Minua kummastuttaa tuollaiset miehet, jotka eivät SUOSTU käyttämään kumia. Kyllä se niin on, että heivaisin aika nopsaa ukon mäkeen tollaisessa tilanteessa. Kaikki kun eivät halua ylimääräistä hormonia syödä. Eipä ole kovin kummoista syödä ylimääräistä hormonia ja ottaa siten itselleen myös terveysriskejä.
Itse mietin kanssa kuumeisesti mitä tekisin ehkäisyn suhteen. Olen 27vuotias nainen ja kokeillut e-pillereistä monta eri merkkiä. Aiheuttivat mielialan vaihteluita ja lopulta tuli kielto niihin, aurallisen migreenin vuoksi. Sitten testasin laastarinkin välissä. Siitä siirryin patentex oval emätinkapseleihin, joita käytin melkein kaksi vuotta. Elämä oli ihanaa ilman ylimääräistä hormonia. Sitä oikein havahtui, että tällaistako elämä oikeasti on! Ihana tunne oli.
Kuitenkin yhtäkkiä aloin neurotisoimaan niiden luotettavuudesta. Oikein käytettynähän ne ovat ihan luotettavia, mutta joku mörkö hiipi mieleeni ja aloin pelkäämään niiden pettämistä. Meni seksihalutkin oikeastaan, koska pelkäsin kokoajan, että ne eivät pidäkään. Hassua, koska kaksi vuotta olivat toimineet hyvin.
No sitten puolisen vuotta sitten otin testiin cerazette minipillerit. Eli taas hormonia. Kuukautisia ei ole ollut puoleen vuoteen ollenkaan, eli jäivät pois kokonaan. Iho on huonontunut, rinnat on tosi arat ja kipeät. En voi kunnolla edes koskettaa niitä mm. pestessä koska särkee ja vihloo. Ovat myös todella turvoksissa. Muuten paino ei ole noussut ollenkaan, ainoastaan kuppikoko 70B--->70D.
Olen melko äkkipikainen ja tuntuu, että saan kokoajan purra hammasta, etten sano kellekkään rumasti. Etenkin miehen naama ottaa välillä päähän. Seksihalut eivät ole ennallaan, vaikkakaan eivät ihan kokonaan ole poistuneetkaan.
En saa kierukkaa, olen käynyt kahdella eri gynellä ja molemmat sanoivat, että eivät laita sitä, koska kohdunsuuni on niin onnettoman pieni. Kuulemma todella vaikea saada sitä.
En tiedä enää mitä tekisin. Vihaan sydämeni pohjasta kaikkea hormonaalista ehkäisyä. Kondomiin en luota, patentexiin en luota. Jäljelle ei jää enää mitään järkevää.
Minkä ihmeen takia miehille ei aleta pikkuhiljaa keksimään tällaisia?! Saisivat ne vuorostaan syödä ylimääräistä hormonia, kärsiä kaikki ne mielialan vaihtelut, finnit, turvotukset, kantaa riskiä veritulpasta jne jne..
Sen sanon, että yksikään mies ei minulle sanoisi, että minun täytyy hoitaa ehkäisy hormonaalisella tavalla, koska kyseinen herra ei suostu kondomia käyttämään!
Nyt syön ihan omasta "halustani" pillereitä, koska tosiaan raskauspelko on niin voimakas. En vain tiedä kuinka kauan näitä viitsin vedellä.