta, millaisia käyttökokemuksia? mitä muita ehkäisyjä teillä on käytössä?

E-pillereita kokeilin kerran (vain yhtä merkkiä), mutta ne ei todellakaan sopinut minulle. Voiko pillereitä käyttää imetyksen aikana?

Ennen raskautta käytettiin kondomia/ keskeytettyä yhdyntää ja se toimi hyvin, mutta silloin vauvan tulo oli ok. Nyt se olisi liian epävarma keino ja haluaisin jonkun muun ehkäisyn käyttöön. Kondomista olisi kiva päästä eroon..

Kuparikierukka oli mulle hyvä vaihtoehto, toisen lapsen jälkeen. Joillekin se taas ei sovi.

Minipillereitä käytin ekan synnytyksen jälkeen, oli ne ihan jees mutta en niitä pitkäaikaiseksi ehkäisyksi ottaisi. Tuolloin imetin vain 3 kk joten sain aika nopsaan aloittaa "kunnon" pillerit.

Nyt mietin ehkäisyasiaa taas...toisaalta voisi tekaista uuden vauvan heti perään, toisaalta taas ei voisi :D

Pillereissä mietin sitäkin että tuon pillerikokeilun jälkeen meni kuukautiskiero totaalisen sekaisin, ei tullut menkkoja noin puoleen vuoteen. Kumminkin halutaan niitä lapsia lisää jossain vaiheessa niin en haluaisi että pillereiden vuoksi tulee sähläystä tai ongelmia. Tämä nykyinen kun sai alkunsa niin helposti ekasta kerrasta :)

Käytin silloin muinoin jotain yaz-merkkisiä pillereitä.

ekat 3kk synnytyksen jälkeen meni täysin selibaatissa eepparin takia.... Sitten käytettiin kondomia puolisen vuotta koska seksiä jaksettiin harrastaa niin harvoin että hormonaalisen ehkäisyn käyttö olisi ollut aivan turhaa ja typerää. Sitten myöhemmin aloitin minipillerit. Cerazette ei sopinut mutta mini-pill sen sijaan sopi oikein hyvin, söin niitä reilu 4v.